Banánköztársaság
Hajózni muszáj!
A dunai hajóbaleset és tragédia másnapján kisfiam osztálya lemondta a jövő hétre tervezett vízi kirándulást. Természetesen minden szülő fellélegzett.
Érzelmi alapon természetesen jó döntést hozott az iskola,
az esemény közelsége miatt jelenleg mindenki bizalmatlan ezekkel a kishajós városnézésekkel szemben. Ráadásul nagyon sokan vagyunk, akik akár egy-egy rendezvényen vagy a BKV menetrend szerinti járatain kihajóztunk a Dunára és élveztük ezt az egyedi utazási formát.
Amikor a Hableány még ilyen BKV-hajójáratként is szolgálatban volt jómagam is utaztam a fedélzetén, bár hegymenetben a Boráros térről a Római partig másfél órás volt az út a munkahelyemig, ám micsoda kényelem volt leülni egy asztalhoz, kinyitni a laptopot és a Batthyányi-tértől a Meder utcáig meg lehetett írni vagy szerkeszteni egy-egy cikket.
Békebeli hangulat volt a kishajón: senki sem gondolhatta, gondolt rá, hogy ilyen tragédia történhet
Persze évekkel később már hallottunk róla, hogy ezek az óriási szállodahajók indokolatlanul tartanak városnéző túrákat. Az óriási fogalom miatt már eddig is veszélyeztették a kishajókat.
A hírek szerint a felelősök persze rá sem hederítettek az egészre, pontosabban a külföldi tulajdonú folyami cruisereket üzemeltető cégek komoly pénzt fizettek, fizetnek a kikötőhasználatért, így aztán senki nem merte bolygatni a városi szakaszon tett külön útjaikat.
Végül a Hableány két fős magyar személyzete, valamint egy dél-koreai turistacsoport lett az áldozat. Az ázsiai országot néhány éve egy borzalmas kompkatasztrófa sújtotta, arra még mindenki élénken emlékszik.
Arra most nem szeretnék kitérni, hogy ki a felelős, mi történt pontosan. Arra vannak a szakértők, hogy ezt pontosan kiderítsék
Visszatérve az iskolai kirándulásra, érzelmi alapon jó döntés született. Ugyanakkor be kell látni, hogy ez az egyedi tragédia nem ismétlődhet meg. A szakembereknek és a szabályozóknak be kell avatkozniuk és újra biztonságossá kell tenniük a dunai folyami hajózást.
Ahogy mondják az elmúlt 50-60 évben nem történt a Dunán nagyobb baleset, így teljesen indokolatlan volna mumusként félni a városi hajózástól. Sőt, Párizsban már a vízen suhanó hajótaxikkal is vígan lehet közlekedni a Szajnán, hasonló vízi taxi Budapesten is nagyon menő lenne.
Tegyék rendbe a budapesti folyami hajózás szabályait, a nagyhajóknak tiltsák meg a városnéző túrákat, főleg az éjszakai kihajózást. A város pedig váltsa valóra régi ígéretét és szerezzék be azokat a kishajókat, amelyekkel biztonságosan lehet városnéző kirándulásokat indítani.
Szerző
1 Comments
Leave a Reply
Leave a Reply
Friss
- Gábor György: a Fidesz pozitív üzenete: soha nem késő vétkezni – Egy jól sikerült paragrafus visszafelé is fáj….
- 2025, Magyarország: a legnagyobb magyar akkufeldolgozó dolgozóinak szervezete tele van nikkellel
- Kocsis Máté megvilágosodott: konkrétumot és bizonyítékot hiányol az állítás mellé – Persze nem az övéitől, hanem Magyar Pétertől
- Múzeumok éjszakája, újabb több ezer program országszerte – Gubás Gabi a nagykövet
- Karácsony Gergely: ‘eljárást indítok a fővárosi Fidesz-frakció egyes tagjai ellen…’
- Felettébb érdekes! Orbán ‘..ráütsz, már ugrott is a lóvéd’-posztja után Várkonyi Andreával is hasonló esett meg
- Van, aki semmit nem szégyell? Bóka János nettó hablatya
- Orbán Balázs állítólag kedden a XIII. kerületben fejtágított, ezúttal ömlengő videó nem került elő róla
- Micsoda véletlen: Reviczky Gábor a 800.000. gondos-órás
- Deja vu – az időgép bekapcsolva: utcán hagyni ‘kegyesen’ megengedett az ajándékot, de bevinni a gyermekotthonba, na azt már nem
Edit
2019.06.02 17:29 at 17:29
Mennyivel más egy hajóbaleset mint egy buszbaleset vagy a mindennapos autóbaleset ? Az autókról senki nem mond le. Egyébként még mindig nem értem hogy kerülhettek olyan közel egymáshoz a hajók ?