Kerítésen innen
Hadházy képviselő súlyos felvetése: a politika valóban felülírta a repülés vérrel írt szigorú szabályait?
Emlékeznek? Az Airbus A330-as repülőgép madárral ütközött az augusztus 20-i ünnepségen, mely ütközés nem veszélyeztette a repülőgép biztonságos működését. Ezt válaszolta a Külgazdasági és Külügyminisztérium államtitkára Hadházy Ákos kérdésére.
Emlékeznek? Az Airbus A330-as repülőgép madárral ütközött az augusztus 20-i ünnepségen, mely ütközés nem veszélyeztette a repülőgép biztonságos működését. Ezt válaszolta a Külgazdasági és Külügyminisztérium államtitkára Hadházy Ákos kérdésére. Magyar Levente szerint a gép landolása után, a kötelező teljes körű átvizsgálásnál a hajtóműben további sérüléseket találtak a szakemberek. A javítás után a szállítógép szeptember 12-étől ismét menetrend szerint szállít árut a Budapest – Hangcsou útvonalon.
Hadházy-postából….
Hadházy Ákos 24.hu cikkére hivatkozva kérdezte Szijjártó Pétert arról, pontosan mikor is sérült meg a külügyi tárca szállítógépének motorja. A repülőt üzemeltető WizzAir szerint a gép az augusztus 20-ai repülés alkalmával madárral ütközött,
a motor sérülése azonban nem ennek a következménye volt.
A független képviselő konkrétan arra várt választ, hogy a motor már az augusztus 20-i felszállás előtt megsérült-e.
- Az üzemeltetés mikor értesült a motorsérülésről?
- Mikor értesült a motorsérülésről a tulajdonos?
Hadházy Ákos nem véletlenül kérdezte ezeket. Szerinte ugyanis már az állami ünnep előtt megsérült az állami Airbus, csak felsőbb utasításra, a „propaganda” miatt kellett repülni. A képviselő a Facebook-oldalán olyan fotókat tett közzé, amelyekről szerinte egy laikus is látja, ilyen komoly sérülést madár nem okoz, már az ünnep előtt, a Kínából visszatérő gép átvizsgálásakor észrevették a sérüléseket. Hadházy Ákos betekintést kért a gép dokumentumaiba, ha nemleges választ kap, feljelentést tesz.
Szombatra virradóra postafordultával….
„Nagyon különböző válaszok érkeztek az állami teherszállító Airbus súlyos hajtómű sérüléseinek körülményeiről és ez egyáltalán nem megnyugtató. A második válasz már határozottan állítja, hogy
a hajtómű nem augusztus 20-án sérült.
A válaszok közötti különbségek és a ködös fogalmazás, valamint az Almati (Kazahsztán) repülőtérről kapott információk tovább erősítik azt a több forrásból kapott súlyos gyanút, hogy
a hajtómű már az előző napon sérült, a műszak észre is vette azt, azonban “felsőbb” utasításra mégis elengedték a gépet az augusztus 20.-i légi bemutatóra- súlyosan veszélyeztetve a légi közlekedés biztonságát.
Részletesebben:
a Külügyminisztériumhoz két módon fordultam, parlamenti képviselőként az országgyűlésen keresztül, illetve “sima” közérdekű adatigényléssel is, mindkét alkalommal nagyon konkrét kérdésekkel. Utóbbiban betekintést is kértem a gép dokumentumaiba.
Az előbbire érkezett az első szűkszavú államtitkári válasz, ami szerint a légi show alatt madárral ütközött a gép, utána az átvizsgálás során további sérüléseket találtak a hajtóművön. Ez persze igaz is lehet akkor is, ha már előtte is tudtak sérülésről.
A második -nem aláírt, csak pecséttel érkező- válasz sokkal bőbeszédűbb. Határozottan kijelenti, hogy a motor nem a légi bemutatón sérült és annyit írt, hogy a sérülésről a tulajdonos és az üzembentartó (a Külügyminisztérium és a Wizzair) augusztus 20.-án értesült – de azt nem írja, hogy a repülés előtt, vagy utána. Arról sem ír, hogy a műszaki vagy a repülő személyzet mikor észlelte a sérülést.
A dokumentumokba betekintést kérő igényemre azt válaszolta, hogy
nem náluk vannak, nem ők az adatgazdák. Előbbi nyilván igaz, utóbbi nem biztos, mindenesetre a kérésemet elküldtem a Wizzair-nek is.
Időközben újabb információkat is kaptam
Eszerint a sérülés a repülő előző napi, Almati repülőterén történt, tankolás miatti megálló utáni felszálláskor keletkezett és emiatt az ottani egyik pályát akkor rövid időre le is zárták.
Az erről szóló NOTAM-ot (értesítést) még nem találtam meg, mivel a legtöbb elérhető adatbázis csak az éppen aktuális táviratokat tartalmazza.
Amikor viszont az információt kaptam, érvényben volt az értesítés arról, hogy szeptember 19-én több hétre lezárták az egyik pályát: nyilván javítási munkák miatt.
Közben egy szakértő azt is szemléltette, mi történhetett volna a légi show-n a sérült hajtómű miatt,
mit kockáztatott a személyzet, ha “felsőbb utasításra” repültek:
“Ha ez a berepedés esetleg már a demo repülés előtt fennállt, akkor egy terhelésből eredő letörés esetén az egész hajtóművet gallyra vághatta volna, látványos hajtőműtűz és un. pompázs jelenség mellett. Na az lett volna az igazi augusztus 20-i tűzijáték.”
Kis magasságon, sűrűn lakott terület, sok tízezer néző felett-
rossz belegondolni is, mekkora felelőtlenség volt, ha a politika valóban felülírta a repülés vérrel írt szigorú szabályait.
Amennyiben a Wizzair is megtagadná a betekintést a dokumentumokba, fentiek miatt feljelentést fogok tenni a légi közlekedés veszélyeztetése miatt.”
-zárta bejegyzését a képviselő.
Friss
- A Millenáris könyvfesztivál-mentes övezetté vált: 2025-ben nem engedi be az eseményt
- Juszt László heti matekja: az aktuális kormányadósság főszáma cirka 150.000.000 Euro
- 70.- forint/magyar kopf – Krausz Gábor segítséget kér
- Emberek, Orwell az 1984-et figyelmeztetésnek szánta, nem forgatókönyvnek
- Lebukott a hárommilliárdos számlagyár
- Orbán Viktor: Nem elég már oldalvizezni
- Elfüstölt egy villamos – Óriási közlekedési káosz Budapesten
- Orbán és Matolcsy, „két férfi egyeset”
- A horoszkóp ígérete szerint…
- (Nagyon)kisnyugdíjasunk felveszi a kesztyűt: a Mikulásgyár jár a gyerekeknek