Kerítésen innen
Fenébe a szakértelemmel: tapasztalt oktatók helyett 2 éves jogsisok képezhetik a középiskolás Fittipaldi-jelölteket
Elöljáróban jegyezzük meg, hogy amit „ingyenesként ad el a kormány a köznek”, azt mi fizetjük, mindannyian, hiszen tudják, nincs ingyen leves…. A hír pedig: zajlik a honvédségi gépjárműoktatók képzése – tudatta közleményében a Szalay-Bobrovniczky Kristóf vezette Honvédelmi Minisztérium.
Az új kiszemelt az autósiskola-biznisz, vagy…?
„A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024 szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
A Magyar Honvédség a gyakorlati képzést támogatja, és
a kiválasztott intézményekkel kötött együttműködési megállapodás alapján már ősszel elindítja a jogosítvány megszerzéséhez szükséges tanfolyamokat.
A projekthez kapcsolódó pilot program keretében
folyamatban van a kijelölt személyek szakoktatói képzése, melyet a vonatkozó jogszabályi rendelkezések alapján a KTI Nonprofit Kft. tart.”
2 éves jogsi a feltétel
A szakoktatói képzésben a Magyar Honvédség állományába tartozó katonák vehetnek részt, amennyiben
- 23. életévüket betöltötték,
- középiskolai érettségivel, valamint
- legalább két éve érvényes „B” kategóriás vezetői engedéllyel és
- egészségügyi alkalmassági vizsgával rendelkeznek.
A tervek szerint a képzés a képesítő vizsgákkal együtt augusztus hónapban lezárul. A diákok képzése a Magyar Honvédség és a középiskola erre irányuló együttműködési megállapodása alapján valósul meg” – zárul a szerda este közzétett közlemény.
Igen, de….
Papp Endre, az Autósiskolák Vezetőinek Országos Szervezetének (AVOSZ) korábbi elnöke egy AVOSZ-tagiskola szerződéses gyakorlati szakoktatójának tapasztalatait osztotta meg a Telex-szel: a neve elhallgatását kérő oktató az egyik budapesti toborzóirodájában érdeklődött, hogy milyen feltételekkel lehet majd csatlakozni a honvédségnél dolgozó gyakorlati autós oktatók körébe. Az itt kapott tájékoztatás, illetve egy, az AVOSZ-hoz eljutott honvédségi belső levél szerint
a jelentkezőknek teljesíteniük kell a Magyar Közlekedéstudományi Intézet (KTI) alapvizsgáját, majd Szolnokon kezdhetik meg a honvédség autós szakoktatói képzését.
Az érdeklődő oktatónak a Petőfi laktanyában azt mondták, hogy április 30-ig jelentkezhet, ugyanakkor ottjártáig összesen négyen érdeklődtek a lehetőség felől.
Aki autós gyakorlati oktatóként szerződést köt a honvédséggel, annak egy pár hetes alapkiképzésen is részt kell vennie, ezután a katonák kezdő bérét, nagyjából nettó 300-400 ezer forint fizetést kapna, cserébe viszont a hivatásos katonáktól elvárt feladatokra is vezényelhetik a továbbiakban.
Ennél az összegnél Papp Endre szerint egy autós szakoktató ma lényegesen többet keres, ha egy autósiskola alvállalkozójaként dolgozik, ahogy a többség. Hozzátette, hogy már rövid távon bevételkiesést fog okozni, ha a legfiatalabbak állami hátszéllel szerezhetnek jogosítványt a középiskolában. Hosszú távon pedig azok a tanfolyamszervezők kerülhetnek igazán nehéz helyzetbe, akiknek a bevételük nagy részét a B kategóriás oktatás adja. Ez az autósiskolák zöme, hiszen eleve ez a legnépszerűbb kategória, amelyet évente nagyjából százezren választanak.
A jogosítványszerzés szabályrendszerében ősztől várható változásnak árfelhajtó hatása lehet azokra nézve, akik nem a középiskolásoknak szánt lehetőséggel élve szerzik meg vezetői engedélyüket.
Az áremelkedés pontos mértékéről egyelőre korai volna becsléseket mondani, mert a szakértő szerint ez attól is függ, hogy az adott autósiskola milyen egyéb képzésekkel, illetve mely jogosítványkategóriákkal foglalkozik, valamint hogy az új lehetőséget mikor fogják kiterjeszteni az összes középiskolára.
Szerző
Friss
- Új ‘üzenőfalakat’ akar indítani Semjén Zsolt előterjesztésére a kormány
- Időjárás: tiszta bolondokháza
- ‘…Magyar pénzből szabad hazudni, külföldi pénzből viszont nem szabad igazat mondani’ – Ez Magyarország 2025-ben
- ‘Indul a mandula’ Nagyváradra – Magyar Péter 1 millió lépése a békéért és a nemzeti összefogásért
- Az éj sötétjében úgy ‘adódott’, hogy változik az adó – A nap -egyik- botránya
- Gábor György: Orbán nem azért hazudik, mert fél az igazságtól, hanem mert már nem is tud különbséget tenni a kettő között
- Az Orbán-Lánczi páros nagytakarítási ‘suvick’-listája a parlamenti ‘bátrak’ előtt
- Panyi Szabolcs: pár érdekes hasonlóság Orbán és Fico miniszterelnökök húzásaiban
- Tiltó tervezet a ‘jó, a rossz és a csúf’ energiaitalokról: amit lehet és amit nem 18 év alatt
- Kovács Zoltán és a ‘sokkszerű támadás’-vízió – Van még olyan Fidesz-potentát, aki nem nullázta le a renoméját?