Budapesti hétköznapok
Jönnek az új bringasávok Budapest-szerte — erre tekerj hétfőtől….
Új kerékpársávok, illetve buszok és biciklik által közösen használható forgalmi sávok kialakítása kezdődik el hétfőn a VIII. kerületi Baross utcában – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az MTI-vel.
Indul a meló…..
A közlemény szerint az
önálló kerékpársávok a Baross utca Orczy tér és Nagykörút közötti szakaszán lesznek,
bizonyos részein pedig busz-kerékpársávokat alakítanak ki.
Hozzátették, hogy
nem lesz kerékpársáv a Baross utcának a Nagykörút és a Szabó Ervin tér közötti szakaszán,
hiszen fontos cél, hogy az átalakítás a lehető legkevesebb nehézséget okozza a személyautóval közlekedők számára, és megmaradjanak számukra a parkolóhelyek.
Bringára fel!
Budapest 2019-ben elfogadott stratégiai közlekedési terve (a Budapesti Mobilitási Terv) szerint a város úthálózatát fokozatosan alkalmassá kell tenni arra, hogy gyorsabbá, kiszámíthatóbbá váljon a közösségi közlekedés, illetve hogy biztonságos, valós alternatívát kínáljon a fővárosiak számára a kerékpáros közlekedés.
A korábban kitűzött célokkal összhangban a Fővárosi Önkormányzat még március végén döntött arról, hogy új kerékpársávokat alakít ki Budapesten.
A forgalomszámláló eszközök által elmúlt hetekben mért adatok alapján
a Nagykörúton kialakított új kerékpársáv forgalma mindössze néhány nap alatt elérte a több mint egy évtizede meglévő – a biciklivel közlekedők számára már jól ismert és gyakran használt – Múzeum körúti biciklisáv forgalmát:
naponta 3500-szor bicikliznek ezen a szakaszon, ezzel a Nagykörút Budapest egyik legforgalmasabb kerékpáros útvonalává vált.
Az Üllői úton átlagosan 1500, a Bartók Béla úton pedig 3000-3500 kerékpárt mértek a forgalomszámláló eszközök naponta – tették hozzá.
Biciklivel Kőbányától a belvárosig
A főváros mellett az VIII. és a X. kerület is elkötelezett abban, hogy javuljon a közlekedési szempontból fontos Baross utca környezete.
A Kőbányai úti kerékpárút jelenleg az Orczy térnél véget ér, régi igény, hogy a belváros irányába folytatódjon ez az útvonal. Nem véletlen, hogy a Baross utcát érintő fejlesztés évek óta a tervek között szerepel, hiszen ezzel nem csak a VIII. kerületből, hanem Kőbányáról is biztonságosan lehet eljutni a centrumba. Bár az Orczy tér teljes átépítése és a csomópont közlekedési körülményeinek javítása csak később várható, azonban a Baross utca mostani átalakítása a nagykörúti kerékpársávokkal együtt már jelentősen javítja a környékbeli úticélok megközelítésének feltételeit.
Szerző
1 Comments
Leave a Reply
Leave a Reply
Friss
- Már megint naivságunk áldozatai lettünk: felkészültek az illetékesek a havazásra
- Barátsághoroszkóp, itt és most
- Hull a hó és ez most (állítólag) nem érte váratlanul az illetékeseket – Mit jósol mára Pártai Lucia + orvosmeteorológia
- A Millenáris könyvfesztivál-mentes övezetté vált: 2025-ben nem engedi be az eseményt
- Juszt László heti matekja: az aktuális kormányadósság főszáma cirka 150.000.000 Euro
- 70.- forint/magyar kopf – Krausz Gábor segítséget kér
- Emberek, Orwell az 1984-et figyelmeztetésnek szánta, nem forgatókönyvnek
- Lebukott a hárommilliárdos számlagyár
- Orbán Viktor: Nem elég már oldalvizezni
- Elfüstölt egy villamos – Óriási közlekedési káosz Budapesten
Pingback: Közlekedj okosan! - Hétvégén bringás felvonulás Budapesten - Városi Kurír