Ez a nap
Kihagyja a TV2 a választási kampányt

Idén sem ad teret a pártok reklámjainak képernyőjén az Andy Vajna kormánybiztos tulajdonában lévő TV2 Média Csoport.

TV2, kontra RTL Klub
A TV2 egyébként már 2014-ben is hasonlóképp döntött, de azóta a vállalat tulajdonosi szerkezetében bekövetkezett változások különösen is indokolttá tették a kérdést. Ráadásul négy éve még az RTL Klub is hasonlóan döntött, idén azonban ők már teret adnak az országos listát állító pártok üzeneteinek.
A médiavállalat 24.hu-nak küldött válaszában szó szerint ez áll:
A TV2 Média Csoport Zrt. a 2018-as általános országgyűlési választásokhoz kapcsolódóan nem fog sem politikai reklámokat, sem politikai hirdetéseket (ahogyan azok a választási eljárásról szóló 2013. évi XXXVI. törvény (a továbbiakban: Ve.) 71. fejezetében meghatározásra kerültek) közzétenni a portfóliójába tartozó médiaszolgáltatásokban, illetve sajtótermékekben.
A jogi nyelven írott levél alapján tehát nem csak a cég tévécsatornái, de például a tv2.hu sem ad megjelenési lehetőséget a pártoknak.
Migrációval kapcsolatos reklámszpot nem tilos – viszont fizet érte a kormány
A TV2-n egyébként a Tények előtt ma este is sugározták azokat a kormány által fizetett reklámszpotokat, amelyekben a migrációról esik szó. Ezek azonban nem minősülnek párthirdetésnek.
Az RTL Klub hétfőn, az ATV pedig a 24.hu kérdésére ma jelentette be, hogy egyenlő feltételeket biztosítva és ingyenesen reklámidőt biztosít a pártoknak, továbbá díjazásért a honlapjaikon való megjelenést is lehetővé teszi. A Simicska Lajos érdekeltségében lévő HírTV ugyancsak ma közölte, hogy nem fognak sugározni politikai reklámokat.
A jelenlegi, a második Orbán-kormány idején életbe lépett jogi szabályozás alapján az M1, a Kossuth Rádió és a Duna TV minden országos listát állító pártnak azonos terjedelemben, és ingyenesen köteles leadni a reklámfilmjét. Az országosan elérhető kereskedelmi médiaszolgáltatók ugyanakkor maguk dönthetik el, hogy kívánnak-e politikai reklámot sugározni, vagy sem. A képernyőn futó politikai reklámok közzétételéért a médiaszolgáltatók nem kérhetnek és nem fogadhatnak el ellenszolgáltatást a reklámozóktól. Amennyiben viszont az igen mellett döntenek a médiaszolgáltatók, valamennyi pártnak egyenlő feltételeket kell biztosítaniuk, és a döntést be kell jelenteniük a Nemzeti Választási Bizottságnak.
2014-hez képest fordulat történt
A médiahatóság által nyilvántartott országos lineáris médiaszolgáltatók február 17-ig dönthetnek arról, hogy lehetőséget adnak-e a pártoknak a választási üzeneteik közvetítésére.
2014-ben egyébként egyetlen kereskedelmi tévé sem biztosított ingyenesen reklámhelyet a pártoknak, így az RTL Klub és a ATV döntése már most fordulatnak tekinthető.
(Forrás: 24.hu)
Szerző
Friss
- Gábor György: a Fidesz pozitív üzenete: soha nem késő vétkezni – Egy jól sikerült paragrafus visszafelé is fáj….
- 2025, Magyarország: a legnagyobb magyar akkufeldolgozó dolgozóinak szervezete tele van nikkellel
- Kocsis Máté megvilágosodott: konkrétumot és bizonyítékot hiányol az állítás mellé – Persze nem az övéitől, hanem Magyar Pétertől
- Múzeumok éjszakája, újabb több ezer program országszerte – Gubás Gabi a nagykövet
- Karácsony Gergely: ‘eljárást indítok a fővárosi Fidesz-frakció egyes tagjai ellen…’
- Felettébb érdekes! Orbán ‘..ráütsz, már ugrott is a lóvéd’-posztja után Várkonyi Andreával is hasonló esett meg
- Van, aki semmit nem szégyell? Bóka János nettó hablatya
- Orbán Balázs állítólag kedden a XIII. kerületben fejtágított, ezúttal ömlengő videó nem került elő róla
- Micsoda véletlen: Reviczky Gábor a 800.000. gondos-órás
- Deja vu – az időgép bekapcsolva: utcán hagyni ‘kegyesen’ megengedett az ajándékot, de bevinni a gyermekotthonba, na azt már nem