A XVI. kerületet hosszában kettévágó HÉV-vonalat is kéreg alá kellene vinni, ezáltal jelentősen javulna az ott élők és az agglomerációból érkezők közlekedése – mondta Karácsony Gergely ellenzéki főpolgármester-jelölt szerdán Mátyásföldön.
A felszíni HÉV-közlekedés jelentősen akadályozza
a keresztirányú forgalmat a kerületben, ezért – ha lehet, az egész vonalon –, három nagyobb kereszteződésnél mindenképpen a HÉV kéregvasúttá alakítása lenne a megoldás – fejtette ki Karácsony Gergely.
A politikus szerint „a főváros bűnös döntéseinek egyike”, hogy hozzájárult a HÉV-vonalak államosításához, ami nagyban nehezíti a városon belüli HÉV-közlekedés korszerűsítését, megújítását. Ezek egyike a gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötése – amely szavai szerint kiváló koncepció –, de a projekt hosszú évek óta csúszik.
Karácsony Gergely ezért azt sürgeti, hogy a metróösszekötés és a HÉV-felújítás során a főváros tegye világossá, hol tart ez a tervezési folyamat. Tapasztalatai szerint amióta az államhoz került a HÉV üzemeltetése, ezekben a programokban semmi sem történik – tette hozzá.
Kéregvasúttá alakítás
A főpolgármester-jelölt azt ígérte a kerület lakóinak, hogy ezt a folyamatot felgyorsítja, és a kéregvasúttá alakítással átjárhatóbbá teszik a kerületet.
Nemes Gábor (DK), a XVI. kerület közös ellenzéki polgármesterjelöltje arról beszélt, hogy programjának fontos eleme a helyi közlekedés újratervezése. Ezt a kerület önmagában nem tudja megvalósítani – mondta –, ezért örömét fejezte ki, hogy Karácsony Gergely a program mellé állt.
A kerületi politikus a Baross Gábor utca-Veres Péter út, a Batsányi János utca-Hősök fasora-Veres Péter út és a Lándzsa utca-Thököly utca-Veres Péter út kereszteződését említette kritikus közlekedési gócpontként.
(Forrás: MTI)
A 2-es metrót magasvasúttal kötnék össze a hév-vel