Connect with us

Kerítésen innen

Közlekedő Tömeg: az egyéves IC+ kocsikból kiszerelt alkatrészekkel tudták csak biztosítani a többi jármű működését

Published

on

vonat
Megosztás

Kritikus állapotban van a MÁV-Start járműállománya – nyílt levélben kéri Kerékgyártó József vezérigazgató azonnali intézkedését a Közlekedő Tömeg Egyesület.

A Közlekedő Tömeg Egyesület

a héten Facebook-oldalán indított sorozatban számolt be róla, hogy a MÁV-Start évek óta elhanyagolja járműveinek karbantartását:

több mint 50 kényelmes, 200 km/h sebességre alkalmas EuroCity-kocsi vár hosszú ideje javításra, a légkondicionált Metrovagonmas motorvonatok mindössze 60%-a közlekedik, az 5 éve beszerzett osztrák személykocsik jelentős része félreállítva pusztul, a ‘80-‘90-es években gyártott Ganz motorvonatoknak pedig a felét sem tudják forgalomba állítani.

A problémák gyökere a kapacitáshiányos Szolnoki Járműjavító: az ottani szakemberek és eszközök jelentős részét az új IC+ kocsik gyártása foglalja le, ezért a meglévő járműparkra aránytalanul kevés erőforrás jut – írják közleményükben.

Az egyesület által benyújtott közérdekű adatigénylés

után a MÁV-Start által közölt adatokból világos kép rajzolódik ki: súlyos hiányosságok állnak fenn az járműüzemeltetés területén, ami végső soron az erőforrások komoly pazarlásához vezet. A borzalmas üzemeltetési kultúrát jól illusztrálja, hogy az alig egyéves IC+ kocsik közül is akadt már olyan, amelyik a közelmúltban másfél hónapig állt a Keleti pályaudvaron, mert a belőle kiszerelt alkatrészekkel tudták csak biztosítani a többi jármű üzemét.

Mindeközben az országban százas nagyságrendű elavult,

40-50 éves, rozsdaszagú, a központi ajtózárás hiánya miatt balesetveszélyes személykocsi van forgalomban. Rendszeresen előfordul, hogy az InterCity-vonatokban a megfelelő színvonalú kocsik hiánya miatt kényelmetlen, szűkös, öreg, rozsdaszagú személyvonati járművek közlekednek, vagy épp első osztályú szakasz nélkül marad a szerelvény, és az ide jegyet váltó utasok hoppon maradnak.

Az aggasztó állapotok miatt az egyesület nyílt levélben fordult Kerékgyártó József vezérigazgatóhoz,

melyben kérik az IC+ program felfüggesztését, mert a fennálló kritikus helyzetben prioritást kell élvezzen a meglévő korszerű járművek javítása és újbóli forgalomba állítása.
A nyílt levél szövege és további információ itt olvasható.

Számos félreállított, hiányos állapotú járművet ábrázoló, szabadon felhasználható fénykép található az egyesület Facebook-oldalán.

Szerző

1 Comment

1 Comment

  1. Daca

    2020.02.27 14:55 at 14:55

    Viszont vannak stadionok!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük