A 2020. évi 139. Közlönyben (58. oldal a konkrét újságban, egyébként 3520. oldal) érdekes változás jelent meg a, ami kibővíti a B kategóriás jogosítvánnyal vezethető járművek körét – írta a totalcar.hu.
Kevés a mentő-sofőr?
“B” kategóriával lehet vezetni 3,5 tonna össztömeg feletti de 4250 kg-ot meg nem haladó össztömegű járművet,
amennyiben az az Országos Mentőszolgálat sürgősségi betegellátást végző járműve.
Ezt a változást valószínűleg azért hozták, mert a mai mentőautók már most is túllépik a 3,5 tonnát, így azt gyanítom, jóval nehezebb olyan sofőrt találni, aki rendelkezik a megkülönböztető jelzés használatához szükséges PAV I. kategória mellett C kategóriájú jogosítvánnyal is.
Van mááásik!
A 3,5 tonna feletti, de maximum 4250 kg-ot meg nem haladó össztömegű alternatív üzemanyaggal működő járműveket is lehet (legalább két éve érvényes és nem kezdő(!)) “B” kategóriás jogosítvánnyal vezetni,
amennyiben:
a) a 3500 kg feletti tömeg a meghajtó rendszernek az ugyanolyan méretű, külső gyújtású vagy kompressziós gyújtású hagyományos belső égésű motorral ellátott jármű meghajtórendszeréhez viszonyított többlet tömegének eredménye, valamint
b) a teherbíró kapacitás ugyanezen nem alternatív üzemanyagú járműhöz viszonyítva nem nagyobb.
Magyar György: almával alázta Németh Szilárd a mentősöket – Szabó Tímea nem hagyta szó nélkül
Frissítve! Amíg a parlamentben a fideszes felszólalók az ellenzéket alázzák, addig a mentősök a lakosság segítségét kérik!
A trianoni veszteség magyarázata egy mentőorvos fizetési slejfnije alapján: "...amit a nagyhatalmak nem vettek el tőlünk, azt megoldjuk itthon, ráadásul sokkal jobban!"