Ez a nap
Kihagyja a TV2 a választási kampányt
Idén sem ad teret a pártok reklámjainak képernyőjén az Andy Vajna kormánybiztos tulajdonában lévő TV2 Média Csoport.
TV2, kontra RTL Klub
A TV2 egyébként már 2014-ben is hasonlóképp döntött, de azóta a vállalat tulajdonosi szerkezetében bekövetkezett változások különösen is indokolttá tették a kérdést. Ráadásul négy éve még az RTL Klub is hasonlóan döntött, idén azonban ők már teret adnak az országos listát állító pártok üzeneteinek.
A médiavállalat 24.hu-nak küldött válaszában szó szerint ez áll:
A TV2 Média Csoport Zrt. a 2018-as általános országgyűlési választásokhoz kapcsolódóan nem fog sem politikai reklámokat, sem politikai hirdetéseket (ahogyan azok a választási eljárásról szóló 2013. évi XXXVI. törvény (a továbbiakban: Ve.) 71. fejezetében meghatározásra kerültek) közzétenni a portfóliójába tartozó médiaszolgáltatásokban, illetve sajtótermékekben.
A jogi nyelven írott levél alapján tehát nem csak a cég tévécsatornái, de például a tv2.hu sem ad megjelenési lehetőséget a pártoknak.
Migrációval kapcsolatos reklámszpot nem tilos – viszont fizet érte a kormány
A TV2-n egyébként a Tények előtt ma este is sugározták azokat a kormány által fizetett reklámszpotokat, amelyekben a migrációról esik szó. Ezek azonban nem minősülnek párthirdetésnek.
Az RTL Klub hétfőn, az ATV pedig a 24.hu kérdésére ma jelentette be, hogy egyenlő feltételeket biztosítva és ingyenesen reklámidőt biztosít a pártoknak, továbbá díjazásért a honlapjaikon való megjelenést is lehetővé teszi. A Simicska Lajos érdekeltségében lévő HírTV ugyancsak ma közölte, hogy nem fognak sugározni politikai reklámokat.
A jelenlegi, a második Orbán-kormány idején életbe lépett jogi szabályozás alapján az M1, a Kossuth Rádió és a Duna TV minden országos listát állító pártnak azonos terjedelemben, és ingyenesen köteles leadni a reklámfilmjét. Az országosan elérhető kereskedelmi médiaszolgáltatók ugyanakkor maguk dönthetik el, hogy kívánnak-e politikai reklámot sugározni, vagy sem. A képernyőn futó politikai reklámok közzétételéért a médiaszolgáltatók nem kérhetnek és nem fogadhatnak el ellenszolgáltatást a reklámozóktól. Amennyiben viszont az igen mellett döntenek a médiaszolgáltatók, valamennyi pártnak egyenlő feltételeket kell biztosítaniuk, és a döntést be kell jelenteniük a Nemzeti Választási Bizottságnak.
2014-hez képest fordulat történt
A médiahatóság által nyilvántartott országos lineáris médiaszolgáltatók február 17-ig dönthetnek arról, hogy lehetőséget adnak-e a pártoknak a választási üzeneteik közvetítésére.
2014-ben egyébként egyetlen kereskedelmi tévé sem biztosított ingyenesen reklámhelyet a pártoknak, így az RTL Klub és a ATV döntése már most fordulatnak tekinthető.
(Forrás: 24.hu)
Szerző
Friss
- Barátsághoroszkóp, itt és most
- Hull a hó és ez most (állítólag) nem érte váratlanul az illetékeseket – Mit jósol mára Pártai Lucia + orvosmeteorológia
- A Millenáris könyvfesztivál-mentes övezetté vált: 2025-ben nem engedi be az eseményt
- Juszt László heti matekja: az aktuális kormányadósság főszáma cirka 150.000.000 Euro
- 70.- forint/magyar kopf – Krausz Gábor segítséget kér
- Emberek, Orwell az 1984-et figyelmeztetésnek szánta, nem forgatókönyvnek
- Lebukott a hárommilliárdos számlagyár
- Orbán Viktor: Nem elég már oldalvizezni
- Elfüstölt egy villamos – Óriási közlekedési káosz Budapesten
- Orbán és Matolcsy, „két férfi egyeset”