Kerítésen innen
BKK-Menhely Alapítvány összefogás a hajléktalan emberek téli krízisellátásában
A Budapesti Közlekedési Központ és a Menhely Alapítvány a közelgő hideg időjárás miatt nagyobb figyelmet fordít az utcán élő emberekre, és közösen tesz azért, hogy szükség esetén a lehető leghamarabb megfelelő ellátást kapjanak. Ha teheti Ön is járjon nyitott szemmel, egy csepp figyelem is életet menthet!
A BKK járatain szolgálatot teljesítő járművezetők is a szokásosnál figyelmesebben végzik munkájukat, és ha hajléktalan embert látnak, akinek segítségre, elhelyezésre van szüksége, értesítik a Menhely Alapítvány diszpécserszolgálatát.
Önre is számítanaknk: ha segítségre szoruló hajléktalan embert lát, értesítse a Menhely Alapítvány éjjel-nappal hívható diszpécser-szolgálatát a 06-1-3384186-os telefonszámon!
Egy csepp figyelem!
A BKK célkitűzései között kiemelten szerepel, hogy a mindennapokban lehetőség szerint egyre szélesebb kör használja a fenntartható közlekedési módokat, valamint, hogy javuljon a közlekedésbiztonság és a városi élet minősége. A társaság és az alapítvány megállapodásának célja az élet védelmének és az utasok biztonságérzetének, tisztasággal kapcsolatos elvárásainak biztosítása. Emellett elengedhetetlen az udvariasság, a méltóság tiszteletben tartása és az egyenlő bánásmód érvényesítése.
A szociális ellátórendszer gyakran nem tud azonnal intézkedni baj esetén, mivel az utcai szolgálat nem jelent állandó jelenlétet a főváros minden pontján, és a krízisautó sem működik az év minden napján. Ezekben az esetekben kiemelten fontos a különböző napszakokban szolgálatot teljesítő BKK-jegyellenőrök, utaskoordinátorok, illetve a szolgáltatók járművezetőinek, a BKK diszpécserszolgálatának és a szociális szakembereknek a szoros együttműködése, illetve az információáramlás biztosítása közöttük.
Amennyiben a BKK vagy a szolgáltatók munkatársa (például a járművezetők) az utcai szociális szakemberek közreműködését látja indokoltnak:
- felveszi a kapcsolatot a BKK diszpécser szolgálatával, és részletesen tájékoztatja a helyzetről;
- a BKK diszpécserszolgálata tájékoztatja a Menhely Alapítványt;
- a Menhely Alapítvány diszpécserszolgálata tájékoztatja a BKK-t az általa megtehető lehetséges lépésekről, azok várható időpontjáról;
a Menhely Alapítvány ez alapján szükség szerint intézkedik: gondoskodik a krízisautó, a speciális utcai szolgálat, vagy a helyi utcai szolgálat értesítéséről, valamint minden egyéb szükséges lépést megtesz, ami az adott helyzetben szükséges.
Ha bajban lévő hajléktalan emberrel találkozik, hívjon segítséget!
Szerző
További cikkek olvasása a szerzőtől, a nevére kattintva.
Friss
- Vásárhelyi Mária: Orbánéknak a kettős állampolgárság ügye nem szolgált mást, mint voksvásárlást
- Kedden, szerdán Budapesten ne megszokásból közlekedjen! – Bringás reggeli és Tour de Hongrie
- Elégedett volt a kórházi ellátással? Ekkora ajándékot adhat hálapénz helyett büntetlenül orvosának, és a nővéreknek…
- Orvlövésztorony, géppuskafészek, bunker és aknamező – HM megrendelésre hadiparkot is építenek Balásy Gyula cégei
- Szanyi Tibor: vissza a babaruhát! – Érthetően devizahitel-ügyben
- ‘Szoboszlai és Hende, a két alkotmánybíró-jelölt’ – Hétvégi ‘Havasságok’….
- 5 technológia, amit 2025-ben már teljesen megszokottnak veszünk – pedig nem is régen még sci-fi volt
- Tiszaigar rendíthetetlen: 338 érvényes voks 63,9 százalékával nyert a fideszes hölgy
- ‘Ez ‘bréking’, hogy a nyugdíjasok májusban megkapják a májusi nyugdíjat?’ – Nyitrai közszolga újabb szavazatvesztést intézett pártjának
- ‘Az ukrán férfit megrendezett színházi előadásban áldozták be, ez se nem békepárti, ne nem jogállami intézkedés volt’