Connect with us

Kerítésen innen

Iskolaőrök fejtágító-érzékenyítésen jártak – nem ám az oktatási hivatalban!- a rendőrségen

Megosztás

A tréning célja az iskolaőrök rendőrségi integrációjának előmozdítása, a rendőrséghez tartozás érzésének mélyítése, hiszen a tanítási időszakban a nevelési-oktatási intézményben látják el szolgálatukat, rendőrségi munkavállalóként ott töltik mindennapjaikat, ott kell biztosítaniuk az oktatás zavartalanságát.

Iskolaőrök fejtágító-érzékenyítésen jártak - nem ám az oktatási hivatalban!- a rendőrségen
Megosztás

„A tréning célja az iskolaőrök rendőrségi integrációjának előmozdítása, a rendőrséghez tartozás érzésének mélyítése…” – adta hírül a rendőrség hivatalos oldala, a police.hu. Arról nincs hír, hogy ez azt jelenti-e, hogy „kivonják” őket az iskolák folyosóiról és talpas rendőrré lesznek tompítandó a létszámhiányt, vagy egészen más a cél.

„Identitás Program”

A tréning célja az iskolaőrök rendőrségi integrációjának előmozdítása, a rendőrséghez tartozás érzésének mélyítése, hiszen a tanítási időszakban a nevelési-oktatási intézményben látják el szolgálatukat, rendőrségi munkavállalóként ott töltik mindennapjaikat, ott kell biztosítaniuk az oktatás zavartalanságát.

Az ehhez szükséges kompetenciákat erősítik az iskolaőrök országos szakirányítását végző ORFK iskolapartnerségi osztály képzett trénerei.

fotó: police.hu

Kidumálják, hogy ki, hogyan, mit…. fő a tapasztalatcsere

Ezen túlmenően a képzés célja az iskolaőri állomány személyes megismerése, a résztvevők szolgálati tapasztalataiból kiindulva az iskolaőri szerepben megélt pozitív és negatív tapasztalatok megbeszélése, az eddig elért sikerek, esetleges kudarcok áttekintése, továbbá a jövőbeni fejlesztési lehetőségek feltérképezése. A tréning megtervezésénél kiemelten fontos szempont, hogy a különböző, egymástól többnyire távol eső intézményekből érkező iskolaőrök megismerjék egymást, és szakmai tapasztalatcsere keretében vitassák meg a tanév során elért sikereiket, átélt nehézségeiket.

Az optimálisan 12–16 főből álló csoportokban lehetőség nyílik a már bevált módszerek, technikák, megoldási javaslatok átadására, ezáltal minden résztvevőnek gyarapszik a munkája során alkalmazható eszköztára.

A résztvevők megerősítést nyernek továbbá abban is, hogy képesek hatékonyan, szakszerűen végezni a munkájukat, sőt, ezenfelül kollégáiknak is tudnak építő jellegű szakmai javaslatokat tenni.

A 2023-as évben a kommunikáció, az előítélet, a tolerancia és az elfogadás állt a program fókuszában

-legalábbis a leírtak szerint.

Emlékeztetőül….

Amikor 2020-ban Pintér Sándor és a skacok kitalálták, hogy elrettentő erő demonstrálása pozitív lehet az általános iskolákban, így nyilatkoztak a „szebb jövőről”:

Az iskolaőr egy speciális rendészeti felkészítést igénylő munka, amelynél egyaránt fontos, hogy képes legyen egy esetlegesen kialakuló konfliktus megelőzésére, másrészt bizonyos rendészeti jellegű jogosítványok birtokában biztosítani tudja a rend helyreállítását. Ennek megfelelően az iskolaőrökkel szemben támasztott szakmai elvárások is rétegzettek:

egyszerre igényelnek pedagógiai, pszichológiai, kommunikációs és konfliktuskezelési gyakorlatot és rendészeti ismereteket. Ezeknek az alap-, valamint a későbbiekben utánképzési feladatoknak a végrehajtására kiemelt figyelmet fordítunk.

Az ORFK tájékoztatása szerint az iskolaőrök három modulból álló, összesen 120 órás szaktanfolyami képzésben vesznek részt, melyek elemei a következők:

  • pedagógiai-pszichológiai alapképzési modul;
  • bűnmegelőzési és konfliktuskezelési modul;
  • rendvédelmi felkészítés és gyakorlat modul.

A pedagógiai-pszichológiai alapképzési 40, a bűnmegelőzési és konfliktuskezelési 24, a rendvédelmi felkészítés és gyakorlat modul pedig 56 órás.

Az egyes modulok modulzáró vizsgával végződnek, ezek sikeres teljesítését követően kerül sor az iskolaőri vizsgára.

A szaktanfolyami képzést a különböző modulok tartalmának megfelelő képesítéssel és végzettséggel rendelkező, előzetesen felkészített oktatók tartják.

Önkéntesség, na az felejtős….

Zsaruellátó közösségi oldalán érdekes bejegyzést találtunk! Egy aktív rendőr -érthető módon neve említése nélkül- az alábbit jelezte:

„Ma volt a Teve utcában az Iskolaőri munkával kapcsolatos tájékoztató. Az önkéntes alapon hírdetett munkára való invitálás már most úgy zajlott,

úgy gondoljuk te alkalmas lennél, 9 órára legyél ott.

Mivel sem a nyugdíjasok, sem a rendőrök és így haladtak tovább, nem vállalták, így eljutottak a munkavállalókhoz.

A tájékoztató során TÖBBSZÖR kihangsúlyozták, amennyiben határidőre nem lesz meg a megfelelő létszám, ami 35+7 fő a tartalékosokkal együtt, abban az esetben megszűnik az önkéntes jelleg és kijelőlnek embereket, akiknek el kell látniuk ezt a feladatot, mivel hétfőn kezdődik a továbbképzés.

Úgy látszik már a munkavállalói állományt sem szeretnék megtartani.

Az, hogy kötelezzenek engem egy olyan munkakörre , amit én nem szeretnék elvállalni, több mint felháborító, főként nőként.

Tegyem ki magam olyan veszélyhelyzetnek, amit nem szeretnék, igen csak undorító. Ma már tanárokat késelnek, vernek meg, mi történne egy szinte védtelen nővel? Miért ne vállalja az, aki ezt vállalni szeretné? Nem is értem ezt az egészet.”

Szerző