Tarlós István agresszív látásmódja, hajlama “hátsószbás” tervezgetésre semmit sem változott, amióta Budapest népe leváltotta. Ő az aki nem tanul, nem felejt, és épen ezért nem is változik. A Népszava megszerezte az egykori főpolgármester jelenleg miniszterelnöki megbízott Orbán Viktornak írt levelét.

„Most lenne megfelelő alkalom sietve összevonni a MÁV-ot és a Volánt. A MÁV szárnyvonalakon gyér a forgalom, a Volán ezt könnyen kiválthatná. Az összevonás ráadásul most mérsékeltebb hullámokat verne “(média, ellenzék, szakszervezetek) – javasolja Orbán Viktor miniszterelnöknek írt levelében Tarlós István. Az önkormányzati választások után országos közlekedési és közszolgáltatási infrastruktúra fejlesztéséért felelős miniszterelnöki megbízottá kinevezett politikus 19 pontban szedte össze a pandémia idején meghozandó közlekedési tárgyú javaslatait.

Tallózzunk!

  1. Tarlós mindjárt az ömlesztett lista élén leszögezi, hogy a közösségi közlekedés hiányában megoldhatatlan logisztikai problémák keletkeznének, így azt feltétlenül fenn kell tartani. Ugyanakkor azt is hozzáteszi, „elő kell segíteni, hogy akinek lehetősége van rá, ne használja a közösségi közlekedést.
  2. Az ingyenes parkolás átmeneti bevezetésével elérhető, hogy kevesebben tömegközlekedjenek” (Az iromány két héttel az ingyenes parkolásról szóló kormányrendelet aláírása előtt született.)
  3.  Időben elcsúsztathatónak, de akár véglegesen elhagyhatónak tartja a fogaskerekű-projektet, mondván kicsi az utasforgalma, használata inkább nosztalgikus időutazásnak tekinthető és autóbusszal könnyedén kiváltható. Egyébként is nem kell folyton a kötöttpályát preferálni – írta.
  4. Szintén felejthetőnek tartja a libegő megújítását, sőt szerinte be is zárható, mivel „megszűnőben az érdeklődés iránta”. Bár Tarlós megelőlegezi, hogy a kerület más véleménnyel lesz az ügyről, de ellenérvként beveti a hárommilliárd forintos megtakarítást. (Nagyjából ennyi támogatást ígért a kormány.)
  5. Elvethetőnek tartja az M2-es metró és a gödöllői HÉV összekötését is, mert nagyon drága és nem gazdaságos. Ő maga – árulja el – korábban csak a XVI. és a XVII. kerületi polgármesterek (mindketten fideszesek – a szerk.) kedvéért támogatta a projektet.
  6. Elmaradhat szerinte a budai fonódó második üteme is, amit a Garancsi-féle BudaPart lakóparkot és irodanegyedet kötné be a közösségi közlekedési hálózatba, mivel az „oda pályázó emberek jövedelmi átlagszínvonala, úgysem azt ígéri, hogy tömegközlekedésre hangolódnának.
  7. Halaszthatónak tartja az M3-as metróvonal Káposztásmegyerig történő meghosszabbítását, a 2-es villamos vonalának felújítását és a pesti rakpart alatti víznyomócső cseréjét is.
  8. Véleménye szerint a járvány befejeződése előtt nem szabadna megkezdeni az M3-as metró középső szakasz felújítását. (Ez egyébként már megkezdődött.) Úgy véli, hogy a szakasz kiváltásához olyan sok pótlóbuszra lesz szükség, mint a másik két szakaszon együttvéve. (A kormány éppen most tesz javaslatot a 3,2 milliárdos buszpénz kifizetésének elhalasztására.) Bár azt ő is elismeri, hogy az uniós támogatás határideje miatt a leállás kissé kockázatos.
  9. Felgyorsítaná viszont a Millenniumi Földalatti Vasút korszerűsítését és bővítését, lévén ez most a leginkább támogatandó közlekedési beruházás. Bár nem magyarázza meg, hogy miért.
  10. Elengedhetetlennek tartja az M0-ás körgyűrű bezárását is, mégpedig az eredeti nyugati és északi nyomvonalon. Az autós közlekedést részesíti előnyben az a javaslat is, amely szerint átmenetileg felfüggesztené az autópálya-útdíjak fizetését.
  11. A miniszterelnöki megbízott szerint a pandémia időszaka éppen megfelelne a Közbeszerzési Törvény módosítására. De szerinte jó lenne elengedni az építőipari kötbéreket és az építőiparra is kiterjeszthetnék a munkabérek utáni közterhek fizetése alóli mentességet.

A Népszava Tarlós István is kereste, de lapzártánkig nem válaszolt nekik.

A teljes cikk a Népszaván olvasható

koronavírus

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét