Kerítésen innen
Nem vicc: a magyar költségvetés idei legnagyobb vasúti beruházása a MÁV-Volán-csoport új székháza
Na jó, a MÁV-vonatok jelentős része Magyarországon késve indul-érkezik, van, hogy kigyullad, vagy csak simán bemondja az unalmast, a vasútvonal-hálózat lerobbant állapota sem tesz jót az A-ból B-be eljutni kívánók komfortérzetének, ahogy a klíma nélküli vasúti kocsik sem. A jó hír persze smafu! Például az, hogy a köz pénzéből visszakapja jegye árát az utas, -aki nem bérletes, mert az ugye nem- ha meghatározott időn túl robog be a gőzős a célállomásra. Vagy vegyük például az új irodaházat, amiben mégis csak kényelmesebben törpölhetnek azon „illetékesék”, hogy mit kéne tenniük a MÁV-helyzet normalizálásáért…..
Van itt pénz….
„Friss kép: jól halad a magyar költségvetés legnagyobb vasúti beruházása, épül a MÁV-Volán-csoport új székháza, melyet még felépülte előtt megvásárolt a magyar állam.
Sem új járművekre, sem pályafejlesztésre nem költ annyit Lázár János tárcája, mint a saját tulajdonú vadonatúj 15 emeletes MÁV-irodaházra a Kopaszi gátnál
-írta Vitézy Dávid várospolitikus közösségi oldalán.
Összehasonlításképp:
a BudaParton vásárolt állami irodaházak 255 milliárd forintba kerülnek, míg vasútfejlesztésre 20 milliárd forint szerepel a 2025-ös központi költségvetésben.
Az elmúlt hetek üzemzavarai kapcsán tehát egy dologra biztosan nem hivatkozhat Lázár János a vasút elhanyagolása, a leállított beruházások és visszavont járműbeszerzések kapcsán: arra, hogy nincs pénz.”
<< Olvassa cikkeinket a Facebookon, az Instagramon, a Linkedinen, a Truth-on és a Google hírei között is! >>
Érthetőbben….
„Összehasonlításképp: a 115 db új Siemens-mozdony, amit Lázár visszamondott a szerződés ellenére, 167 milliárd forint lenne mai áron. Vagy szinte pontosan ugyanennyibe, mint az irodaházak, kb. 250 milliárd forintba került volna az a 39 db új, nyolc kocsis IC-vonat, mely az összes magyar InterCity klímás, korszerű vonatokra cseréjét biztosította volna.
Lázár első dolga volt a beszerzést leállítani még 2022 végén, azóta se indult helyette semmi, az ötven éves klíma nélküli IC kocsikat próbálják életben tartani.
Vajon a magyar emberek inkább irodaházat akartak mozdony vagy új InterCity helyett? Ugye ez volt Lázár érve legutóbb, akkor épp a közúti fejlesztések kapcsán”
-tette fel zárásképpen a kérdést Vitézy.
Csak úgy…
„2024 augusztus 8-i Magyar Közlönyből derült ki, hogy e cikk megjelenésének napjától minden építési ügy titkos idehaza. A Lázár János vezette szaktárca kezdeményezésére többé nem lehet szabadon böngészni az ÉTDR nevű hivatalos hatósági tájékoztatási oldalon, a kormányhivatalok nem teszik közzé építésügyi döntéseiket, az építtetők által feltöltött látványtervek, helyszínrajzok elérhetetlenek – természetesen visszamenőleg is. Ráadásul július 29-től 4800 forintot kell fizetni minden tulajdoni lap elektronikus lekéréséért a földhivatali portálon, miközben másfél éve még 1000, azóta 3000 forintért lehetett megtekinteni egy-egy ház, lakás vagy földdarab dokumentációját (benne az egykori és jelenlegi ingatlanbirtokosokkal, a felvett hitelekkel).” – írta a Válasz Online. A fenti boltoláshoz visszatérve a portál megemlíti, hogy
„a BudaPart-papírok egyértelműen megerősítik a nettó 255 milliárd forintos vételárat, sőt azt is, hogy az összeg szűk harmadát – foglaló és előleg címén – rögtön a tavalyi jelzálogszerződések, illetve az építési engedélyezés után megkapta a Tiborcz-hátterű fejlesztő.
Hat új irodaház a Kopaszi-gátnál lévő BudaPart-városrészben – XI. Budafoki út, Dombóvári út, Hengermalom út
- Előszerződés az állammal: 2023. június 9.
- Irodaterület: kb. 160 ezer négyzetméter
- Vételár: 255 milliárd forint
- Piaci ár ingatlanszakértőink szerint: A BudaPart kész irodatereit már 18 eurós négyzetméterenkénti áron ki lehet bérelni a jelenleg elérhető hirdetések alapján. Sőt, a Transparency International olyan MNV-szerződéseket is kiperelt, amelyek egyértelművé teszik: a magyar állam jelenleg is bérel kisebb tereket a Kopaszi-gát egyik, már korábban elkészült irodaházában (BudaPart Gate), és ezekért – az eredeti, 2021-es és 2023-as megállapodások szerint – négyzetméterenként 16,5–17 eurót fizet. Ha tehát ennél magasabb, például 18,3 eurós bérleti díjat veszünk alapul, a hat épületből álló irodaegyüttes teljes piaci értékét 185–190 milliárd forintra lehet kalkulálni.
Az állam tehát a valahogy még indokolható 190 milliárd helyett 255 milliárd forintért veszi meg az itteni objektumokat.
- Eladó: a BudaPart-fejlesztés már 2016-ban kiemelt státuszt kapott, s a projekt „belökésében” fontos szerepet játszott az állami tulajdonú Eximbank 52 millió eurós mankója. Két éve aztán – egy DAM Invest nevű kft. takarásában – a Tiborcz-féle Főnix Magántőkealap lett a Kopaszi Gát Zrt. legnagyobb, minden fontos döntést blokkolni képes tulajdonosa (Garancsi István és Hernádi Zsolt Mol-vezér koalíciója mellett). Jelenleg már az itteni strandot is kormányfő vejének BDPST-csoportja üzemelteti Flava Beach néven.
- Lehetséges beköltözők: a Lázár János által felügyelt MÁV-csoport, Állami Számvevőszék, Nemzeti Választási Iroda, Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala, stb – olvasható a portálon.
Friss
- Hatvannégy Vármegye állítja, hogy megszerezte és le is foglalta a Pride titkos útvonalát
- Undorító plakátok és “közmédiából” ömlő uszítás világában
- Döntött a törvényszék: Budapest Főváros Önkormányzata jogosult az azonnali jogvédelemre
- Nem akarom! Nem akarom! Nem akarom!
- Szathmáry Eörs: „Ludas Matyi már nincs, de van helyette Magyar Nemzet”
- Nem vicc: a magyar költségvetés idei legnagyobb vasúti beruházása a MÁV-Volán-csoport új székháza
- Magyar drogbárók lefoglalt fegyvereit bocsátja licitre a NAV
- A magyar kormány ebben az esetben végre a jó oldalon áll – Orbánék befogadnak
- Pályaválasztási horoszkóp – Mi illene hozzád, ha most kezdenéd?
- Nocsak, mi történt? Robert Fico támogatja Ukrajna EU-tagságát – Euro beszél…?