A Facebook megkezdi a kormányzati médiumok oldalainak, posztjainak és reklámjainak felcímkézését – számolt be a CNN a cég bejelentéséről.
A Facebook még 2019-ben közölte, hogy elkezdi megjelölni a részben, vagy egészében kormányzati irányítás alatt álló híroldalakat,
2020 nyarától megtiltják, hogy hirdetéseik megjelenjenek az Egyesült Államokban.
Döntésüket azzal indokolják, hogy a kormánymédiában megjelenő hírek a politikai stratégia részét képezhetik, ezért az olvasóknak tudniuk kell, honnan származnak egyes információk, mert bizonyos esetekben arra a kormányzat hatással lehet.
Nathaniel Gleicher, a Facebook biztonságpolitikai vezetője a CNN-nek úgy fogalmazott:
„ha például egy tüntetésről olvasol, fontos, hogy ismerd a beszámoló médium esetleges motivációit. A cél tehát, hogy a nyilvánosság megértse ki áll a tartalmak mögött.”
Gleicher azt is elmondta: 65 szakemberrel közösen építették ki a szelektálás alapjául szolgáló kritériumrendszer. A felcímkézés során figyelembe veszik többek között a híroldal: tulajdonosi hátterét, finanszírozásának forrását, az elszámolhatóságának mértékét, a forrásainak átláthatóságát, valamint a függetlenség harmadik fél általi megerősíthetőségét.
A felcímkézett szerkesztőségek bizonyítékok bemutatásával fellebbezhetnek annak érdekében, hogy a címkét eltávolítsák.