Connect with us

Budapesti hétköznapok

Csak meg ne adja magát a teljes magyar vendéglátás – Lonkai Márton interjú

Megosztás

Izgalmas és egyben drámai beszélgetést közöl a pénzcentrum Lonkai Mártonnal az egyik felkapott kávézó és reggelizőhely tulajdonosával. A  beszélgetés körül lengi egy várható tragédia előszele.

Lonkai
Megosztás

Izgalmas és egyben drámai beszélgetést közöl a pénzcentrum Lonkai Mártonnal az egyik felkapott kávézó és reggelizőhely tulajdonosával. A  beszélgetés körül lengi egy várható tragédia előszele.

Mára elpárolgott a külföldi vendégkör

Pénzcentrum: Hol tartott az üzlet, amikor elindult a járvány, és elkezdődtek a korlátozások?

Lonkai Márton: Elismert kávézó- és reggeliző hely voltunk, jelentős nemzetközi vendégkörrel (a bevételek 70 százaléka turistáktól származott), kiemelkedő értékelésekkel. Külföldi pörkölők kávéit használtuk, de már akkor is kizárólag a legmagasabb minőségű alapanyaggal dolgoztunk, mind a kávék (speciality, arabica, termőterület szelektált babokkal), mind az ételek tekintetében.

Pc: A vendéglátósokat hogyan érintette a bezárás, mennyire segíti őket a mostani újranyitás?

LM: A külföldi turisták elmaradása érzékenyen érintett minket, mert az árbevétel nagyobb részét ők hozták, hiszen nyaralás közben ül be az ember kényelmesen reggelizni. A hazai vendégkörünkre ez kevésbé volt jellemző, a törzsvendégeink inkább csak kávézni jártak és járnak. Az újranyitás nekünk nem jelentett komoly változást, a járvány alatt az új üzleti lábak kiépítésével sikerült minden kollégát megtartani, senkit nem kellett elküldeni, így teljes maradt a csapat. A gyors reagálásnak hála mind az öt kolléga itt van továbbra is. A törzsvendégek a bezárás alatt is jöttek, az elviteles forgalmunk végig megmaradt a korlátozások legszigorúbb időszakában is.

Gyors újratervezés

Pc: Milyen piaci változásokat hozott a járványhelyzet, milyen gyorsan tudtak ezekre reagálni?

LM: Minden felborult, egy korábban soha nem tapasztalt, nem is elképzelhető helyzet állt elő. Erre azonnal reagálni kellett, de valójában mindenki egy kicsit lefagyott, nem tudott mit kezdeni a jelenséggel. Ráadásul 2020 márciusában még az volt az általános hangulat, hogy nyárra minden rendben lesz, csak ezt a pár hónapot kell kibírnunk. Akkor senki nem tudta előre, hogy ez mennyire nehéz és hosszadalmas folyamat lesz.

Pc: Honnan jött az ötlet, hogy változtatni kell, és hogy mire kellene váltani?
LM: Nagyjából egy hét alatt esett le 10 százalékra a forgalmunk, az árbevétel 90 százaléka eltűnt. Vagy teljes bezárás, vagy váltás – nem volt más opció.

Pc: Mi segítette a váltást, és mennyi ideig tartott a tervezés?

Lonkai Márton válasza  és a cikk folytatása a pénzcentrum oldalán.

Kapcsolódó

Lonkai

Szerző

2 hozzászólás

2 Comments

  1. Quo vadis1

    2021.09.14 22:48 at 22:48

    Mi fog történni a vendéglátással, hát az ami a többiekkel!

  2. Pingback: A pitiáner balatoni vendéglős, és a ketté-találási díj -Akárcsak a vizitdíj anno - Városi Kurír

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük