Kerítésen innen
Augusztusban elindulhat a teherforgalom a Szeged-Röszke-Szabadka vasútvonalon
A vágányok, váltók és a szükséges építmények elkészültét követően, augusztus elejétől elindulhat a tehervonatok közlekedése Szeged, Röszke és Szabadka között.
A vágányok, váltók és a szükséges építmények elkészültét követően, augusztus elejétől elindulhat a tehervonatok közlekedése Szeged, Röszke és Szabadka között, hogy kerülőutat biztosítsanak a Budapest-Kelebia vonal felújításához szükséges vágányzár idejére.
A Szeged-Röszke vonalon hétfőn a Plasser & Theurer által épített SMD-80-as típusú vágányépítő és átépítő géplánc állt munkába
A 13 kilométernyi pálya felújítását hatékonyabbá és gyorsabbá tevő munkagép műszakonként akár 1,5-2 kilométernyi vágányt képes átépíteni.
A géplánc korábban például a Budapest-Hatvan és a Debrecen-Balmazújváros vonalszakaszok felújításán is dolgozott. A vágányátépítést egyetlen munkafázisban, folyamatosan végezi, a rendszer ráadásul 120 méteres úgynevezett hosszúsínek beépítésére is alkalmas.
Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója kifejtette, a Szegedet Röszkével és Szabadkával összekötő vasútvonal a felújítását követően jelentős szerepet tölthet be a határmenti terület gazdasági-társadalmi fejlődésében.
„A személyszállítás megindítását követően, 2023 őszétől sűrűbbé, gyorsabbá és kényelmesebbé válik a vonatforgalom Szeged és az észak-bácskai települések között. A villamosítás és a korszerűsítés révén pedig még környezetkímélőbbé válik a vasúti közlekedés a térségben.”
A tervek szerint július végéig kiépül a vasúti pálya, augusztus 1-jétől megindul a tehervonat-forgalom a Szeged-Röszke-Szabadka vonalon, biztosítva a Budapest-Kelebia vonal korszerűsítése miatt szükséges vágányzár idejére a megfelelő kerülőutat.
A teljes felújításig – biztosítóberendezés és villamosítás nélkül – csak korlátozott, éjszakai tehervonat-közlekedést engedélyeznek. Napközben, 8 és 18 óra között tovább folytatódnak a felújítási munkálatok a 2023 őszére tervezett átadásig, amikor a személyszállítás is újraindulhat.
A felújított, villamosított pályán óránként 120 kilométeres sebességgel közlekedhetnek majd a vonatok, egyes, rövidebb szakaszokon óránként 80 kilométer lesz a megengedett sebesség.
A beruházás részeként a röszkei állomás vágányhálózatát is korszerűsítik
Új megállóhelyet hoznak létre Szeged-Szentmihály településrészen; itt és Röszkén magasperonnal, akadálymentesítéssel, modern esőbeállókkal, P+R és B+R parkolókkal, padokkal, valamint korszerű utastájékoztatással teszik vonzóbbá a vasúti utazást.
Röszkén új állomásépületet emelnek
Az összes megépülő váltót fűtéssel látják el. A vasúti üzemet a felújított szegedi forgalomirányítási központból távvezérlik majd.
A fejlesztés összekapcsolódik a szerbiai oldalon, Horgostól Szabadkáig zajló felújítással. A személyszállítás színvonala ezáltal jelentősen javul, sűrűbbé válik Szeged és az észak-bácskai települések között. Szabadka és Szeged között a határrendészeti vizsgálattól függően várhatóan 30-50 perc lesz a menetidő.
Forrás: MÁV Kommunikációs Igazgatóság / MTI
A MÁV figyelemfelkeltő vasútbiztonsági kampányt indít
Szerző
Friss
- Mítoszok és valóság: mennyi esélyed van nyerni egy online kaszinóban? – Wildrobin Casino
- Magyar ‘leg…’: lakosságarányosan a legrosszabb mutatókkal rendelkezünk a vizsgált 29 ország közül
- Miket tanácsolhat és miről Szentkirályi Alexandra havi 1.700.000.- forintért a Fidesz frakcióvezetőjének?
- Még, hogy egyszemélyes párt…. Magyar Péter új ‘célpontokat’ jelentett be
- Akciós a ‘nemzeti ladik’, újabb 800 milliót engedett az árból az eladó
- Lehet, hogy ki sem bontják a visszaküldött konzultációs leveleket? Akkor megeshet, hogy 100 % az egyetértés?
- Ajaj, nem lennék most Németország helyében – Orbán Balázs megint kemény volt, mint a kád széle
- A Huxit-pártiak figyelmébe, Brexit, avagy a kis hátraarc
- Magyar Péter: tegyük egyszer és mindenkorra világossá
- Ezt edd, ha jót akarsz! – Februári harapnivaló-horoszkóp