Indul a rakpart felújítása, változik a forgalmi rend!
Megosztás
Hétfőn elkezdődik az Idősebb Antall József rakpart átépítése, ezért lezárják az Eötvös tér és a Margit híd közötti útszakaszt. A korszerűsítésnek köszönhetően megújul és gyalogosbarát lesz a pesti alsó rakpart.
Hétfőn elkezdődik az Idősebb Antall József rakpart átépítése, ezért lezárják az Eötvös tér és a Margit híd közötti útszakaszt. A korszerűsítésnek köszönhetően megújul és gyalogosbarát lesz a pesti alsó rakpart.
Jelentős szakaszába ér a rakpartok megújítása:
június 7-én, hétfőn kezdetét veszi a tényleges, hónapokig tartó építkezés az Idősebb Antall József rakparton. A munka május utolsó hétvégéjén mintavételi fúrásokkal kezdődött, hétfőtől azonban már a bontást végző gépeké lesz a főszerep a Kossuth tér és Margit híd között. Az induló fejlesztés miatt a teljes útszakaszt lezárják a közúti forgalom elől az Eötvös tértől a Margit hídig.
A június 5-6-i hétvégi rakpartnyitás végével, azaz vasárnap 23 órától lép életbe az ideiglenes forgalmi rend.
Az elmúlt hétvégék tapasztalatai alapján kiderült, hogy a mozogni vagy edzeni vágyók kedvelt helyszíne lett a pesti alsó rakpart
Ezen a hétvégén (június 5. és 6.) még teljes egészében nyitva áll a gyalog vagy kerékpárral közlekedők előtt a Margit híd–Közraktár utcai rakpartszakasz.
A június 7-e utáni hétvégéken viszont északi irányban az utolsó akadálymentes be- és kijárat a Garibaldi utcai felhajtó lesz, a kerékpárral vagy rollerrel közlekedők, illetve a babakocsival sétálók ezt a felhajtót vegyék igénybe. Az Országház északi oldalánál lévő, rakpartra vezető lépcső is nyitva lesz, de csak
gyalogosan, a Látogatóközpont és a Múzeumhajó megközelítésére lehet használni.
A rakpartok gyalogosbarát megújítását első lépésben a pesti alsó rakpart Kossuth tér és Margit híd közötti részén kezdik el.
Az Idősebb Antall József rakpart átépítésével egybefüggően sétálhatóvá válik a Duna partja ezen a szakaszon. A projektnek köszönhetően megszűnnek itt a kihasználatlan burkolt felületek, amelyek feleslegesen foglalják a Duna melletti értékes közterületeket. A lépcsős partfal megmarad, a Markó utcai rámpa támfala azonban beljebb kerül. A világörökségi védett látkép nem sérül, sőt az új járdának köszönhetően séta közben gyönyörködhetnek majd abban a fővárosiak. Mindemellett zöldebbé válik a partszakasz, hiszen 35 fát telepítenek a beruházás során.