Connect with us

Budapesti hétköznapok

BKK: egy gomb kiiktatása 1,4 millió forint – A cég, ami kiiktat: T-Systems – Aki fizeti: mi mindannyian!

bkk
Megosztás

Az a faramuci helyzet állt elő, -mondhatni hungarikum, végre valamiben tényleg világelsők vagyunk!- hogy jegyet lehet váltani a reptéri buszra, mely járat tavasszal megszűnt. A BKK automatái vadul szedik a pénzt a gyanútlan utazni vágyóktól.

Egy jegy ára: 900.- forint, de járat az nincs!

“A koronavírus miatt lecsökkent a Liszt Ferenc repülőtér forgalma, ehhez igazodva

április 1. óta nem közlekedik a 100E jelzésű járat, ami közvetlen kapcsolatot teremt a Deák Ferenc tér és a repülőtér között.

A járat egyedi díjszabással közlekedik, csak repülőtéri vonaljeggyel vehető igénybe, melynek darabja 900 forint.

Bár a 100E lassan fél éve nem közlekedik, a 900 forintos repülőtéri vonaljegy továbbra is megvásárolható a BKK jegyautomatáiból és mobiljegy alkalmazásából anélkül, hogy az utasokat megfelelően tájékoztatnák arról, hogy a járat, amire a jegyet veszik, nem is közlekedik.”

-írta a Közlekedő Tömeg facebook oldal.

A BKK lépett és lassanként orvosolja a helyzetet… és itt jön a bizonyos „gombeltávolítási díj”

A BKK oldalán ez olvasható:

„A Közlekedő Tömeg Egyesület közösségi oldalán megjelent bejegyzés után a Budapesti Közlekedési Központ

azonnal felvette a kapcsolatot az automatákat üzemeltető T-Systemsszel, ugyanis a BKK a jelenleg működő jegyértékesítő automaták 2013-ban megkötött szerződése szerint nem tud közvetlenül, saját jogosultsággal termékeket módosítani a készülékekben.

Azaz, nem rendelkezik megfelelő szintű, közvetlen hozzáféréssel az automatákat irányító rendszerhez.

A szolgáltató a hét évvel ezelőtt kötött egyezmény alapján 1,4 millió forintos árajánlatot adott a gombok kiiktatására, így a Repülőtéri és a hajó jegy vásárlására szolgáló funkciók deaktiválásáért 2,8 millió forintot fizet a BKK. A gombok visszaállítása várhatóan hasonló költséget emészthet fel.”

Nem érzik a problémát…..?

„A Budapesti Közlekedési Központ számos lépést tett annak érdekében, hogy megelőzze a Repülőtéri járatra való jegyvásárlást. Ennek legfontosabb részeként módosíttatta az automaták szoftverét, amelyből már nem vásárolható meg a Repülőtéri járatra szóló termék. Emellett a Mobiljegy applikációban is megszűnt a jegy értékesítése. A hajókra szóló jegyek inaktiválása jövő héten történhet meg. A közlekedésszervező társaság elismeri a felelősségét, és ismételten köszöni a Közlekedő Tömeg észrevételét.

A fel nem használt Repülőtéri vonaljegyek eladásából származó bevételt jótékony célra fordítja, illetve díjmentesen visszatéríti az ügyfelei részére.”

A VEKE közösségi oldalán kérdez…..

„Na ki is kötötte azt a 2013-as szerződést, ami miatt minden kis módosításért milliókat kell fizetni a T-systemsnek? Úgy van, Vitézy Dávid volt.

Köszönjük az adófizetők nevében!

A T-systemstől pedig elvárnánk, hogy ezt a pofátlan lenyúlós, végtelenül tisztességtelen szerződést a saját kezdeményezésükre módosítsák. De azonnal.

A 2,8 milliót pedig lehet visszafizetni szépen a kasszába. Vajon mennyi pénzt tettek el eddig tisztességtelenül? Elképesztő, amit a BKK művel amúgy, ha van egy ennyire előnytelen szerződés, miért nem léptek. Ez bizony vezetői felelősség ott is.”

bkk

 

Szerző

Click to comment

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük