Ez a nap
Kisvasutakat fejleszt a kormány – Felcsútnak mennyi jut a keretből?

Tízmilliárd forintot fordít a költségvetésből a kormány kisvasutak felújítására 2018 és 2020 között – jelentette be Révész Máriusz kedden Miskolcon, az Északerdő Zrt. fenntartásában lévő Lillafüredi Állami Erdei Kisvasút (LÁÉV) lillafüredi állomásán tartott sajtótájékoztatóján.

Turisztikai vonzerő
A kerékpározásért és aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos azt mondta: Magyarországon jelenleg 21 kisvasút működik, ami jelentős turisztikai vonzerőt jelent, ismert és kevésbé ismert helyeken.
A kisvonatokon egyre többen utaznak, 2016-ban már csaknem másfél millióan.
A kisvasutak fenntartása sokba kerül, a felújításuk költséges
Hangoztatta azt is, hogy a kisvasutak fenntartása sokba kerül, a felújításuk költséges. Az elmúlt évtizedekben minderre alig jutott pénz, a pályák és a járművek elhasználódtak, amortizálódtak, lassan balesetveszélyessé válnak.
Megjegyezte: egyre többször fordulnak elő pályaelhagyások. Például 2016-ban a sajtóban is megjelent lillafüredi kisvasútnál, vagy a pálya rossz állapota miatt rugótörés volt a Morgó gőzösön, a királyréti vonalon.
Úgy fogalmazott a kormánybiztos, hogy „ha nem szánunk pénzt a kisvasutak felújítására, akkor néhány éven belül a növekvő balesetveszély miatt be kell zárni több vonalat”.
Elkezdődnek a közbeszerzések
A kormány úgy döntött, hogy elindít egy kisvasút-fejlesztési programot – tette hozzá, megjegyezve: a legtöbb karbantartási, felújítási munkát a saját vasútvonalaikon az erdészetek végzik majd el, összességében 6 milliárd forint jut az erdészeti, 1,4 milliárd a MÁV-hoz tartozó és 2,5 milliárd forint a más fenntartók által üzemeltetett kisvasutak felújítására, új járművek prototípusainak kifejlesztésére.
Elmondta azt is: az erdei kisvasutaknál ez év első félévben elkezdődhetnek a közbeszerzések, az Egererdő Zrt. által üzemeltetett Gyöngyösi Állami Erdei Vasúton pedig már ősszel indulhatnak a munkák, 2019 nyarára várhatóan el is készülnek vele.
Mindezzel az a cél, hogy az elkövetkező években, évtizedekben is működjenek kisvasutak Magyarországon, amelyeken a családok, gyerekek, nyugdíjasok és turisták biztonságban utazhatnak.
(Forrás: MTI)
Szerző
Friss
- Ordas Eszter a ‘rogáni bábszínház újabb figyelemelterelő felvonásáról’
- ‘Piros volt a paradicsom, nem sárga, Magyarország előre megy, nem hátra’
- Horn Gyula ma lenne 93 éves – Élete és hitvallása: nekem a politika nem mesterség, hanem szolgálat volt
- Deák Dániel Megafon-srác ‘Tisza-bennfentes’ minőségében leleplezte Ordas Eszter lódítását – Dániel, tényleg ezért taníttattunk?
- Lázár János bilije – ‘Mi nem a bérünkért dolgozunk, hanem annak ellenére’
- Ha Revolut-ügyfél, akkor már tudja, de ha nem: azonnali hatállyal beszüntették kriptoszolgáltatását Magyarországon
- Kérésed asztrológusunknak parancs: friss, ropogós és itt olvasható a hétvégi horoszkóp
- Csillagjegyek és a hűség sorrendbe szedve
- Van arca hozzá: Áder János volt köztársasági elnök Kék bolygó alapítványa, mint pénz-szivattyú?
- Lázár újrázott: a Turul a mondavilágból eredően a magyar kultúra része, ezért marad – Na és a vonat-mizéria, az is marad?