Hétfőn jelentették be a kormány strukturális átalakítását Palkovics László lemondása és az önálló energiaügyi minisztérium felállítása után. A pár órával később megjelent Magyar Közlöny már részletezi is, mi kerül át a változtatással Palkovics egykori területei közül Lázár János, és a kibővített, Építési és Közlekedési Minisztérium fennhatósága alá. Röviden: minden, ami közlekedéssel kapcsolatos.
Mert a TramTrain úgy bejött?
Emlékeznek még a Lázár-TramTrain-mizériára? Na és az árára?
70 milliárdos tram-train pár perccel gyorsította csak a Szeged és Hódmezővásárhely táv leküzdését
Azt már korábban tapasztaltuk, hogy a több, mint 70 milliárd forintba került Hódmezővásárhelyt és Szegedet összekötő vasútvillamos üzembe helyezését sürgető Lázár János csak diadaljeneltéseket posztol. A fideszes honatya arról már elfelejtkezett szólni milyen problémák vannak, a népies nevén öszvérnek hívott TramTrainnel – írtuk 10 hónappal ezelőtt.
A helyzetet nagyjából úgy lehet összefoglalni, hogy a politika belenyúlt az engedélyeztetési folyamatba, hogy a választásokra megsürgesse az átadást, de a valóság meg a fizika beköszönt és igen súlyos presztízsveszteséget kell most már miatta elkönyvelni, ezt pedig a politika ki máson, a gyártón akarja leverni. Pedig eddig ez a gyártó és a kormányzat kifejezetten harmonikus viszonyban volt egymással. A próbafutások során kiderült, hogy a jármű nagy sebességnél jelentősen kígyózik a pályán, ezért a hatóság 80 km/h-ban korlátozta a sebességét. Így viszont a 100 km/h-ra tervezett menetrend alapból nem volt tartható.
Botrány! Nem robog a Lázár-TramTrain, egy szerelvényt Budapesten próbálnak megreparálni
„Nosztalgiázás” után vissza a mába…
Lázár János alá tartozik konkrétan Magyarországon:
- a közlekedésbiztonsággal kapcsolatos ügyek
- a közúti, a légi, a vasúti és a vízi közlekedés szabályai
- a gyorsforgalmi és sima utakkal kapcsolatos szabályok
- az árufuvarozásra, a közlekedési szolgáltatások szabályozása, különös tekintettel a nehéz tehergépkocsik közlekedésének korlátozására és a veszélyes áruk szállítására
- a gépjárművezető-képzés
- a közlekedési szakemberek képzése, vizsgáztatása
- a közforgalmú személyszállítási utazási kedvezmények
- a közlekedési ágazatba tartozó létfontosságú rendszerek és létesítmények kijelölése és védelme
- a közlekedési hálózati infrastruktúra fejlesztése, irányítása, szervezése, összehangolása
- a vasúti létesítmények fejlesztése, a vasúti fejlesztések nyomvonalainak és általános fejlesztési követelményeinek meghatározása
- a helyközi közösségi közlekedés
- a vasúti pályahálózat fenntartása
- Magyarország logisztikai rendszereinek fejlesztése
- a műszaki és közlekedési örökség megőrzése és bemutatása.
Forrás
Kormányátalakítási hókuszpókusz