Connect with us

Banánköztársaság

Juszt: lehet engem komcsizni, libsizni, de inkább cáfoljanak meg. Ha sikerül, akkor, de csakis akkor bocsánatot kérek

Megosztás

Ahogy manapság, úgy a múltban sem volt kifizetődő dolog felkerülni Juszt László célszemélyeinek listájára. Ha valaki, vagy valami beküzdi magát a névsorba, biztos lehet afelől, hogy az egykori televíziós mindig rajta tartja a szemét és azonnal reagál. Ezúttal Orbán Viktor pénteki „elhazugsága” hozta ki a sodrából….

Megosztás

Ahogy manapság, úgy a múltban sem volt kifizetődő dolog felkerülni Juszt László célszemélyeinek listájára. Ha valaki, vagy valami beküzdi magát a névsorba, biztos lehet afelől, hogy az egykori televíziós mindig rajta tartja a szemét és azonnal reagál. Ezúttal Orbán Viktor pénteki „elhazugsága” hozta ki a sodrából….

„Orbán – ahogyan ma reggel elhazudta – “nagyon dühös a jelenlegi üzemanyaghelyzet miatt, hiszen nem Magyarország miatt emelkednek az egekbe az árak.” Ez így igaz! Nem Magyarország, hanem a magyar kormány, személyesen Orbán miatt!!!

Nézzük a tényeket

Azt állítja, hogy

“az ukránok emelték meg a kőolaj tranzitdíját 3,5 szeresére, s ettől szállt el a hazai üzemanyagár. Mindez 48 milliárdnyi többletet jelent, amit a magáncégek azonnal beépítenek az árakba. Ezzel az infláció is nő, körülbelül 0,5 százalékkal”.

De ezt – ízlés szerint választható – könyveljük el Orbán szokásos ordas nagy hazugságai egyikének, vagy tudatlanságának. Egy évvel ezelőtt, egy berlini konferencián a következőket mondta:

“Magyarország egy landlock country. Nem lehet tengeren odaszállítani az olajat. Csak csövön. A cső egyik vége Oroszországban van, a másik vége Magyarországon. És nincs másik cső. Tehát ha valaki az olajembargót megfogalmazza, akkor a magyar gazdaság másnap leáll.”

És tényleg – nem tudom elhinni, hogy ennyire hülye – hiszen közismert az, hogy az Adria vezetéken keresztül 45 éve eljut hozzánk a tengeren szállított nyersanyag.

Ma már a behozott kőolaj egynegyede így érkezik a finomítóba

Másodszor: az üzemanyag árában a tranzit díja elenyésző – két százalék. Viszont az üzemanyag árában 40 százalék maga a kész árú – azon belül 25 százalék a kőolaj – és 60 százalék az adó és a jövedéki díj.

Ha olyan piszkosul szeretné visszafogni az inflációt, – mint ahogyan nem – akkor lenne honnan lecsípni egy-két százalékot. De nem, mert azt a saját zsebe bánná.

És ez is csak parasztvakítás, mert a MOL tavalyi tiszta nyeresége 1072 milliárd forint volt. Ehhez képest az Orbán által említett 48 milliárd jelentéktelen.

Az inflációval kapcsolatban – szokása szerint – megint másokat hibáztat

“A multik emelik az árakat a kiskereskedelemben”

– így hangzik a mostanában folyamatosan emlegetett szlogen.

Nézzük meg hogy van ez?

Orbán tavaly nyáron vezette be a kiskereskedelmi különadót – 3,5 %. Ezt az idén megemelte 4,2 százalékra.

A kiskereskedelmi – például ALDI, LIDL, stb. – cégek ezt persze beépítették az áraikba, ami lényegileg annyit jelent, hogy Orbán megemelte az ÁFA-t 27-ről 31,2 százalékra.

Külön érdekesség, hogy bár

a CBA-ra ez a különadó nem vonatkozott – vajon miért? – az ő árai ugyanúgy megemelkedtek…

Ha tehát itt valaki, vagy valami tehet az infláció megugrásáról az nem az ukrán háború, az nem a nemzetközi tőke, de nem is Soros és nem Gyurcsány.

Az – akár elhiszik a hívek, akár nem – Orbán és kormánya.

És most lehet engem komcsizni, libsizni, de inkább cáfoljanak meg. Ha sikerül, akkor, de csakis akkor bocsánatot kérek.”

Szerző