Kerítésen innen
Közlekedő Tömeg: az egyéves IC+ kocsikból kiszerelt alkatrészekkel tudták csak biztosítani a többi jármű működését
Kritikus állapotban van a MÁV-Start járműállománya – nyílt levélben kéri Kerékgyártó József vezérigazgató azonnali intézkedését a Közlekedő Tömeg Egyesület.
A Közlekedő Tömeg Egyesület
a héten Facebook-oldalán indított sorozatban számolt be róla, hogy a MÁV-Start évek óta elhanyagolja járműveinek karbantartását:
több mint 50 kényelmes, 200 km/h sebességre alkalmas EuroCity-kocsi vár hosszú ideje javításra, a légkondicionált Metrovagonmas motorvonatok mindössze 60%-a közlekedik, az 5 éve beszerzett osztrák személykocsik jelentős része félreállítva pusztul, a ‘80-‘90-es években gyártott Ganz motorvonatoknak pedig a felét sem tudják forgalomba állítani.
A problémák gyökere a kapacitáshiányos Szolnoki Járműjavító: az ottani szakemberek és eszközök jelentős részét az új IC+ kocsik gyártása foglalja le, ezért a meglévő járműparkra aránytalanul kevés erőforrás jut – írják közleményükben.
Az egyesület által benyújtott közérdekű adatigénylés
után a MÁV-Start által közölt adatokból világos kép rajzolódik ki: súlyos hiányosságok állnak fenn az járműüzemeltetés területén, ami végső soron az erőforrások komoly pazarlásához vezet. A borzalmas üzemeltetési kultúrát jól illusztrálja, hogy az alig egyéves IC+ kocsik közül is akadt már olyan, amelyik a közelmúltban másfél hónapig állt a Keleti pályaudvaron, mert a belőle kiszerelt alkatrészekkel tudták csak biztosítani a többi jármű üzemét.
Mindeközben az országban százas nagyságrendű elavult,
40-50 éves, rozsdaszagú, a központi ajtózárás hiánya miatt balesetveszélyes személykocsi van forgalomban. Rendszeresen előfordul, hogy az InterCity-vonatokban a megfelelő színvonalú kocsik hiánya miatt kényelmetlen, szűkös, öreg, rozsdaszagú személyvonati járművek közlekednek, vagy épp első osztályú szakasz nélkül marad a szerelvény, és az ide jegyet váltó utasok hoppon maradnak.
Az aggasztó állapotok miatt az egyesület nyílt levélben fordult Kerékgyártó József vezérigazgatóhoz,
melyben kérik az IC+ program felfüggesztését, mert a fennálló kritikus helyzetben prioritást kell élvezzen a meglévő korszerű járművek javítása és újbóli forgalomba állítása.
A nyílt levél szövege és további információ itt olvasható.
Számos félreállított, hiányos állapotú járművet ábrázoló, szabadon felhasználható fénykép található az egyesület Facebook-oldalán.
Szerző
1 Comments
Leave a Reply
Leave a Reply
Friss
- Szentkirályi Alexandra 214 milliárdja, avagy hol a suska főpolgármester úr?
- 10 perc Budapestért – Ami megáll és ami nem: a pénteki BKK-leállás részletei
- Szia Uram, vezessük be az eurót?
- Másodfokú hőségriasztás – Őrült kánikula szinte a semmiből
- Orbán Ráhel: ‘…lehet békésen is egyet nem érteni!’ – Molnár Áron: ‘…ezt apudnak is mondtad már?’
- Pünkösdi horoszkóp fantasztikus ötletekkel fűszerezve – Hogy a legtöbbet hozhasd ki belőle
- Akitől így búcsúznak kollégái, az valamit nagyon jól csinált! – ‘Köszönjük, Kati!’
- A mai kormányinfó legváratlanabb pillanata
- Jelentés a diliházból 3.
- Orbán Viktoré az ‘utolsó só joga’? – Díszdobozban megkapta az utolsó parajdi sótéglát
Daca
2020.02.27 14:55 at 14:55
Viszont vannak stadionok!