Kerítésen innen
Fenébe a szakértelemmel: tapasztalt oktatók helyett 2 éves jogsisok képezhetik a középiskolás Fittipaldi-jelölteket
Elöljáróban jegyezzük meg, hogy amit „ingyenesként ad el a kormány a köznek”, azt mi fizetjük, mindannyian, hiszen tudják, nincs ingyen leves…. A hír pedig: zajlik a honvédségi gépjárműoktatók képzése – tudatta közleményében a Szalay-Bobrovniczky Kristóf vezette Honvédelmi Minisztérium.
Az új kiszemelt az autósiskola-biznisz, vagy…?
„A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024 szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
A Magyar Honvédség a gyakorlati képzést támogatja, és
a kiválasztott intézményekkel kötött együttműködési megállapodás alapján már ősszel elindítja a jogosítvány megszerzéséhez szükséges tanfolyamokat.
A projekthez kapcsolódó pilot program keretében
folyamatban van a kijelölt személyek szakoktatói képzése, melyet a vonatkozó jogszabályi rendelkezések alapján a KTI Nonprofit Kft. tart.”
2 éves jogsi a feltétel
A szakoktatói képzésben a Magyar Honvédség állományába tartozó katonák vehetnek részt, amennyiben
- 23. életévüket betöltötték,
- középiskolai érettségivel, valamint
- legalább két éve érvényes „B” kategóriás vezetői engedéllyel és
- egészségügyi alkalmassági vizsgával rendelkeznek.
A tervek szerint a képzés a képesítő vizsgákkal együtt augusztus hónapban lezárul. A diákok képzése a Magyar Honvédség és a középiskola erre irányuló együttműködési megállapodása alapján valósul meg” – zárul a szerda este közzétett közlemény.
Igen, de….
Papp Endre, az Autósiskolák Vezetőinek Országos Szervezetének (AVOSZ) korábbi elnöke egy AVOSZ-tagiskola szerződéses gyakorlati szakoktatójának tapasztalatait osztotta meg a Telex-szel: a neve elhallgatását kérő oktató az egyik budapesti toborzóirodájában érdeklődött, hogy milyen feltételekkel lehet majd csatlakozni a honvédségnél dolgozó gyakorlati autós oktatók körébe. Az itt kapott tájékoztatás, illetve egy, az AVOSZ-hoz eljutott honvédségi belső levél szerint
a jelentkezőknek teljesíteniük kell a Magyar Közlekedéstudományi Intézet (KTI) alapvizsgáját, majd Szolnokon kezdhetik meg a honvédség autós szakoktatói képzését.
Az érdeklődő oktatónak a Petőfi laktanyában azt mondták, hogy április 30-ig jelentkezhet, ugyanakkor ottjártáig összesen négyen érdeklődtek a lehetőség felől.
Aki autós gyakorlati oktatóként szerződést köt a honvédséggel, annak egy pár hetes alapkiképzésen is részt kell vennie, ezután a katonák kezdő bérét, nagyjából nettó 300-400 ezer forint fizetést kapna, cserébe viszont a hivatásos katonáktól elvárt feladatokra is vezényelhetik a továbbiakban.
Ennél az összegnél Papp Endre szerint egy autós szakoktató ma lényegesen többet keres, ha egy autósiskola alvállalkozójaként dolgozik, ahogy a többség. Hozzátette, hogy már rövid távon bevételkiesést fog okozni, ha a legfiatalabbak állami hátszéllel szerezhetnek jogosítványt a középiskolában. Hosszú távon pedig azok a tanfolyamszervezők kerülhetnek igazán nehéz helyzetbe, akiknek a bevételük nagy részét a B kategóriás oktatás adja. Ez az autósiskolák zöme, hiszen eleve ez a legnépszerűbb kategória, amelyet évente nagyjából százezren választanak.
A jogosítványszerzés szabályrendszerében ősztől várható változásnak árfelhajtó hatása lehet azokra nézve, akik nem a középiskolásoknak szánt lehetőséggel élve szerzik meg vezetői engedélyüket.
Az áremelkedés pontos mértékéről egyelőre korai volna becsléseket mondani, mert a szakértő szerint ez attól is függ, hogy az adott autósiskola milyen egyéb képzésekkel, illetve mely jogosítványkategóriákkal foglalkozik, valamint hogy az új lehetőséget mikor fogják kiterjeszteni az összes középiskolára.
Szerző
Friss
- A Millenáris könyvfesztivál-mentes övezetté vált: 2025-ben nem engedi be az eseményt
- Juszt László heti matekja: az aktuális kormányadósság főszáma cirka 150.000.000 Euro
- 70.- forint/magyar kopf – Krausz Gábor segítséget kér
- Emberek, Orwell az 1984-et figyelmeztetésnek szánta, nem forgatókönyvnek
- Lebukott a hárommilliárdos számlagyár
- Orbán Viktor: Nem elég már oldalvizezni
- Elfüstölt egy villamos – Óriási közlekedési káosz Budapesten
- Orbán és Matolcsy, „két férfi egyeset”
- A horoszkóp ígérete szerint…
- (Nagyon)kisnyugdíjasunk felveszi a kesztyűt: a Mikulásgyár jár a gyerekeknek