Connect with us

Bulvár

Kíváncsi az Orbánvő gondolataira? Tiborcz István könyve 8.900.- forintért megvehető!

Megosztás

Tiborcz István -Orbán Viktor veje- nem először próbálkozik könyvírással, pont egy évvel ezelőtt került ki -részben- a kezei közül „Hazának Használj! Az Adria-palota története” című kötet és úgy tűnik, írói vénája beállt az évi egy megjelenésre. Pédamutató, ahogy temérdek elfoglaltsága mellett van ideje könytárakban, levéltárban búvárkodni, hogy átrágja magát a fennmaradt kordokumentum-hegyeken.

Megosztás

Tiborcz István -Orbán Viktor veje- nem először próbálkozik könyvírással, pont egy évvel ezelőtt került ki -részben- a kezei közül a „Hazának Használj! Az Adria-palota története” című kötet és úgy tűnik, írói vénája beállt az évi egy megjelenésre. Pédamutató, ahogy temérdek elfoglaltsága mellett van ideje könytárakban, levéltárban búvárkodni, hogy átrágja magát a fennmaradt kordokumentum-hegyeken.

…az alkotó piheg….

Tiborcz István, Orbán Viktor veje úgy néz ki, teljesen rákattant a hajózásra. Három éve volt téma, hogy megvette az Adria palotát, azaz az egykori Adria Magyar Királyi Tengerhajózási Részvénytársaság épületét, később az egykori MAHART-székház is nála landolt és persze ismert, hogy a Balatonnál is fejlesztésekbe kezdett. Olyannyira rákapott a hajózás ízére, hogy könyvet is írt – vezette fel a hírt a Blikk. Zsigmond Gáborral, a Közlekedési Múzeum főigazgató-helyettesével jegyzik a nemrég megjelent

Dunán és tengeren – A magyar hajózás és palotája

című kiadványt, amit több internetes könyvesbolt „leértékelve” 7.565.- forintért kínál az eredeti 8.900.- forint helyett.

Bár találtunk olyan helyet is, ahol 25%-os leértékelés érvényes a kötet esetében:

Az ajánlóból….

A kétnyelvű – magyar és angol – könyv nem csak a Belvárosban található, a régi hajózási palota – később MAHART-székház, nem tévesztendő össze az Adria-palotával, – történetéről szól. A téma iránt érdeklődők megtudhatják például, hogy mik voltak azok a kofahajók, megismerhetik az 1933-as hajózási szezon legsúlyosabb balesetének, a Franz Schubert személyszállító hajó katasztrófájának történetét, de olyan apróságokat is, hogy például mennyibe kerültek a dunai Budapest-Komárom szakaszon a személyhajókra szóló jegyek, meg azt, hogy az első komolyabb szárnyashajók öt és fél óra alatt száguldottak fel a Dunán Budapestről Bécsbe.

Elmeséljük, hogyan lett Budapest a két világháború között tengeri kikötő. Kapitányok, matrózok, tengerészek sokszor hihetetlen történeteit. Szó esik a második világháború utáni budapesti hajógyárakról, híres utazásokról, híres hajókról, és rengeteg magyar dunai és tengeri hajós történetről.

-írták.

Ha lemaradt volna az elsőről….

Szerző