Connect with us

Kék fény

Fekete-Győr András: Lázár János bunkó

Megosztás

 Fekete-Győr András, a Momentum országgyűlési képviselője a közösségi médiában reagált Lázár Jánosra, aki a napokban azt mondta a MÁV vezetésének: „Ne okoskodjanak, hanem csinálják azt, amire utasítottam őket!”

Fekete-Győr
Megosztás

 Fekete-Győr András, a Momentum országgyűlési képviselője a közösségi médiában reagált Lázár Jánosra, aki a napokban azt mondta a MÁV vezetésének: „Ne okoskodjanak, hanem csinálják azt, amire utasítottam őket!”

„Ne okoskodjanak, hanem csinálják azt, amire utasítottam őket” – szólította fel Lázár János a MÁV vezetését

A miniszter a Budapest–Győr–Hegyeshalom vasútvonal huszonöt kilométeres szakaszára rendelt el azonnali felújítást.

3+1 problémát érdemes megjegyezni ennek kapcsán

1. A MÁV-nak a több mint hétezer kilométeres vasúti pályahálózat karbantartására és a felújításokra 42 milliárd forint jut. Csak a most elrendelt beavatkozás viszont 32,5 milliárd forintba kerülne. A vasút vezetése hosszan levelezett Lázár Jánossal, hogy az szerezzen forrást Varga Mihálytól, ehelyett kapták a leteremtést.

2. Abból az állami költségvetésből nem sikerül az állami vasútra eleget költeni, amiben mindig akadnak százmilliárdok propagandára, nagyzoló ünnepségekre, és aminek a lecsorgó korrupciós veszteségei egy 27 milliárdos luxusjachtra ültetik Orbán Viktor gyerekkori cimboráját.

3. Eleve nem világos, hogy ebben a kusza, kaotikus kormányban ki miért felel, a külügyminiszter lélegeztetőgéppel és energiával seftel, a rendőrminiszteré az oktatás és az egészségügy, de hogy Lázár Jánosból miként és miért lett közlekedési miniszter, azt végképp nem érteni. Mindenesetre holnaptól bármelyik magyar polgár bemehet a bankba, követelheti százmillió forint kifizetését, és ha közlik vele, hogy nincs annyi a számláján, visszakiabálhat, hogy ne okoskodjanak, oldják meg.

+1: Azt meg talán érdemes lenne Lázár Jánosnak befejeznie, hogy úgy beszél az alárendeltjeivel, mintha a seggéből rántotta volna elő őket. Egyelőre nem látszik az a kormányzati teljesítmény sem részéről, ami ezt a gőgöt indokolná. És hát elég bunkó dolog is.

Amire viszont Fekete-Győr András sem reagál az éppen a tegnepi debreceni bejelentés, ahol a gigantikus vasúti fejlesztést nem Lázár János, hanem Szijjártó Péter jelentette be.

Két szakaszban 130 milliárd forintból újul meg a füzesabonyi és a balmazújvárosi vonal, korszerűsítik az állomásokat, újakat is építenek, illetve villamosítják a pályát.

Szijjártó Péter bejelentette, hogy az első, 65 milliárd forint értékű fázissal végeztek, így megindulhat a második szakasz. „Ennek nyomán Debrecenben létrejön Kelet-Magyarország legnagyobb, Kelet-Európa egyik legjelentősebb ipari intermodális terminálja” – szögezte le.

Itt tehát nem 32 milliárdról, hanem négyszer akkora összegről van szó. Úgy látszik a BMW gyár Debrecen mellé települése a kormánynak minden pénzt megér.

Közben a MÁV-nak kisebb gondja is nagyobb ennél

Lázár János július végén egyetlen tollvonással szüntetett meg egy tucat szárnyvonalat és rendelt el buszos pótlást, miközben egyre több olyan üzemzavarról hallani, ahol csak a vakszerencse előzött meg egy óriási vasúti szerencsétlenséget.

Legutóbb az automata biztosítórendszer állította meg azt a tehervonatot, amelyik a tilos jelzés ellenére Nagytétény állomásnál ráhajtott arra a sínre, amin épp egy intercity jött szemben.

Szombaton csak az automata biztosítóberendezés mentette meg a vonatszerencsétlenségtől azt a két vonatot, ami végül egymástól alig 400 méterre állt meg. A szabálytalan tehervonat már áttért a másik sínre, miután keresztülhajtott a váltón, amit el is tört – ezután állította meg a vonatot a biztonsági berendezés.

Szemből épp ezen a sínen érkezett Balaton irányából a Tópart IC, miközben a tehervonat szabálytalanul, a tiltó jelzés ellenére ment az állomás felé.

Váczi Viktor, a MÁV sajtóügyeletese az RTL-nek elmondta, hogy a berendezés azt érzékelte, hogy az IC vágányútjába egy másik haladó jármű került, ezért a rendszer a tehervonat fékjeit blokkolta, az utasokat szállító vonat előtt pedig tilosra váltott a jelzőlámpa.

Évek óta úgy érzem, hogy a magyar vasút egy hajszálra van egy brutális katasztrófától (lásd Görögország) és nagyon meg lesz mindenki lepődve, ha tömegszerencsétlenség történik majd.

Hallgassunk csak meg, mit mond Lázár János?

„Lázár János: személyesen felelek minden Magyarországon buszra szálló és vasútra szálló utas biztonságáért”

Forrás: Momentum Mozgalom / RTL Híradó

Lázár szeretne ragaszkodni ahhoz, hogy a MÁV-vezér azt csinálja, amire utasította

Szerző