Kerítésen innen
A mindenható kommunikáció: a Budapest–Balaton-kerékpárút, ami Velencéig tart – vagyis félig sincs kész, de jól hangzik és átadható!
Ez olyan, mintha átszellemülten menne haza és közölné a családdal, hogy pakoljanak, mert nyaralni mennek a hőn áhított tengerpartra! Na jó, egyelőre vonattal lebumliznak a Csele patakhoz, de az már majdnem az….. Budapest–Balaton-kerékpárút, persze…..
Ez olyan, mintha átszellemülten menne haza és közölné a családdal, hogy pakoljanak, mert nyaralni mennek a hőn áhított tengerpartra! Na jó, egyelőre vonattal lebumliznak a Csele patakhoz, de az már majdnem az….. Budapest–Balaton-kerékpárút, persze…..
Átvágható a nemzetiszín szalag….
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) közölte: újabb szakasszal bővült a Budapest–Balaton (BUBA) kerékpáros útvonal: az első, június közepén forgalomba helyezett, a főváros és Etyek közötti szakasz után szerdától már egészen a Velencei-tóig lehet eljutni kerékpárúton. A Budapest–Balaton kerékpáros útvonal teljes 108,2 kilométeres hosszából az Etyek–Velence-szakasz 32,6 kilométer hosszú, mely tartalmazza a meglévő 2,9 kilométeres kerékpárutat Gyúró és Tordas között.
… és még ez sem „épült”, hanem átfestették, leaszfaltozták a régit!
a beruházás során 18 kilométer hosszan mezőgazdasági-kerékpáros vegyes forgalmú út épült a meglévő földutak leburkolásával, 1,9 kilométeren Nadap és Velence között új, önálló kerékpárút épült ki, 1,2 kilométeren felújították a burkolatot, és kerékpársávot jelöltek ki. 8,6 kilométeren forgalomtechnikai beavatkozásokat – felfestés és táblázás – végeztek, emellett egy új hidat építettek Pázmándon a Bágyom-ér felett, és átépítették vagy felújították a meglévőket.
Két külön szakaszra bontva épült a most átadott kerékpárút.
- A 12,3 kilométer hosszú, Etyek és Tordas közötti szakasz a közelmúltban átadott, Budapest és Etyek közötti kerékpárút folytatásaként épült ki.
- A második, 17,5 kilométer hosszú, Tordas–Velence-szakasz pedig Velence lakott területén éri el a Velencei-tavat, és az Enyedi utcában csatlakozik a Budapest–Balaton kerékpáros útvonal következő, Velence–Székesfehérvár-szakaszához, egyúttal a Velencei-tó körüli kerékpárúthoz.
Így kell eladni a köznek valamit, ami nem az, ami…..
Az MTI szerint a projekt a Technológiai és Ipari Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásban, hazai forrásból valósult meg. A kivitelezést az Etyek–Tordas-szakaszon a Colas Út Zrt., a Tordas–Velence-szakaszon pedig a Swietelsky Magyarország Kft. végezte, összesen nettó 2,7 milliárd forint értékben.
Félreértés ne essék….
Az nagyon klassz dolog bringásnak, autósnak egyaránt, ha nem egymást akadályozva, néhol veszélyeztetve kell közlekedniük. De minek ebben a dologban is hazudni? Gondolják a közszolgák, hogy nem veszik észre az emberek, hogy megint csak a duma van?
Révész Máriusz és az ígéretei – visszarévedő…..
Révész Máriusz, a kerékpározásért és aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos kinevezésekor ígért fűt-fát-bogarat, ám az idő bebizonyította, hogy a szavakon kívül nem sok mindenbe volt-van beleszólása. Magyarországon jelenleg, összesen két bringaút építése zajlik, melyek befejezését 2019-re ígérik
– írtuk 2018 szeptemberében. Akkori állás az volt, hogy
a „Kastélytól kastélyig” – a fertődi Esterházy-kastélytól a keszthelyi Festeticsig – tartó bringaútnak nevezett valamiről, ahol az történt, hogy az eddig is meglévő, többé-kevésbé kisebb forgalmú országutak mellé elhelyeztek néhány táblát a bringásoknak, és ezzel le is tudták z egész feladatot. Egyetlen egy helyen, Répcelak mellett építettek ki egy komolyabb bringás alagutat az autóút alá.
Biztos, hogy az útvonal több részét olyan emberek jelölték ki, akik vagy még soha nem kerékpároztak. Van egy hosszú szakasz, ami homokon vezet keresztül, és van egy másik, ami több kilométeren keresztül laza földúton. Ezek egyike sem alkalmas kerékpározásra, sőt mondhatni, hogy életveszélyes.
Részlet Révész portálnak adott magyarázatából:
“Fertőd-Keszthely között nem kerékpárutat, hanem kijelölt kerékpáros turisztikai útvonalat adtunk át. Minden sajtótájékoztatón elmondtuk, hogy nem új utat építettünk, hanem döntően kis forgalmú utakon tábláztuk ki a nyomvonalat. Sokféle kerékpáros létezik, és sokféle kerékpárútra van igény. Az eddigi visszajelzések alapján elmondhatom, hogy erre az útra is komoly igény van, számos pozitív visszajelzést kaptunk. Szükség van ilyen útvonalakra is, és örülök, hogy rövid idő alatt sikerült megvalósítanunk ezt a sokak által megfogalmazott igényt.
A javasolt útvonalat munkatársaim,
az Innovációs és Technológiai Minisztérium Kerékpáros Koordinációs Főosztálya és a Magyar Közút munkatársai velük együtt bejárták és apró módosításokkal el is fogadták. Nyugodt szívvel állíthatom, hogy Fertőd és Keszthely között a helyiekkel, kerékpárosokkal közösen alaposan megvizsgáltuk a lehetőségeket, és nem lehetséges ennél jobb nyomvonal meghatározása.”
A teljes válasz itt olvasható.
Friss híreink!
- A Millenáris könyvfesztivál-mentes övezetté vált: 2025-ben nem engedi be az eseményt
- Juszt László heti matekja: az aktuális kormányadósság főszáma cirka 150.000.000 Euro
- 70.- forint/magyar kopf – Krausz Gábor segítséget kér
- Emberek, Orwell az 1984-et figyelmeztetésnek szánta, nem forgatókönyvnek
- Lebukott a hárommilliárdos számlagyár
Szerző
Friss
- A Millenáris könyvfesztivál-mentes övezetté vált: 2025-ben nem engedi be az eseményt
- Juszt László heti matekja: az aktuális kormányadósság főszáma cirka 150.000.000 Euro
- 70.- forint/magyar kopf – Krausz Gábor segítséget kér
- Emberek, Orwell az 1984-et figyelmeztetésnek szánta, nem forgatókönyvnek
- Lebukott a hárommilliárdos számlagyár
- Orbán Viktor: Nem elég már oldalvizezni
- Elfüstölt egy villamos – Óriási közlekedési káosz Budapesten
- Orbán és Matolcsy, „két férfi egyeset”
- A horoszkóp ígérete szerint…
- (Nagyon)kisnyugdíjasunk felveszi a kesztyűt: a Mikulásgyár jár a gyerekeknek