Kerítésen innen
Közlekedő Tömeg: az egyéves IC+ kocsikból kiszerelt alkatrészekkel tudták csak biztosítani a többi jármű működését
Kritikus állapotban van a MÁV-Start járműállománya – nyílt levélben kéri Kerékgyártó József vezérigazgató azonnali intézkedését a Közlekedő Tömeg Egyesület.
A Közlekedő Tömeg Egyesület
a héten Facebook-oldalán indított sorozatban számolt be róla, hogy a MÁV-Start évek óta elhanyagolja járműveinek karbantartását:
több mint 50 kényelmes, 200 km/h sebességre alkalmas EuroCity-kocsi vár hosszú ideje javításra, a légkondicionált Metrovagonmas motorvonatok mindössze 60%-a közlekedik, az 5 éve beszerzett osztrák személykocsik jelentős része félreállítva pusztul, a ‘80-‘90-es években gyártott Ganz motorvonatoknak pedig a felét sem tudják forgalomba állítani.
A problémák gyökere a kapacitáshiányos Szolnoki Járműjavító: az ottani szakemberek és eszközök jelentős részét az új IC+ kocsik gyártása foglalja le, ezért a meglévő járműparkra aránytalanul kevés erőforrás jut – írják közleményükben.
Az egyesület által benyújtott közérdekű adatigénylés
után a MÁV-Start által közölt adatokból világos kép rajzolódik ki: súlyos hiányosságok állnak fenn az járműüzemeltetés területén, ami végső soron az erőforrások komoly pazarlásához vezet. A borzalmas üzemeltetési kultúrát jól illusztrálja, hogy az alig egyéves IC+ kocsik közül is akadt már olyan, amelyik a közelmúltban másfél hónapig állt a Keleti pályaudvaron, mert a belőle kiszerelt alkatrészekkel tudták csak biztosítani a többi jármű üzemét.
Mindeközben az országban százas nagyságrendű elavult,
40-50 éves, rozsdaszagú, a központi ajtózárás hiánya miatt balesetveszélyes személykocsi van forgalomban. Rendszeresen előfordul, hogy az InterCity-vonatokban a megfelelő színvonalú kocsik hiánya miatt kényelmetlen, szűkös, öreg, rozsdaszagú személyvonati járművek közlekednek, vagy épp első osztályú szakasz nélkül marad a szerelvény, és az ide jegyet váltó utasok hoppon maradnak.
Az aggasztó állapotok miatt az egyesület nyílt levélben fordult Kerékgyártó József vezérigazgatóhoz,
melyben kérik az IC+ program felfüggesztését, mert a fennálló kritikus helyzetben prioritást kell élvezzen a meglévő korszerű járművek javítása és újbóli forgalomba állítása.
A nyílt levél szövege és további információ itt olvasható.
Számos félreállított, hiányos állapotú járművet ábrázoló, szabadon felhasználható fénykép található az egyesület Facebook-oldalán.
Szerző
1 Comments
Leave a Reply
Leave a Reply
Friss
- Őszintén a hétvége időjárásáról
- A kormány tovább bővítette azok körét akik pályázhatnak a 3 milliós kocsma támogatásra
- Újabb Kövér-sarc: ezúttal 11 milliót húzott be…. kinek is?
- Szijjártó jártában-keltében belebotlott a kis Trumpba
- Kiutunk az Európai Unióból, avagy a magyar balsors
- Nagy bejelentés: májustól nem Csányi Sándor ‘vezérigazgatja’ az OTP-t
- Rezignáltan: ‘eszembe se jutott megnézni…’
- 6 csillagjegy akiknek a május bőségszaruvá válik
- Ki ‘tehet a kedvére’ Budapesten Jennifer Lopeznek? – Beindultak a Michelin-csillagos séf-celebek
- Pintér államtitkára ‘rózsaszín arccal’: biztosan lesznek idén nyáron is leálló klímák
Daca
2020.02.27 14:55 at 14:55
Viszont vannak stadionok!