Az általunk előállított termék vagy szolgáltatás kiváló minősége csupán egy része annak, ami egy sikeres vállalkozás működéséhez elengedhetetlenül szükséges; a vállalkozásunkhoz kapcsolódó ügyintézés formálja leginkább (az elvégzett munkánk mellett) ügyfeleink és partnereink véleményét rólunk.

Nem számít, hogy egy termékektől roskadozó, fizikai értelemben vett boltot,

vagy szolgáltatásalapú üzletet működtetünk, ha professzionális környezetben szeretnénk sikereket elérni, akkor minden fronton minőségi szolgáltatást kell nyújtanunk. Érdemes vállalkozásunkra étteremként tekinteni: egy kifőzde vagy egy minőségi étterem élményét szeretnénk nyújtani ügyfeleink számára?

- Hirdetés -

Mi a kulcsa a minden igényt felülmúló, professzionális ügyintézésnek?

A nagyszerű ügyintézés és kapcsolattartás erőfeszítést, megfontolást, szakszerű képzést és az egymás sikerességébe vetett hitet igényli, továbbá azt, hogy elkötelezzük magunkat és a munkavállalóinkat a kiszolgálás színvonalának mindenkori növelése mellett. A legfontosabb, hogy minden vállalkozásunkban tevékenykedő munkavállaló fellépése a cégkultúránknak megfelelő legyen, összefonódjon azzal, amit márkánk kínál és képvisel.

Biztosítsunk lehetőségeket, soha ne bízzuk a véletlenre!

Ha munkavállalóinkat, munkatársainkat példákkal (valós vagy hipotetikus) és válaszokkal látjuk el, azok segítik őket abban, hogy magabiztosabban kezeljék a felmerülő helyzeteket és biztosak legyenek a helyes márkaválaszban. Ha nehézségeket tapasztalunk, vagy a kiszolgálásunk színvonalának visszaesését, vizsgáljuk meg az ügyfélszolgálatunkat! Gondoljuk át, hogy milyen lehet az ideális vásárlói élmény és hogyan tudnánk elérni azt a saját vállalkozásunk tükrében!

Figyeljünk ügyfeleink igényeire!

Az első szinten az ügyfélszolgálat az esetlegesen felmerülő kérdések megválaszolására és a problémák megoldására nyújt szakszerű segítséget: Az ügyfél által feltett kérdést az ügyfélszolgálat megválaszolja, a fennálló problémákat elhárítva. A következő szint már magába foglalja az ügyfél kívánságainak és igényeinek felmérését is és egy jóval komplexebb, személye szabottabb szolgáltatást leszünk képesek nyújtani, melyet partnerünk is értékelni fog.

Bízzunk meg az alkalmazottainkban, hatalmazzuk fel őket a szabad munkavégzésre!

Győződjünk meg róla, hogy alkalmazottaink önállóan, az általunk felkínált eszközökkel képesek megoldani a problémákat, képezzünk ki jó munkaerőt, aki tényleg szerves részévé képes válni a vállalkozásunknak és segíti a jó megítélésünket. Amennyiben azt szeretnénk, hogy termékeinket és szolgáltatásainkat az ügyfeleink is ajánlják másoknak, továbbá márkánk kitűnjön a vetélytársak közül, az ügyfélszolgálatunknak az egyik legfontosabb szegmensévé kell válnia a vállalkozásunkon belül. Lehetőségeinkhez mérten próbáljuk kiiktatni a hosszú jóváhagyási láncokat, legyen az elsődleges szempont az ügyfélélmény, alapozzuk meg az eredményeinkkel a jó kapcsolatot!

Sose becsüljük alá az ügyfélszolgálat fontosságát!

Vállalkozásunk működtetése során ügyeljünk arra, hogy se mi, se a munkavállalóink ne feledkezzünk meg az ügyfeleink szakszerű kiszolgálásáról! A Forrester 2015-ös tanulmánya szerint s leggyakrabban használt ügyfélszolgálati csatorna az online GYIK, melyet szorosan követ a call center, ebből is látszik, hogy a gyors és működőképes ügyintézés nagyban hozzájárul a vállalkozásunk jó megítéléséhez.

Az ügyfélorientált gondolkodásmód azt jelenti, hogy mindig tiszteljük az ügyfelünket, próbáljuk megérteni az igényeit, a problémáit. Az ügyfél-kommunikáció során nem az a célunk, hogy a saját véleményünket szajkózzuk, hanem az ügyfél megnyugtatását, problémáinak megoldását, a vállalkozásunkba vetett bizalom helyreállítását, a partnereink elégedettségének elérését és az ügyfélvesztés megakadályozását tartsuk mindenkor szem előtt.

A cikk Budapest legnagyobb irodahálózata, a Regus Magyarország és a Spaces irodaközpont támogatásával készülhetett el.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét