Izmosodik a kormány új kommunikációs stratégiája. Azt már megszoktuk, hogy a magyar haveri kapitalizmusban hozzáértés nélküli alakok végzik alaposan túlárazva hasznavehetetlen munkájukat. Megszoktuk az egy év alatt szétrepedező bicikliutat, a többször átadott Várkert Bazárt és társait. Most itt a legújabb, a Klik által minden iskolában kötelezően bevezetendő KRÉTA nevű elektronikus napló.

Sikerré hazudva

A  KRÉTÁ-ért  több, mint egymilliárd forintot fizettek ki egy haveri cégnek, és használhatatlan. (Lásd a hvg.hu 2018. szeptember 25-én megjelent cikkét) Ömlenek a tanárok, a tanulók és a szülők panaszai – nem úgy általában, hanem egészen konkrétan.

De nem is ez az érdekes, hanem az, ahogy a Klik reagál. Kiad egy közleményt, amely diadalmasan közli, hogy a KRÉTA egy nagy siker, „a magyar oktatási rendszer egyik legjelentősebb digitális fejlesztése”. A hazugság olyan lélegzetelállítóan pimasz, hogy a panaszosoknak torkára forr a szó. Az első gondolatuk: lehet, hogy mindenhol jól működik, csak nekik valamilyen egyedi pechjük van, vagy ügyetlenebbek az átlagnál? A második: csak nem merne egy állami szerv ekkorát hazudni, ha panaszaik általánosak lennének?

Ahogy az egészségügy is

Ezt a taktikát már hetek óta alkalmazzák az egészségügyben, amit habzó szájjal dicsérnek. Újabban már az orvoshiányt is letagadják, és közlik, hogy soha ennyi orvos nem dolgozott a magyar egészségügyben. Dicsérnek mindent orrba-szájba, és abban bíznak, hogy bármennyire is általános a rohadás, az egyes ember csak a saját egyedi esetét érzékeli, és nem jut el hozzá az általános rohadás híre. Az új kommunikációs stratégia alapgondolata: hazudj lélegzetelállítóan pimaszul, és ha nem is hiszi el mindenki, de elbizonytalanítja az embereket.

Hasonló

Tanárodat márpedig nyald körbe

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét