Connect with us

Kerítésen innen

Kreinbacher József: pezsgő, Madame Tussauds után a titkos, 5 közmillárdot benyelő Gellért-hegyi sikló?

Megosztás

Kreinbacher József pezsgőgyáros üzletember 5 milliárd forintos állami támogatással, a Duna mellett épít többfunkciós turisztikai attrakciót Budapesten – írja a 24.hu egy parlamenti írásbeli válaszra hivatkozva.

Kiszivárogtak Orbán „jól megalapozott tervei”
Megosztás

Kreinbacher József pezsgőgyáros üzletember 5 milliárd forintos állami támogatással, a Duna mellett épít többfunkciós turisztikai attrakciót Budapesten – írja a 24.hu egy parlamenti írásbeli válaszra hivatkozva.

Dömötör, aki úgy válaszol, hogy nem teszi….

A Kisfaludy program keretében juttatott, vissza nem térítendő támogatás tényének napvilágra kerülése után Vadai Ágnes, a DK képviselője kérdezte Dömötör Csaba államtitkárt, mire megy a pénz. A parlament honlapjára most felkerült válasz sok részletet nem árul el, de az kiderül belőle, hogy

Kreinbacher cége, a Chain Bridge Experience Kft. egyfajta turisztikai látnivalónak készül, amely egyben „rendezvények és kiállítások nemzetközileg jegyzett helyszíne is lesz, emellett vendéglátó funkcióval is fog rendelkezni”

Dömötör szerint

„ez a projekt Magyarország turisztikai kínálatának élményalapú fejlesztése mellett a hazai turizmus további bővülését is szolgálhatja. Fontos cél továbbá, hogy Budapest turisztikai vonzerejét minden lehetséges eszközzel tovább növeljük. A szóban forgó beruházás ehhez is nagymértékben hozzájárulhat.”

A 24.hu szerint a fővárosnak nincs információja a projektről.

Előzmény: ami már „kipipálva

Több világváros után május 25-én Budapesten, a Palazzo Dorottyában is megnyílt a Madame Tussauds-kiállítás 51 élethű magyar és külföldi viaszfigurával. A budapesti a világ 24. Madame Tussauds-produkciója és 51 élethű figurát és a hozzájuk tartozó installációkat hozza el az embereknek. Az attrakcióban 17 magyar vonatkozású híreséggel találkozhatnak a látogatók, ezek kizárólag a budapesti produkció számára készültek a Madame Tussauds London melletti műhelyében. A tervezési szakaszban megkérdezték a közönséget, hogy kikre lenne kíváncsi, végül Hosszú Katinka, Palvin Barbara, Puskás Ferenc és Zámbó Jimmy is a kiállítás része lett, már ami a hasonmásukat illeti. Budapesten 12 490 forint egy online, „standard” jegy, a helyszínen ezért már többet kell fizetni, ha pedig egy család szeretne elmenni a kiállításra, akkor két felnőtt és egy gyermek esetén 29 490 forintot kell leszurkolni. 

Pénzügy…

Saját magát buktatta le 300 milliárdos keretösszegű turisztikai programja, a Kisfaludy-program honlapjának átalakításával a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) – írta 2020 októberében a HVG. A már lezárt pályázatokat összesítő, évenkénti nyilvántartásba számos olyan, a korábbi években vissza nem térítendő támogatást nyert projekt is bekerült, amely nem egy-egy konkrét pályázati körben, hanem egyedi döntés útján jutott állami forráshoz, és amelyet a maga idejében valahogy „elfelejtett” kommunikálni az ügynökség. Az eddig nem publikált támogatások listáját böngészve többnyire egyértelműen kiderül, hogy a megítélt összegből hol és mi valósul majd meg.

A Magyar Turisztikai Ügynökség tavalyi támogatásainál ez alól egyetlen kivétel van, mégpedig éppen az egyik legnagyobb:

a 2019 márciusában alapított Dorottya Experience Kft. több mint 3 milliárd forintot kapott egy minden magyarázat nélkül csak Dorottya Experience címen szerepeltetett projektre.

A kft.-ről a cégnyilvántartásból nem derül ki több,

mint hogy az építőipari cége mellett somlói pincészetéről és borászatáról ismert üzleti vizionárius és milliárdos, Kreinbacher József alapította.

Titkolózás akkor…

A hárommilliárdos támogatást nyert kft. neve és címe alapján annyi mindenképpen egyértelmű, hogy valami készül a patinás Dorottya utcai műemlék épületben,

de hogy mi, az nemcsak a Kisfaludy-pályázat összesítéséből nem derült ki, hanem a projektgazda, Kreinbacher József is igyekszik egyelőre titokban tartani. Az üzletember a HVG megkeresésére egy nemzetközi céggel való együttműködésre és az ebben vállalt titoktartási kötelezettségére hivatkozva csak annyit árult el, hogy

egy Magyarországon eddig nem létező, szórakoztató- és látványelemeket ötvöző élményközpont nyílik az épület földszintjén. (Forrás)

Pár kattintás a „mindenttudó” világhálón….

Kreinbacher József nevét bepötyögve az alábbi 2020 márciusi cikket találtuk az Indexen: „Aligha van bántóbb jelképe a fővárosban az önsorsrontó gazdasági marakodásnak, mint a Rác Hotel elkészült, de soha nem használt szállodája. (…) Most azonban végre egy olyan üzletember is felbukkant a sztoriban, akiről elképzelhető, hogy nemcsak próbálkozik, de talán meg is építi a beruházást. Új tulajdonos, az építőipari és pezsgőgyártó vállalkozásairól ismert Kreinbacher József jelent meg a Gellérthegyi Sikló projektcégében. A milliárdos Kreinbacher komoly üzletember, a szélesebb közvéleménynek építőipari vállalkozása mellett somlói birtokáról lehet ismerős a neve, aligha adná a nevét a már régóta elvetélt projektnek tűnő vállalkozáshoz, ha nem lenne arról terve, hogy miként valósulhat meg. Ha ugyanis egyszer letisztul a tulajdonosi szerkezet, nem veszekednek a különböző érdekkörök, és meglesz a sikló finanszírozása, akkor állítólag 12-13 hónap alatt gond nélkül elkészülhet a Rác szállodától az Orom utcáig alagútban közlekedő, majd a felszínre kiérkezve egészen a Citadelláig felszaladó kötött pályás jármű. A 300 méteres pályán 40 férőhelyes kabinok közlekednének, a sikló útja csak 2 percet venne igénybe.

Siklóprojekt. Hol tart a történet? Mikor lesz kész?

2021 decemberében újabb riport jelent meg a portálon: „Na, erről a projektről aztán igazán sok szó esik mostanában. Ennek persze értem is az okát, hiszen mindenkit érdekel, mi fog épülni a Gellért-hegy oldalában, hogy fog kinézni, hogy határozza meg a város látképét. Ez a legszebb feladat, amiről egy alkotó ember álmodhat, ami egyszerre átok és áldás. Nehézség, hiszen minden nagy, közérdeklődésre számot tartó projektnek vannak ellenzői és támogatói egyaránt. Ugyanakkor tényként kijelenthetjük, hogy

Budapestnek és Magyarországnak a siklóra elengedhetetlen szüksége van, nemcsak turisztikai, környezetvédelmi és fenntarthatósági szempontból, hanem azért is, mert ez a főváros egyik jövőbe mutató és meghatározó kötött pályás tömegközlekedési élményprojektje lesz.

Olyat szeretnénk építeni, olyat is álmodtunk, olyat is terveztünk Pottyondy Péter és a KÖZTI közreműködésével, amire minden budapesti és minden magyar joggal büszke lehet. Még ha vannak is viták a sikló kapcsán, azt még soha senki nem kérdőjelezte meg, hogy a sikló megépítésére nagyon nagy szükség van. A magam részéről pedig vallom, hogy partnerségre törekszem bárkivel, politikai hovatartozástól függetlenül a cél érdekében, és kizárólag az számít, hogy a sikló megépülhessen, és új szintre emelhesse Budapestet.”

Szerző