Budapesti hétköznapok
Karácsony bejelentette, hol kapják vissza a Nagykörúton az autósok a kétszer két sávot

A Dohány utcáig visszakapják az autósok a kétszer két sávot, a biciklisávot pedig a parkolók helyén alakítják ki.

A Nagykörút többi részén,
a Blaha Lujza tértől a Nyugati térig viszont marad az egysávos autósforgalom
– jelentette be Karácsony Gergely főpolgármester a Nagykörútról és a biciklisávokról szóló sajtótájékoztatóján.
„22 civil szervezet álláspontjával értünk egyet, akik azzal érveltek, hogy a Nagykörút legyen Budapest főútja. A kompromisszumos javaslatunk alapján, aminek kialakítása a napokban elindul a kerékpárosok továbbra is biztonságosan biciklizhetnek, az autósoknak majdnem teljesen visszaadjuk az utat, az ott élőknek pedig jobb környezetet szeretnénk teremteni”
– mondta Karácsony Gergely főpolgármester, majd hozzátette:
a Nagykörúton a Petőfi hídtól a Dohány utcáig (kevéssel túl a Blaha Lujza téren) visszadják az autósoknak a kétszer 2 sávot. Az azt követő szakaszon marad a kétszer 1 sáv, mert itt nem lehet a kerékpársávot a parkolóban kialakítani. De itt járdaszigeteket fognak kialakítani, azért, hogy kedvezőbb lámpaprogramot kaphassanak az autósok. A költségeket a fővárosnak kell állnia
Változás továbbá…
Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke a sajtótájékoztatón azt mondta:
a csomópontok előtt változik a közlekedési rend, hogy ne torlódjanak fel nagyon az autók.
Április végétől – a járványügyi helyzethez kapcsolódó kerékpárosbarát intézkedéssorozat egyik lépéseként – Budapest egyik legfontosabb útvonalán, a Nagykörúton épült ki ideiglenes kerékpársáv, először az Üllői út és a Váci út közötti szakaszon, később júliustól a Ferenc körúton is. A mindkét irányú útpályán felfestett kerékpársáv miatt a körút az autók számára egysávos lett.
Ezen a héten indul…..
Karácsony Gergely most elmondta azt is, hogy a napokban, a héten már elindul a Nagykörúton a változásoknak a kivitelezése, a változások zöme szeptember első felében megtörténik, a másik rész a hónap végén. A ősz folyamán ugyanakkor komplex tervezés indul, aminek alapja egy közösségi tervezés a Nagykörút jövőjéről.
Az áruszállítást ezt követően is engedélyezik
A most bejelentett megoldással 400-500 parkolóhelyet kell beáldozni.
„Nyilvánvalóan minden kompromisszumos megoldásnál kell hozni áldozatokat”
– jegyezte meg. De még lesznek finomítások, a cél, hogy a kerékpárosok továbbra is biztonságosan biciklizhessenek, az autósoknak majdnem teljesen visszaadják az utat, az ott élőknek pedig jobb környezetet teremtsenek.
Szerző
Friss
- A hatalom természetrajza: Orbán és Ceaușescu, avagy történelmi párhuzam egy közép- és egy kele-európai diktátor között
- 133 igen, 48 nem szavazat és 6 tartózkodás – Érvényes a Halász János nevére szignált ötlet
- A kormány rádob még fél milliárdnál is több közforintot és pert indít az EU Bírósága ellen
- 134 bátor ‘igen’: Polt Péter Alkotmánybíróság elnöke, Kozma Ákos új alkotmánybíró, Nagy Gábor Bálint új legfőbb ügyész
- Gulyás Gergelyt ‘kirángatják’ a pulpitusa mögül: Fidesz-talpasként terepmunka vár rá
- Magyar György: egyenlőtlen feltételek mellett folyó választási versenyért nem ját fair play-díj
- A Fidesz-kormány 7 legfontosabb be nem tartott ígérete 2010-2025
- Nagy Bandó András: „mitől vagytok beszarva? (…) Egy választás nem a világ vége, csak a NER vége…”
- Lázár az Ő infóján: ‘az egész jelenlegi politikai helyzetet Novák Katalin és Varga Judit okozta’
- „Polgári Ellenállás” – Tüntetés a Kossuth téren, nézze itt élőben