Connect with us

Kerítésen innen

Lázár János -a TramTrain-siker után (?)- minden közlekedéssel kapcsolatos téma ura lett

Megosztás

Hétfőn jelentették be a kormány strukturális átalakítását Palkovics László lemondása és az önálló energiaügyi minisztérium felállítása után. A pár órával később megjelent Magyar Közlöny már részletezi is, mi kerül át a változtatással Palkovics egykori területei közül Lázár János, és a kibővített, Építési és Közlekedési Minisztérium fennhatósága alá. Röviden: minden, ami közlekedéssel kapcsolatos.

Megosztás

Hétfőn jelentették be a kormány strukturális átalakítását Palkovics László lemondása és az önálló energiaügyi minisztérium felállítása után. A pár órával később megjelent Magyar Közlöny már részletezi is, mi kerül át a változtatással Palkovics egykori területei közül Lázár János, és a kibővített, Építési és Közlekedési Minisztérium fennhatósága alá. Röviden: minden, ami közlekedéssel kapcsolatos.

Mert a TramTrain úgy bejött?

Emlékeznek még a Lázár-TramTrain-mizériára? Na és az árára?

Azt már korábban tapasztaltuk, hogy a több, mint 70 milliárd forintba került Hódmezővásárhelyt és Szegedet összekötő vasútvillamos üzembe helyezését sürgető Lázár János csak diadaljeneltéseket posztol. A fideszes honatya arról már elfelejtkezett szólni milyen problémák vannak, a népies nevén öszvérnek hívott TramTrainnel – írtuk 10 hónappal ezelőtt.

A helyzetet nagyjából úgy lehet összefoglalni, hogy a politika belenyúlt az engedélyeztetési folyamatba, hogy a választásokra megsürgesse az átadást, de a valóság meg a fizika beköszönt és igen súlyos presztízsveszteséget kell most már miatta elkönyvelni, ezt pedig a politika ki máson, a gyártón akarja leverni. Pedig eddig ez a gyártó és a kormányzat kifejezetten harmonikus viszonyban volt egymással. A próbafutások során kiderült, hogy a jármű nagy sebességnél jelentősen kígyózik a pályán, ezért a hatóság 80 km/h-ban korlátozta a sebességét. Így viszont a 100 km/h-ra tervezett menetrend alapból nem volt tartható.

„Nosztalgiázás” után vissza a mába…

Lázár János alá tartozik konkrétan Magyarországon:

  • a közlekedésbiztonsággal kapcsolatos ügyek
  • a közúti, a légi, a vasúti és a vízi közlekedés szabályai
  • a gyorsforgalmi és sima utakkal kapcsolatos szabályok
  • az árufuvarozásra, a közlekedési szolgáltatások szabályozása, különös tekintettel a nehéz tehergépkocsik közlekedésének korlátozására és a veszélyes áruk szállítására
  • a gépjárművezető-képzés
  • a közlekedési szakemberek képzése, vizsgáztatása
  • a közforgalmú személyszállítási utazási kedvezmények
  • a közlekedési ágazatba tartozó létfontosságú rendszerek és létesítmények kijelölése és védelme
  • a közlekedési hálózati infrastruktúra fejlesztése, irányítása, szervezése, összehangolása
  • a vasúti létesítmények fejlesztése, a vasúti fejlesztések nyomvonalainak és általános fejlesztési követelményeinek meghatározása
  • a helyközi közösségi közlekedés
  • a vasúti pályahálózat fenntartása
  • Magyarország logisztikai rendszereinek fejlesztése
  • a műszaki és közlekedési örökség megőrzése és bemutatása.

Forrás

Szerző