Kerítésen innen
„Margit, noooormális?” – Mit építenek már megint EU-s pénzen lovaknak, még egyszer mondom, lovaknak!
A professzionális lószállítással foglalkozó Horse Trans Cargo Kft. 209,28 millió forint támogatást nyert a vámospércsi projektre. Örülnek is a lótulajdonosok és szállítók.
A professzionális lószállítással foglalkozó Horse Trans Cargo Kft. 209,28 millió forint támogatást nyert a vámospércsi projektre. Örülnek is a lótulajdonosok és szállítók – írja a növekedés.hu.
Volt már itt minden
Emlékezzünk csak! Alig nem régen verte ki a biztosítékot az országban a az ugyancsak EU-s pénzből készült Seszták Miklós egykori miniszter városában a csak „Kelet Felcsútjának gúnyolt” Kisvárdán a Lówellness. A hiábavaló csak pénz szivattyúnak jó beruházások sorában rengeteg egyéb mellett megemlíthetnénk, a 20-20 centiméteres kilátók sorát is.
Vissza az újabb ló-projektre
A támogatás a szükséges eszközök beszerzését, valamint egy alkalmazott informatikai képzését is magában foglalja. A több mint 298 millió forint összköltségű beruházás a tervek szerint 2023 augusztusában érhet véget – írták. A Horse Trans Cargo Kft. ügyfelei lótulajdonosok és szállíttatók. A társaság vállal egyedi fuvarokat és hetente indít autót gyűjtőfuvarozással is. A cégnek azért van szüksége újabb telephelyre a közlemény szerint, mert a másikat kínai karanténállomássá minősítették át, így ott a Kínából érkezett lovakat lehet pihentetni. Az EU-ból érkező állatok az új állomásra kerülhetnek.
Ló-lóvé
Az előírások alapján lovat egyszerre 24 óránál tovább nem szabad szállítani, majd legalább 9 órát pihentetni kell őket, de jóval hosszabb időre is megszakadhat az utaztatás – indokolták a beruházást. A cég az MTI kérdésére közölte, hogy
hetente általában 5-15 lovat fogadnak.
A pihentetés hossza a szállítási szabályok mellett függhet egyebek között a hatósági iratok vagy állatorvosi vizsgálatok elkészültétől vagy a sofőrök kötelező pihenési idejétől is. Előfordul, hogy az eladó állítja meg a szállítást, mert nem kapta meg a ló vételárát. A Hajdú-Bihar megyei állomás legfontosabb útirányai közé Belgium, Bulgária, Franciaország, Hollandia, Olaszország, Románia, Spanyolország, Törökország tartozik – tették hozzá.
A 2003-ban létrehozott Horse Trans Cargo Kft. 2020-ban 24 alkalmazottat foglalkoztatott a nyilvános beszámoló szerint. A cég ekkor több mint 683 millió forint nettó árbevétellel, és csaknem 123 millió forint adózott eredménnyel zárt.
Tudományosan szólva
„EU regionális politikáját nem szokták egyöntetűen sikertörténetnek elkönyvelni. Megoszlanak a vélemények, hogy kitűzött céljuknak megfelelően vajon az uniós támogatások tényleg csökkentik-e a területi egyenlőtlenségeket és segítik-e a hátrányos helyzetű térségek gazdasági növekedését. Az Európai Bizottság által kiadott hetedik kohéziós jelentés szerint ugyan uniós szinten az utóbbi években némileg csökkentek a területi egyenlőtlenségek, azonban a legfejlettebb területek gyorsabban növekedtek a kevésbé fejlettekhez képest, holott utóbbiak a támogatások legnagyobb kedvezményezettjei. „
-írta meg a Mérték Médiaelemző Műhely a Goethe intézet blogján.
(Képünk illusztráció)
Szerző
Friss
- Infrafűtés szakértő: a jelen és jövő szakmája – Összeszedtük, miért éri meg
- Juhász Péter nyerte a belvárosi előválasztást
- Koraestig kellett várni, de megérte: itt a nap képe!
- Zsinati bíróság vár Balog Zoltánra
- Meghalt Azahriah menedzsere, Ferich Balázs – Legyen könnyű neki a föld….
- Gyerekkórus a CPAC-dzsembori előzenekara, avagy hogy kerülnek a srácok egy politikai rendezvénnyel kapcsolatba?
- Közlöny van róla, de nem pont úgy, ahogy beígérték: ingyen venne fel készpénzt a postán? Majd jövőre!
- Perintfalvi Rita a noÁr mozgalom önfelfüggesztéséről
- Állami segítség a kiégett Hotel Silvanusnak!
- Hogy is lesz a mi lesz a…? – Szombaton hivatalosan is elstartol a választási kampány