Connect with us

Budapesti hétköznapok

A nagy számok törvénye alapján ki hazudik: Lázár, vagy Vitézy közszolga?

Tényleg próbálom megfejteni a Lázár János taplósága mögötti pszichés problémát, de nem sikerül
Megosztás

Mivel kevesünknek adatott meg, hogy személyesen részt vegyünk a „füstös, vagy füstetlen szobákban”, ahol Lázár János közlekedésért is felelős miniszter-közszolga megdumálta a többi „értővel”, hogy mi legyen a matuzsálem-korú HÉV szerelvények és az azzal utazni kényszerülők sorsa a jövőben, vagy csak a kormánytagok és megszólalók igazságmondás-százaléka lehet irányadó, ha dönteni akarunk a címben feltett kérdésről. Akinél ez nem hoz eredményt, az próbáljon HÉV-ezni egyet és megtudja…..

Egy állítás….

Hvg.hu kedden azt írta: a birtokába került terv szerint akárcsak tavaly, idén is járatritkítást tervez a HÉV több vonalán a MÁV-HÉV Zrt. A MÁV vezérigazgatója szerdán azt közölte, sajnálja, hogy a HÉV is a fővárosi közgyűléssel kapcsolatos politikai viták része lett, azt írta,

járműhiány van, döntés még nincs.

Karácsony Gergely főpolgármester a Facebookon szintén elfogadhatatlannak nevezte a javaslatot, szerinte az állam gyakorlatilag azt várja Budapesttől, hogy válasszanak, melyik vonalon élők közlekedését áldozzák fel,

„azért, mert ők nem végzik rendesen a feladatukat”.

Megszólalt az ügyben Vitézy Dávid fővárosi képviselő is, aki hajmeresztőnek nevezte a tervet. Szerinte

a felelősség egyértelműen a kormányt és Lázár János közlekedési minisztert terheli, de szóba hozta Tarlós István egykori főpolgármestert is, aki 2016-ban átadta a HÉV-eket az államnak „anélkül, hogy világos, számonkérhető garanciákat kapott volna a főváros a vonalak fejlesztésére”.

Egy útszéli stílusú tagadás

Lázár János, akit építési és közlekedési miniszter státuszban fizetünk:

„Úgy látom, hogy néhány aberrált, belvárosi, libsi gyereknek megártott a túl sok szívás a hétvégén, és ezért aztán hallucinációik vannak a HÉV-vel, meg úgy általában a világgal kapcsolatban. Ilyenkor persze hazudnak is.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium vagy a MÁV vezetésében

senki, semmilyen döntést nem hozott a HÉV működésével vagy menetrendjével kapcsolatban! Minden más állítás nettó hazugság.

Arról viszont döntött Orbán Viktor és kabinetje, hogy több száz milliárdból fejlesztjük a pályát és a járműparkot.

A jövőben a közlekedési kormányzat sehol és semmiről nem kíván Vitézy települési képviselővel egyeztetni. Aki ugyanis a hazugságokban az élen jár; aki elveszítette a főpolgármester választást, pedig minden segítséget megkapott ahhoz; aki most, a Fidesz után Magyar Péter seggét nyalja, nem lehet tárgyaló fél.

Budapest valóban a világ legszebb fővárosa, azonban évek óta gazdátlan. Emiatt pedig lepusztult, koszos, a közlekedésre alkalmatlan, szétesett, élhetetlen! Mert azok, akik folyton Budapest értője, féltője és megmentőjeként szólalnak meg, tönkretették azt. Budapestet az elmúlt években csak a kormány fejlesztette, miközben a világpolgár urbanisták, ilyen-olyan – szakértelemmel nem rendelkező szakértők, város makettek utcáin felnövő, a Facebookot látványtervekkel kitapétázó ifjak semmit sem tettek Budapestért. Sőt!

Mi viszont a fővárost (is) fejlesztjük, a szemetet eltakarítjuk, a közlekedést rendbe tesszük, a korábban mások által csak ígért HÉV járműbeszerzéseket és pályafelújításokat megcsináljuk. Aki ebben nem tud, vagy nem akar partner lenni, hazugságaival legalább ne gátolja ezt a munkát!”

-írta Lázár arról, hogy kegyesen teszik -legalábbis szóban- ami kormányon lévőként a dolguk, jelesül az Övé.

Egy viszontválasz a megszólított „aberrált, belvárosi, libsi gyerektől”

„Először is: javaslom egy hársfatea elfogyasztását miniszter úrnak, segíti a szorongás oldását, idegnyugtatásra is jó. Úgy látom, nem ártana”

– üzente Facebookon Vitézy Dávid fővárosi frakcióvezető Lázár Jánosnak, miután a közlekedési miniszter azt írta: „néhány aberrált, belvárosi, libsi gyereknek megártott a túl sok szívás”, majd hazugságnak nevezte a HÉV-es járatcsökkentést. Vitézy leírta, hogy Lázár azzal kezdte közlekedési miniszterségét két éve, hogy Széchenyit idézett.

„Tisztelettel szeretném jelezni: a magyar történelemben Széchenyit beleértve egyetlen közlekedési miniszter sem engedett meg magának ilyen becsmérlő, trágár, útszéli stílust nyilvánosságnak szánt közleményben, mint ma Lázár János. Ha a miniszteri munka ennyire megviseli az idegeit, ráadásul, az elmúlt évek sorozatos kudarcai nyomán a MÁV összes utasának idegeit is, mindenki jobban járna, ha lassan inkább abbahagyná”

– folytatta a korábbi főpolgármester-jelölt.

Majd közölte, hogy szerinte mik a konkrétumok:

„a MÁV-HÉV Zrt. október 3-án 14:53 perckor kezdeményezte a BKK-nál a hévek ritkítását. A javaslat alapján az utasok százezrei által használt gödöllői, ráckevei és csepeli vonalon 18-23 százalékos kínálatszűkítés történne decembertől munkanapokon csúcsidőszakban.”

Hozzátette: a szintén reagáló Karácsony Gergellyel valamiért nem foglalkozott Lázár. Vitézy szerint a hivatalos emailben a Lázár János tulajdonosi és megrendelői irányítása alatt álló MÁV-HÉV Zrt. szó szerint azt írta, hogy

„az új menetrendi évben a rendelkezésre álló járműkapacitás a jelenlegihez képest 4 motorvonat egységgel kevesebb jármű napi forgalomba adását teszi lehetővé az iskolaidőszaki hétköznapokon. A forgalomba adható napi járműkiadási darabszám változása, viszont az iskolaidőszakban alkalmazott hétköznapi menetrendek módosítását teszi szükségessé.”

Végül megállapította, hogy

a gyűlölködés mellett úgy tűnik, hogy Lázár „visszatáncolt” járatritkítási terveiből.

Szerinte a téma így is megéri a kitárgyalást, így várják a minisztert a rendkívüli szakbizottsági ülésen a fővárosi városházán.

Szerző