A gépezet nem áll le? Szerdán felmondtak Rózsa Péter főszerkesztőnek a 168 óra folyóiratnál egy olyan fotó közlése miatt, amelyet a lap Orbán Viktor weboldaláról vett át – írta meg először a Média1.

Ahogy kell… kerítésen belül

Rózsa Péter főszerkesztővel az elbocsátást szerdán reggel közölték. Már mától nem ő vezeti a 168 Óra szerkesztőségét. Milkovics Pál megerősítette az információt, hogy

a 168 Órát tulajdonló Telegráf Kft. anyavállalata, a Brit Media vezérigazgatója és résztulajdonosa még tegnap eldöntötte ezt, és nem sokkal ezelőtt, szerdán reggel írásban közölték Rózsával az elbocsátás tényét.

Ugyan rendes munkáltatói felmondásról van szó, de

azonnali hatállyal felmentették a leváltott főszerkesztőt a munkavégzés alól.

Hogy miért?

A vezérigazgató a lépést azzal indokolta, hogy a 168 Óra most megjelenő lapszámát Rózsa Péter úgy engedte nyomdába, hogy

az újságban Orbán Viktor miniszterelnökről és családjáról egy korábbi, adventi fotó is megtalálható.

Milkovics elfogadhatatlannak, morálisan aggályosnak tartja a kép közlését:

a fotón ugyanis a kormányfő fiatalkorú gyermeke is látható.

Az, hogy az említett képet a MINISZTERELNÖKI WEBOLDAL NYILVÁNOS BEJEGYZÉSÉBŐL vette a lap, tehát maga tette ki közszemlére, nem volt érdekes.

A vezérigazgató véleménye szerint

„a képet a kormányfő családjához nem kapcsolódó szöveghez használták fel illusztrációnak”.

Milkovics úgy véli,

„a gyerekeket, függetlenül szüleik közéleti szerepvállalásától, védeni kell, nem pedig politikai tartalmú üzenetekhez felhasználni és gyűlölködés céltáblájává tenni.”

Milkovics és az ő megérzései

Milkovics azt mondta a Media1-nek: lélekben felkészült, hogy a főszerkesztő elbocsátása miatt azzal fogják támadni, hogy személyében bizonyára megérkezett a NER a laphoz, de ha így is lesz, ezek alaptalan támadások lesznek. Álláspontja szerint a jó ízlés határát messze túllépte a főszerkesztő, amikor az oda nem illő képpel engedte nyomába a lapot.

Számomra ez egy morális döntés volt, nem mérlegeltem és nem is tartottam fontosnak a PR-következményeket. Bármelyik másik politikus családja esetében is így jártam volna el

– nyilatkozta a Brit Media vezérigazgatója.

Drágaemlékű 50-es évek?

Milkovics Pál elmondta azt is, hogy

megpróbálta visszahívni a Lapker nevű terjesztőcégtől az újságot, ám ez technikai okok miatt már nem volt megvalósítható.

Megbízott főszerkesztőként Makai József, a Pesti Hírlap főszerkesztő-helyettese felel ezután a 168 Óra hetilapért.

Makai József korábban dolgozott az Origo és a Magyar Hírlap szerkesztőségében, illetve a Magyar Rádióban is.

Háttér….

Milkovics Pál júliusban lett a 168 Óra mögött cégcsoport vezérigazgatója, a vállalatban tulajdonrészt is szerzett. Milkovics a lap munkatársainak azt mondta kinevezésekor, hogy

szeretné a lapot középen tartani, hogy ne csak a baloldali olvasók vásárolják.

A 168ora.hu internetes oldalnál is változás volt. Összevonták a szerkesztőséget a pestihirlap.hu stábjával, és közös newsroomot hoztak létre, amelynek főszerkesztője Trencséni Dávid, a Pesti Hírlap főszerkesztője lett.

A Brit Media eddig is résztulajdonosa volt a Pesti Hírlapnak,

most húszszázalékos részesedését százra növelte. Ugyanakkor Milkovics Pál, a PH alapító tulajdonosa körülbelül 20 százalék részesedést szerez a Brit Mediában. A Brit Media a 168 Órán kívül annak internetes kiadását, és a zsidó témákkal foglalkozó Neokohn.hu oldalt tulajdonolja. Résztulajdonos volt továbbá a Klubrádióban, de az a részvénycsomag később egy izraeli állampolgárhoz került, ám valószínűleg megmaradt az EMIH érdekeltségében.

A Brit Mediában Milkoviccsal együtt megjelent Keresztesi Péter, aki a Lokál című ingyenes kormánylapnál volt vezető.

A résztulajdonos a Media1-nek azt mondta, ez nem jelent kormányközeli befolyást, Keresztesit az ingyenes lapok terjesztésében szerzett tapasztalatai miatt kereste meg.

A Pesti Hírlap év elején indult el ingyenes, utcai terjesztéssel, márciusban azonban a koronavírus-járvány miatt leállt, csak online kiadása működött tovább, megfelezett szerkesztőséggel. Újabban heti rendszerességgel újra terjeszteni kezdték. (forrás)

szélrekord

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét