Karácsony bejelentette, hol kapják vissza a Nagykörúton az autósok a kétszer két sávot

A Dohány utcáig visszakapják az autósok a kétszer két sávot, a biciklisávot pedig a parkolók helyén alakítják ki.

A Nagykörút többi részén,

a Blaha Lujza tértől a Nyugati térig viszont marad az egysávos autósforgalom

– jelentette be Karácsony Gergely főpolgármester a Nagykörútról és a biciklisávokról szóló sajtótájékoztatóján.

“22 civil szervezet álláspontjával értünk egyet, akik azzal érveltek, hogy a Nagykörút legyen Budapest főútja. A kompromisszumos javaslatunk alapján, aminek kialakítása a napokban elindul a kerékpárosok továbbra is biztonságosan biciklizhetnek, az autósoknak majdnem teljesen visszaadjuk az utat, az ott élőknek pedig jobb környezetet szeretnénk teremteni”

– mondta Karácsony Gergely főpolgármester, majd hozzátette:

a Nagykörúton a Petőfi hídtól a Dohány utcáig (kevéssel túl a Blaha Lujza téren) visszadják az autósoknak a kétszer 2 sávot. Az azt követő szakaszon marad a kétszer 1 sáv, mert itt nem lehet a kerékpársávot a parkolóban kialakítani. De itt járdaszigeteket fognak kialakítani, azért, hogy kedvezőbb lámpaprogramot kaphassanak az autósok. A költségeket a fővárosnak kell állnia

Változás továbbá…

Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke a sajtótájékoztatón azt mondta:

a csomópontok előtt változik a közlekedési rend, hogy ne torlódjanak fel nagyon az autók.

Április végétől – a járványügyi helyzethez kapcsolódó kerékpárosbarát intézkedéssorozat egyik lépéseként – Budapest egyik legfontosabb útvonalán, a Nagykörúton épült ki ideiglenes kerékpársáv, először az Üllői út és a Váci út közötti szakaszon, később júliustól a Ferenc körúton is. A mindkét irányú útpályán felfestett kerékpársáv miatt a körút az autók számára egysávos lett.

Ezen a héten indul…..

Karácsony Gergely most elmondta azt is, hogy a napokban, a héten már elindul a Nagykörúton a változásoknak a kivitelezése, a változások zöme szeptember első felében megtörténik, a másik rész a hónap végén. A ősz folyamán ugyanakkor komplex tervezés indul, aminek alapja egy közösségi tervezés a Nagykörút jövőjéről.

Az áruszállítást ezt követően is engedélyezik

A most bejelentett megoldással 400-500 parkolóhelyet kell beáldozni.

“Nyilvánvalóan minden kompromisszumos megoldásnál kell hozni áldozatokat”

– jegyezte meg. De még lesznek finomítások, a cél, hogy a kerékpárosok továbbra is biztonságosan biciklizhessenek, az autósoknak majdnem teljesen visszaadják az utat, az ott élőknek pedig jobb környezetet teremtsenek.

Forrás

koronavírus

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük