Budapesti hétköznapok
Karácsony bejelentette, hol kapják vissza a Nagykörúton az autósok a kétszer két sávot
A Dohány utcáig visszakapják az autósok a kétszer két sávot, a biciklisávot pedig a parkolók helyén alakítják ki.
A Nagykörút többi részén,
a Blaha Lujza tértől a Nyugati térig viszont marad az egysávos autósforgalom
– jelentette be Karácsony Gergely főpolgármester a Nagykörútról és a biciklisávokról szóló sajtótájékoztatóján.
„22 civil szervezet álláspontjával értünk egyet, akik azzal érveltek, hogy a Nagykörút legyen Budapest főútja. A kompromisszumos javaslatunk alapján, aminek kialakítása a napokban elindul a kerékpárosok továbbra is biztonságosan biciklizhetnek, az autósoknak majdnem teljesen visszaadjuk az utat, az ott élőknek pedig jobb környezetet szeretnénk teremteni”
– mondta Karácsony Gergely főpolgármester, majd hozzátette:
a Nagykörúton a Petőfi hídtól a Dohány utcáig (kevéssel túl a Blaha Lujza téren) visszadják az autósoknak a kétszer 2 sávot. Az azt követő szakaszon marad a kétszer 1 sáv, mert itt nem lehet a kerékpársávot a parkolóban kialakítani. De itt járdaszigeteket fognak kialakítani, azért, hogy kedvezőbb lámpaprogramot kaphassanak az autósok. A költségeket a fővárosnak kell állnia
Változás továbbá…
Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke a sajtótájékoztatón azt mondta:
a csomópontok előtt változik a közlekedési rend, hogy ne torlódjanak fel nagyon az autók.
Április végétől – a járványügyi helyzethez kapcsolódó kerékpárosbarát intézkedéssorozat egyik lépéseként – Budapest egyik legfontosabb útvonalán, a Nagykörúton épült ki ideiglenes kerékpársáv, először az Üllői út és a Váci út közötti szakaszon, később júliustól a Ferenc körúton is. A mindkét irányú útpályán felfestett kerékpársáv miatt a körút az autók számára egysávos lett.
Ezen a héten indul…..
Karácsony Gergely most elmondta azt is, hogy a napokban, a héten már elindul a Nagykörúton a változásoknak a kivitelezése, a változások zöme szeptember első felében megtörténik, a másik rész a hónap végén. A ősz folyamán ugyanakkor komplex tervezés indul, aminek alapja egy közösségi tervezés a Nagykörút jövőjéről.
Az áruszállítást ezt követően is engedélyezik
A most bejelentett megoldással 400-500 parkolóhelyet kell beáldozni.
„Nyilvánvalóan minden kompromisszumos megoldásnál kell hozni áldozatokat”
– jegyezte meg. De még lesznek finomítások, a cél, hogy a kerékpárosok továbbra is biztonságosan biciklizhessenek, az autósoknak majdnem teljesen visszaadják az utat, az ott élőknek pedig jobb környezetet teremtsenek.
Szerző
Friss
- Már megint naivságunk áldozatai lettünk: felkészültek az illetékesek a havazásra
- Barátsághoroszkóp, itt és most
- Hull a hó és ez most (állítólag) nem érte váratlanul az illetékeseket – Mit jósol mára Pártai Lucia + orvosmeteorológia
- A Millenáris könyvfesztivál-mentes övezetté vált: 2025-ben nem engedi be az eseményt
- Juszt László heti matekja: az aktuális kormányadósság főszáma cirka 150.000.000 Euro
- 70.- forint/magyar kopf – Krausz Gábor segítséget kér
- Emberek, Orwell az 1984-et figyelmeztetésnek szánta, nem forgatókönyvnek
- Lebukott a hárommilliárdos számlagyár
- Orbán Viktor: Nem elég már oldalvizezni
- Elfüstölt egy villamos – Óriási közlekedési káosz Budapesten