Ez a nap
Kihagyja a TV2 a választási kampányt
Idén sem ad teret a pártok reklámjainak képernyőjén az Andy Vajna kormánybiztos tulajdonában lévő TV2 Média Csoport.
TV2, kontra RTL Klub
A TV2 egyébként már 2014-ben is hasonlóképp döntött, de azóta a vállalat tulajdonosi szerkezetében bekövetkezett változások különösen is indokolttá tették a kérdést. Ráadásul négy éve még az RTL Klub is hasonlóan döntött, idén azonban ők már teret adnak az országos listát állító pártok üzeneteinek.
A médiavállalat 24.hu-nak küldött válaszában szó szerint ez áll:
A TV2 Média Csoport Zrt. a 2018-as általános országgyűlési választásokhoz kapcsolódóan nem fog sem politikai reklámokat, sem politikai hirdetéseket (ahogyan azok a választási eljárásról szóló 2013. évi XXXVI. törvény (a továbbiakban: Ve.) 71. fejezetében meghatározásra kerültek) közzétenni a portfóliójába tartozó médiaszolgáltatásokban, illetve sajtótermékekben.
A jogi nyelven írott levél alapján tehát nem csak a cég tévécsatornái, de például a tv2.hu sem ad megjelenési lehetőséget a pártoknak.
Migrációval kapcsolatos reklámszpot nem tilos – viszont fizet érte a kormány
A TV2-n egyébként a Tények előtt ma este is sugározták azokat a kormány által fizetett reklámszpotokat, amelyekben a migrációról esik szó. Ezek azonban nem minősülnek párthirdetésnek.
Az RTL Klub hétfőn, az ATV pedig a 24.hu kérdésére ma jelentette be, hogy egyenlő feltételeket biztosítva és ingyenesen reklámidőt biztosít a pártoknak, továbbá díjazásért a honlapjaikon való megjelenést is lehetővé teszi. A Simicska Lajos érdekeltségében lévő HírTV ugyancsak ma közölte, hogy nem fognak sugározni politikai reklámokat.
A jelenlegi, a második Orbán-kormány idején életbe lépett jogi szabályozás alapján az M1, a Kossuth Rádió és a Duna TV minden országos listát állító pártnak azonos terjedelemben, és ingyenesen köteles leadni a reklámfilmjét. Az országosan elérhető kereskedelmi médiaszolgáltatók ugyanakkor maguk dönthetik el, hogy kívánnak-e politikai reklámot sugározni, vagy sem. A képernyőn futó politikai reklámok közzétételéért a médiaszolgáltatók nem kérhetnek és nem fogadhatnak el ellenszolgáltatást a reklámozóktól. Amennyiben viszont az igen mellett döntenek a médiaszolgáltatók, valamennyi pártnak egyenlő feltételeket kell biztosítaniuk, és a döntést be kell jelenteniük a Nemzeti Választási Bizottságnak.
2014-hez képest fordulat történt
A médiahatóság által nyilvántartott országos lineáris médiaszolgáltatók február 17-ig dönthetnek arról, hogy lehetőséget adnak-e a pártoknak a választási üzeneteik közvetítésére.
2014-ben egyébként egyetlen kereskedelmi tévé sem biztosított ingyenesen reklámhelyet a pártoknak, így az RTL Klub és a ATV döntése már most fordulatnak tekinthető.
(Forrás: 24.hu)
Szerző
Friss
- Irán lassan magára marad az Izraellel folytatott háborúban
- Iránymutató, fejtetőre állított költségvetés – kockás papíron számolva
- Orbán lecserélte Nagy Imrét Csurkára – Hétközi Lendvaiságok…
- Nagy Márton hiába kekeckedett: a kincstár visszautalta Budapest pénzét
- Kásler Miklóst Lezsák Sándor fideszes országgyűlés-alelnök lánya váltja a Magyarságkutató Intézet vezetői székében, de a kezét nem engedik el
- Orbán-kormány: ‘fogjatok le mert dolgozom’ – Tényleg ez a legnagyobb gond Magyaroroszágon?
- Novák Katalin ‘pokoli elmúlt másfél évéről’ beszélt – Eljött a rehabilitáció-idő?
- Magyar György: az ideológiai vérhányás helyett maradjunk a tények talaján: Deutsch Tamás hazudik
- Juszt László: olyan politika-kinevezett főbírónk van, aki egy egyszerű munkajogi pert is el tud veszíteni
- Lázár György: HungaroFest Toronto 2025 – leforgathatták volna statisztákkal az etyeki Korda stúdiókban is