Connect with us

Kerítésen innen

Ha megütöd, leülöd! – Lehet tippelni, hogy ki, vagy mi rágott be ennyire!

Megosztás

Ha megütöd, leülöd! Lehet tippelni, hogy ki, vagy mi rágott be ennyire! Mert ugye lehet gyerekvédő szervezet, vagy a tanárok érdekvédői, esetleg a nők elleni erőszak élharcosai, rendőri brutalitás elszenvedőinek szervezete, környezetvédők, de ebben az esetben nem ez a helyzet.

Bárki bárhol összefuthat a bicskei pedofil igazgatóval?- Hamarosan döntenek a feltételes szabadlábra helyezéséről
Megosztás

Ha megütöd, leülöd! Van ötlet, hogy ki, vagy mi rágott be ennyire! Mert ugye lehet gyerekvédő szervezet, vagy a tanárok érdekvédői, esetleg a nők elleni erőszak élharcosai, rendőri brutalitás elszenvedőinek szervezete, környezetvédők, de ebben az esetben nem ez a helyzet.

Ha azt mondom: MÁV?

2022-ben 175, míg 2023 első félévében közel 90 főt ítéltek – akár gyorsított eljárásban – jogerősen szabadságvesztésre a magyarországi bíróságok közfeladatot ellátó személy, például autóbusz-vezetők, jegyvizsgálók terhére elkövetett erőszakos cselekedet miatt. A MÁV–VOLÁN-csoport minden kollégáit érő támadás esetén feljelentést tesz.

Az autóbusz-vezetők, vonatvezetők, HÉV járművezetők, rendészek, jegyvizsgálók, közfeladatot ellátó személynek minősülnek, bántalmazásuk vagy munkavégzésük akadályozása bűncselekménynek minősül, ezáltal súlyosabb büntetést, akár szabadságvesztést is vonhat maga után.

A MÁV–VOLÁN-csoport határozottan kiáll munkatársai mellett, és minden, a normális emberi együttélés és a közösségi közlekedés alapvető szabályait betartani képtelen támadónak üzeni: elég volt!

-írták közösségi oldalukon, ahol beígértek egy erről szóló kampánysorozatot is.

  • A csoport honlapján,
  • közösségimédia-felületein,
  • vállalati blogjában,
  • óriásplakátokon,
  • járművein és
  • autóbusz-, illetve vonatállomásain

változatos tartalmakkal próbálja felhívni a közvélemény figyelmét arra, hogy az erőszak nem megoldás a nézeteltérések rendezésére.

A két cég az utasforgalommal érintett területeken közel 420 helyszínen több ezer kamerát üzemeltet, amelyek a megelőzésben és a megtörtént esetek felderítésében nyújtanak segítséget. Ezen felül a MÁV-START jegyvizsgálói már évek óta használnak testkamerát, bár ebből összesen 169 készülék áll rendelkezésére.

Amiről biztosan nem szól a kampány….

Minden kétséget kizáróan jogos a bekeményítés, de… van más nézőpont is! Mi történik majd azokkal a fent nevezettekkel, akik az utasokat vegzálják?

„Szép dolog a tudásvágy, de aki sofőrségre adja a fejét, annak vezetés közben le kell mondania kultur-éhségéről. Legalábbis ezt mondja a józan ész! – írtuk a nagy port kavart ügyről, amikor a közösségi oldalon volt olvasható egy beszámoló az autóbuszos útról Pécs – Budapest viszonylatában, amiben az volt a remek, hogy senki nem halt meg. Ebben nagy része volt a Jóteremtőnek, a szerencsének, hívja mindenki úgy, ahogy akarja.

A sofőrön nem múlt, az tuti!

Mivel a bejegyzés nem nyilvános, így csak a szöveget és a képeket mutathatjuk, amiből kiderül, hogy 80 km/órával döngetett:

„Pécsről utaztunk Budapestre a ma délelőtt 11 óra 15 perckor a pécsi autóbusz pályaudvarról induló Express járattal. A buszvezető a 6 úton haladva menet közben újságot olvasott. Folyamatosan nem figyelve az útra a busz átlépte a záróvonalat majd a balra a felező vonalat veszélyeztetve az utasok biztonságát és az úton haladó többi autókat.”

A minap pedig szürreális utazásban volt részük a Tatabánya-Budaörs vonalon kényszer-boszozóknak, ahol a személyvonatok helyett három hónapon keresztül pótlóbuszok hivatottak szállítani az utasokat. Kíváncsian várjuk Lázár János  építési és közlekedési miniszter elmés megjegyzéseit az alábbiak elolvasása kapcsán!

„A Déli pályaudvarról Budaörsig jutottunk személyvonattal, a Volánbusz által szerződött különbuszok a budaörsi vasútállomás mögött várták az utasokat. Három jármű egymás mögött, a MÁV/Volánbusz munkatársai pedig kedvesen útbaigazították a tömeget. Az első busz csak Biatorbágyig, a másik kettő Tatabányáig közlekedik, minden állomáson megáll. Természetesen mindenki sprintelt az ülőhelyekért, s aki nem volt elég gyors, sajnos a folyosón volt kénytelen állni a célállomásig. “Engem csak ideküldtek, ne kérdezzenek semmit, nem tudom”

– szólt a hirtelen válasz utastársaimnak, akik egyszerűen csak köszöntek felszálláskor. Törökbálintig még gond nélkül elértünk, ekkor kezdődtek a problémák.

Sofőrünkről kiderült, hogy nulla helyismerettel rendelkezik, sem térképet, sem gps-t nem kapott a munkája elvégzéséhez.

salgótarján

fotó: pixabay

Törökbálinton először csaknem felhajtottunk az autópályára Budapest irányába, az utasok gyors jelzésére azonban megálltunk, és visszatolattunk a felhajtóról. Majd valamilyen oknál fogva Érd felé indultunk meg. A városhatárt jelző táblánál ismét szólnunk kellett a buszvezetőnek, hogy most már forduljunk meg, mert egészen biztosan rossz irányba tartunk.

“Aki jobban tudja az utat, jöjjön előre”

– szólt az ingerült válasz az utasok egyre hangosabb morgolódására.

…és végül….

Az alábbi meglehetősen érdekes, ám az érdekesnek nem a pozitív tartományába eső levelet kaptuk egy Volán-járatot használni akaró nyugdíjas olvasónktól, aki december  23-án útra kelt egyik legnagyobb vidéki városunk felé – pechjére busszal. „Férjem és én is nyugdíjasok vagyunk, a korunk is megvan hozzá (sajnos), ezért ingyen utazunk. 20-án felkerekedtünk és eljöttünk a lányunkhoz a fővárosba, hogy lássuk még őket és az unokákat az ünnepek előtt. Úgy terveztük, 23-án délelőtt megyünk haza Pécsre. Számoltunk a tumultussal, így közel az indulási idő előtt háromnegyed órával ott álltunk a népligeti pályaudvar megállójában, közvetlenül azután, hogy a mélygarázsból szó szerint elzavarták a lányomat, pedig csak azt kérte, hadd állhasson be annyi időre, amig kitesz bennünket. Megértés helyett jött számszerűleg az első kioktatás, hogy minek jött le, ha „ég a tele lámpa” és már fordult is el a „kedves úr”,  hogy belemakogja a nála lévő telefonba: „nagyon kajás vagyok, hozzál már valamit gyorsan!”. Ja, az más! – gondoltuk és elhúztuk a belünket….” A tortúra további epizódjairól alább olvashat:

Szerző