Kerítésen innen
Augusztusban elindulhat a teherforgalom a Szeged-Röszke-Szabadka vasútvonalon
A vágányok, váltók és a szükséges építmények elkészültét követően, augusztus elejétől elindulhat a tehervonatok közlekedése Szeged, Röszke és Szabadka között.
A vágányok, váltók és a szükséges építmények elkészültét követően, augusztus elejétől elindulhat a tehervonatok közlekedése Szeged, Röszke és Szabadka között, hogy kerülőutat biztosítsanak a Budapest-Kelebia vonal felújításához szükséges vágányzár idejére.
A Szeged-Röszke vonalon hétfőn a Plasser & Theurer által épített SMD-80-as típusú vágányépítő és átépítő géplánc állt munkába
A 13 kilométernyi pálya felújítását hatékonyabbá és gyorsabbá tevő munkagép műszakonként akár 1,5-2 kilométernyi vágányt képes átépíteni.
A géplánc korábban például a Budapest-Hatvan és a Debrecen-Balmazújváros vonalszakaszok felújításán is dolgozott. A vágányátépítést egyetlen munkafázisban, folyamatosan végezi, a rendszer ráadásul 120 méteres úgynevezett hosszúsínek beépítésére is alkalmas.
Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója kifejtette, a Szegedet Röszkével és Szabadkával összekötő vasútvonal a felújítását követően jelentős szerepet tölthet be a határmenti terület gazdasági-társadalmi fejlődésében.
„A személyszállítás megindítását követően, 2023 őszétől sűrűbbé, gyorsabbá és kényelmesebbé válik a vonatforgalom Szeged és az észak-bácskai települések között. A villamosítás és a korszerűsítés révén pedig még környezetkímélőbbé válik a vasúti közlekedés a térségben.”
A tervek szerint július végéig kiépül a vasúti pálya, augusztus 1-jétől megindul a tehervonat-forgalom a Szeged-Röszke-Szabadka vonalon, biztosítva a Budapest-Kelebia vonal korszerűsítése miatt szükséges vágányzár idejére a megfelelő kerülőutat.
A teljes felújításig – biztosítóberendezés és villamosítás nélkül – csak korlátozott, éjszakai tehervonat-közlekedést engedélyeznek. Napközben, 8 és 18 óra között tovább folytatódnak a felújítási munkálatok a 2023 őszére tervezett átadásig, amikor a személyszállítás is újraindulhat.
A felújított, villamosított pályán óránként 120 kilométeres sebességgel közlekedhetnek majd a vonatok, egyes, rövidebb szakaszokon óránként 80 kilométer lesz a megengedett sebesség.
A beruházás részeként a röszkei állomás vágányhálózatát is korszerűsítik
Új megállóhelyet hoznak létre Szeged-Szentmihály településrészen; itt és Röszkén magasperonnal, akadálymentesítéssel, modern esőbeállókkal, P+R és B+R parkolókkal, padokkal, valamint korszerű utastájékoztatással teszik vonzóbbá a vasúti utazást.
Röszkén új állomásépületet emelnek
Az összes megépülő váltót fűtéssel látják el. A vasúti üzemet a felújított szegedi forgalomirányítási központból távvezérlik majd.
A fejlesztés összekapcsolódik a szerbiai oldalon, Horgostól Szabadkáig zajló felújítással. A személyszállítás színvonala ezáltal jelentősen javul, sűrűbbé válik Szeged és az észak-bácskai települések között. Szabadka és Szeged között a határrendészeti vizsgálattól függően várhatóan 30-50 perc lesz a menetidő.
Forrás: MÁV Kommunikációs Igazgatóság / MTI
A MÁV figyelemfelkeltő vasútbiztonsági kampányt indít
Szerző
Friss
- Márki-Zay Péter és pártja ‘odalép’ Orbánnak és feljelenti
- Orbán Viktor 12 pontja
- Magyar György: Lázár valóban azt akarja, hogy lépjünk ki az Unióból?
- Itt a tavasz! Új évszak, új horoszkóp
- Dunakeszi ‘bevállalós’ lépése: Szijjártót díszpolgárrá tették
- Amerika ‘hangja’: az USAID-szerződések átvizsgálása befejeződött – Mihez kezd Orbán a kormánybiztos pasasával?
- Mazsihisz-tiltakozás: ‘…a magyar kultúra nem ezt érdemli…’
- Észnél vagytok ti, magyarok!? – Kuss! Mi így ünnepelünk!
- ‘Ő lesz a zuglói Fidesz új agyágyúja’ – Hadházy: öröm és megtiszteltetés lesz őt elverni
- Trump eltaposta a ‘Szabad Európát’