Connect with us

Budapesti hétköznapok

BKK-frissítés: egyre több a ritkított vonal – Önt érinti?

Megosztás

Frissítés! A BKK időközben kicserélte a listáját, többször is újfent inkorrekt módon átírva a saját közleményét, és sokkal több buszjáratot, valamint rengeteg villamos- és trolibuszjáratot is bedobott a járatritkításba.

BKK-frissítés: egyre több a ritkított vonal - Önt érinti?
Megosztás

Ahogy arról egy nappal a bevezetés előtt írtunk, január 19-től hétfőnként és péntekenként ritkábban járnak egyes BKK-járatok. Ezt a cég azzal indokolta, hogy a koronavírus-járvány után, az otthoni munkavégzés és a rugalmas munkakezdés általános elterjedésével átalakultak az utazási szokások, ami azt eredményezte, hogy az utasforgalom pénteken és hétfőn is kisebb, mint 2019-ben volt.

Igen ám, de….

A Veke közösségi oldala szerint „a BKK változtatott a menetrendeken. Ez a dolga. De inkorrekt módon tette. Duplán is. Elmagyarázzuk mi történt.  Tavaly ősz végén a BKK meghívót küldött, ahol elmagyarázták, milyen menetrendi változásokra készülnek. Kicsit furcsa volt, mert a BKK még soha nem csinált ilyet, és felmerült, hogy valami hátsó szándékkal teszik. De elmentünk, mert egy civil szervezet ne válogasson. A találkozón korrektül bemutatták, milyen lehetőségeik vannak a járatszervezésben – ez ugye nekünk nem volt újdonság, hiszen az egész BKK-t mi találtuk ki. Részünkről a következőket fejtettük ki és tartjuk azóta is alkalmazandónak:

  • a BKK-nak feladata a menetrend és a kiadott teljesítmény folyamatos felülvizsgálata. Ez a munkájuk egyik legfontosabb része. Tegyék és ne civil szervezetektől féljenek vagy bújjanak mögéjük.
  • értjük, és tudjuk, hogy a tulajdonos részéről folyamatos a megtakarítási nyomás, amely a közpénzekkel való gazdálkodás érdekében önmagában helyes, azonban ez nem mehet túl egy határon és egy megtakarítási indok önmagában nem keletkeztethet teljesítménycsökkentést. Annak mindig az utazási igényekből kell következnie. Ha valahol csökken az igény, arra ugyanúgy reagálni kell, mintha valahol nő, vagy új igény jön létre.
  • ha egy változtatást szakmailag indokoltnak látnak, akkor azt vállalják fel.
  • természetesen szó sem volt, nem is lehetett arról, hogy mi bármihez hozzájárultunk volna. Különösen nem villamosjáratok ritkításához.

Jelen esetben az utasok tájékoztatása elmaradt

Ezt pedig 14 nappal előre be kellett volna jelenteni.

Különösen inkorrekt, hogy egy január 19-i változásról január 18-án jön tájékoztatás, akkor is csak azért, mert a média már ráugrott.

Ez lehet, hogy nem a BKK sara, hanem a városvezetésé (központosított kommunikáció van) de az utasok szempontjából ez tökmindegy.

A lényeg, hogy úgy akartak egy változtatást – jórészt teljesítménykivonást, még ha kis mértékűt is – bevezetni, hogy azt egyszerűen elsunnyogják. Ez megengedhetetlen.

A BKK minimum tartozik egy súlyos bocsánatkéréssel az utasok felé és a konzekvenciákat főpolgármesteri szinten kell levonni.
Mi pedig tartsuk szárazon a puskaport, és ne lőjük el időnek előtte, mert jöhetnek még sokkal nehezebb idők is. A múltbeli tapasztalataink sajnos erre intenek. (a BKK közleménye)

Frissítés

A BKK időközben kicserélte a listáját, többször is újfent inkorrekt módon átírva a saját közleményét, és sokkal több buszjáratot, valamint rengeteg villamos- és trolibuszjáratot is bedobott a járatritkításba. Ez már kommentálhatatlan, felháborító és gusztustalan. A ritkítás maga is, de az egész sunyi eljárás amit előadtak. Itt fejeknek kell hullani”

 

Vitézy Dávid megjegyzése péntek reggel

„Ma reggeli képek a Thököly útról, ritkított buszjáratok, lemaradó utasok minden expresszjáraton. Mától ritkultak a képen látható járatok, az eddig is zsúfolt, Újpalotát és Zuglót a belvárossal összekötő 7E, 8E és 133E is, ahogy a Rákóczi úti tengely összes többi járata is…. (…) Felszólítom Karácsony Gergely főpolgármestert, hogy haladéktalanul vonja vissza a járatritkítási csomagot és vizsgálja felül a BKK akcióját! A közösségi közlekedés színvonalának leépítése ugyanis ellentétes minden várospolitikai és fenntarthatósági céllal.”

Szerző