A koronavírus veszély a Magyar Postát is arra kényszerítette, hogy gondolja végig és szabályozza újra, a kézbesítés, illetve a postai ügyintézés rendjét.

Nem elég a karantén még ez is

Azokon a címeken, ahol a piros, karanténra figyelmeztető felirat van, a személyes átadást igénylő küldemények kézbesítését a karantén megszűnéséig felfüggesztik. Ez azt jelenti, hogy az ajánlott, a tértivevényes és értéknyilvánításos levelek valamint a hivatalos iratok, valamennyi utalvány (nyugdíj, kifizetési és külföldi) illetve a csomagok érkezése esetén ezeket a küldeményeket nem kézbesíti a karantén ideje alatt, de ez időszak alatt a karanténban nem érintett jogosult átvevők a kézbesítési ponton átvehetik azokat. A küldemények kézbesítését a karantén lejáratát követően kísérli meg a posta a szokásos szabályok szerint, és sikertelen kézbesítés esetén őrzi azokat átvételig, de legfejlebb a letéti idő utolsó munkanapjáig.

A kézbesítő a karantén ideje alatt a közönséges levélküldeményeket a levélszekrénybe kézbesíti, illetve tájékoztatót is tesz mellé, mely a karanténra vonatkozó kézbesítési szabályokat ismerteti.

Előny az időseknél

A Magyar Posta saját hatáskörben döntött arról, hogy a postai nyitvatartás első órájában elsőbbséget biztosít a kiszolgálásban a 60 év feletti, a járvány miatt fokozottan veszélyeztetett állampolgárok számára. Ez azt jelenti, hogy a reggeli nyitást követően a postai munkatársak az érkező 60 év feletti ügyfeleket előre veszik a kiszolgálásban, az intézkedés március 25-től már érvényben van, arról minden posta értesült. Ugyanakkor kérik az időseket, hogy lehetőleg maradjanak otthon, hiszen a posták zárt terek, ahol sok ember megfordul, ezért nem zárható ki a fertőzés veszélye minden óvintézkedés ellenére sem, ezért ha halaszthatatlan postai ügyintézésük van, akkor arra lehetőleg egy hozzátartozójukat kérjék meg, illetve az önkormányzatnak is kötelessége az időseknek segítséget nyújtani.

A vállalat döntött arról is, hogy 2020. március 25-től átmenetileg csökkentett erőforrással biztosítja telefonos ügyfélszolgálati tevékenységét, ezért arra kéri az ügyfeleket, hogy az Ügyfélszolgálat elektronikus csatornáit részesítsék előnyben (emailcím, online űrlapok), ezekre a csatornákra többleterőforrást csoportosítottak át.

Fontos!

Azt is javasolják, hogy a postai csekkbefizetés helyett mindenki használja  a Magyar Posta és a Díjnet közös iCsekk alkalmazását, az applikációban a csekkeken lévő QR-kód beolvasásával könnyen és gyorsan befizethetők a csekkek.

Régi békeidők:

figyu

2 HOZZÁSZÓLÁS

  1. Ezek hülyék! Ez már a teteje mndennek! nincs joga a postának semmit visszatartani, vagy vállalja a majd ebből a címzettet ért anyagi, erkölcsi, jogi, stb. károkat? Utólag már helyrehozhatatlanul? Bízza a szomszédra, rokonra? Baszki, ti tudjátok legjobban, azoknak nem adják át! A még töb bürokrácia helyett az is jobb lenne, ha az egy körzetbe irányított küldeményeket kiszállítanák autóval vagy igáslóval a címzettekhez!!!

    • Kedves Molnár Valéria! Az ön hozzászólása egyszerűen felháborító!!! Nem is találok rá szavakat, hogy hogy lehet valaki ennyire önző és sötét! Talán úgy gondolja hogy akik a postán dolgoznak, azok nem emberek és még sem érdemlik hogy az ő egészségük védelme előbbre való mint a nyavalyás küldemények? Ne aggódjon, mindent meg fog kapni, de senkitől nem várhatja el hogy fertőzött emberekkel létesítsen bármelyik kolléga kapcsolatot veszélyeztetve a saját, a családja a munkatársai és sok más ember egészségét! De tudja mit? Folyamatosan van felvétel a postán, jelentkezzen és csinálja maga is végig amit ezek az ön által semmibe vett és robotnak tekintett kollégák nap mint nap végig csinálnak minimálbérért. Hozzászólásából megítélve magát egy hétig sem bírná. De könnyebb a másikba belerúgni ahelyett hogy gondolkozna. Semmivel nem kevesebb emberek mint bárki más és pláne senkinek a lábtörlői. Emberek akik teszik a dolgukat embertelen körülmények között is. Szégyellje magát de nagyon!!! 😵😵😵😵

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét