Az utóbbi években már annyi új magyar autóbuszt ígértek, az iparág feltámasztásáról ne is beszéljünk, hogy szinte immúnisak lettünk a nemzeti autóbusz-stratégia kérdéskörére, pedig lenne mit javítani a közösségi közlekedés lepusztult  járműparkján. Az eredmények eléréséhez nagyon kevés a szájkarate.


Szemünk se rebbent….

Amikor alig néhány hete az egyre zsírosabb bőrű kancelláriaminiszter 3.000 darabos autóbusztermelést vizionált, erre dobott most egy lapáttal Palkovics, MTA rombolászati főkorifeus még 3.000 darabot, azaz ő már 6.000-nél tart. Azért valljuk be, ez a mennyiség még el nem készült buszból sem kevés.

A miniszter, ahogy azt még Kádáréktól (akik Rákositól) ellesték, gyárlátogatást tartott az Ikarusnál. A miniszter vagy ott tébolyodott meg, vagy már úgy érkezett, de még tőle is komolytalan és felelőtlen dolgokat hordott össze, már csak a magyar holdjáró-flotta kifejlesztésének ígérete hiányzott a szövegből.

“A hvg.hu viszont éppen egy éve szedte össze, hogy mi mindent ígért már a kormány buszgyártás terén, évi 1000-1200 buszról, de három év alatt legyártott 3000-3500 buszról is volt már szó, ezeknek nagyjából a harmadát sikerült teljesíteni. Hasonló ígéretek ennek ellenére azóta is rendszeresen elhangzanak, sőt egyre nagyobb számok szerepelnek bennük.” (hvg.hu)

A gyárlátogatáson a büszke gazda, két ígéretes gravitációkikapcsolási kísérlet között:

“Széles Gábor az Ikarus vállalatcsoport elnöke kiemelte: az Ikarus nagyon jókor érezte meg, hogy komoly technológiaváltás várható a buszgyártásban, s előtérbe kerülnek az elektromos hajtásláncok, mert már most rendelkeznek ilyen autóbusszal. Megemlítette, hogy Kína egyik legnagyobb cégével közösen fejlesztett elektromos járművük egy feltöltéssel 250 kilométer megtételére képes, amely tudomásuk szerint egyedülálló a világon.” (Világgazdaság)

A miniszter a technológiaváltás nagyon fontos elemének nevezte azt a tervet, hogy a 25 ezer főnél nagyobb lélekszámú városokban három év múlva már csak olyan buszokat helyeznek üzembe, amelyek elektromos meghajtásúak, környezetkímélők, esetleg  gázhajtásúak, de a dízelmotoroknak nincs kegyelem.

A honi közvélemény az ilyen, és ezekhez hasonló örömittas győzelmi jelentéseket már ismét képes -sajnos- a maguk helyén kezelni, ahogy tette ezt a Rákosi- és Kádár-rezsim idején is. 

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét