Kerítésen innen
Közlekedő Tömeg: az egyéves IC+ kocsikból kiszerelt alkatrészekkel tudták csak biztosítani a többi jármű működését
Kritikus állapotban van a MÁV-Start járműállománya – nyílt levélben kéri Kerékgyártó József vezérigazgató azonnali intézkedését a Közlekedő Tömeg Egyesület.
A Közlekedő Tömeg Egyesület
a héten Facebook-oldalán indított sorozatban számolt be róla, hogy a MÁV-Start évek óta elhanyagolja járműveinek karbantartását:
több mint 50 kényelmes, 200 km/h sebességre alkalmas EuroCity-kocsi vár hosszú ideje javításra, a légkondicionált Metrovagonmas motorvonatok mindössze 60%-a közlekedik, az 5 éve beszerzett osztrák személykocsik jelentős része félreállítva pusztul, a ‘80-‘90-es években gyártott Ganz motorvonatoknak pedig a felét sem tudják forgalomba állítani.
A problémák gyökere a kapacitáshiányos Szolnoki Járműjavító: az ottani szakemberek és eszközök jelentős részét az új IC+ kocsik gyártása foglalja le, ezért a meglévő járműparkra aránytalanul kevés erőforrás jut – írják közleményükben.
Az egyesület által benyújtott közérdekű adatigénylés
után a MÁV-Start által közölt adatokból világos kép rajzolódik ki: súlyos hiányosságok állnak fenn az járműüzemeltetés területén, ami végső soron az erőforrások komoly pazarlásához vezet. A borzalmas üzemeltetési kultúrát jól illusztrálja, hogy az alig egyéves IC+ kocsik közül is akadt már olyan, amelyik a közelmúltban másfél hónapig állt a Keleti pályaudvaron, mert a belőle kiszerelt alkatrészekkel tudták csak biztosítani a többi jármű üzemét.
Mindeközben az országban százas nagyságrendű elavult,
40-50 éves, rozsdaszagú, a központi ajtózárás hiánya miatt balesetveszélyes személykocsi van forgalomban. Rendszeresen előfordul, hogy az InterCity-vonatokban a megfelelő színvonalú kocsik hiánya miatt kényelmetlen, szűkös, öreg, rozsdaszagú személyvonati járművek közlekednek, vagy épp első osztályú szakasz nélkül marad a szerelvény, és az ide jegyet váltó utasok hoppon maradnak.
Az aggasztó állapotok miatt az egyesület nyílt levélben fordult Kerékgyártó József vezérigazgatóhoz,
melyben kérik az IC+ program felfüggesztését, mert a fennálló kritikus helyzetben prioritást kell élvezzen a meglévő korszerű járművek javítása és újbóli forgalomba állítása.
A nyílt levél szövege és további információ itt olvasható.
Számos félreállított, hiányos állapotú járművet ábrázoló, szabadon felhasználható fénykép található az egyesület Facebook-oldalán.
Szerző
1 Comments
Leave a Reply
Leave a Reply
Friss
- Magyar György: igazságügyi reform – „Maaargit! Nooormális?”
- Ez egy elég hangos ‘Orbán takarodj!’ – kommentelték Majka legújabb klipjét – Nézze-hallgassa, hogy dönthessen….
- A MÁV a Keletiben lángoló mozdonyról…
- Orbánról szabadon:“szegény emberek mégsem csömörülnek”
- Majka: Donald Trump az amcsik brexitje – Kétszer …
- Mi lehet az: Orbán és Szijjártó együtt sütögetik….
- A ‘vissza a babaruhát’, vagy az oviból ismert ‘nem ér a nevem’ mintájára visszavonta a MÁV Lázár a vállalását
- Akinek elege van az Orbán-kormányból, az ne finanszírozza tovább!
- Új év, régi-új ‘Mélytorok-jelentés’ Magyar Péterről – Elsőre nem jött be, hátha most?
- Ipari szennyvíztisztítás? – Ismerd meg az eljárást!
Daca
2020.02.27 14:55 at 14:55
Viszont vannak stadionok!