Kurír Kacsa
Miért nem kel fel a nép?
Az ellenzéki médiában, és vélhetően a rendszerről kritikusan gondolkodók közötti magánbeszélgetések során is egyre gyakrabban vetődik fel, hogy ennyi visszaélés, disznóság, korrupció láttán hogyhogy nyomát sem látni az általános népharagnak.
Nyugiság van, nix ugrabugra
A jelenségre több magyarázat is született: például azért, mert az állampolgárok nem látnak reális esélyt a hatalomváltásra, tájékozódási lehetőség híján nem is tudnak ezekről, a napi megélhetési gondok miatt nem foglalkoztatják őket országos problémák, és hasonlók. Lehet, hogy ezek a magyarázatok mind helyesen mutatnak rá egy-egy részletre, de nem szolgálnak általánosan érvényes megfejtéssel – mármint ha egyáltalán van ilyen. Márpedig van, méghozzá sokkal egyszerűbb, mint gondolnák. Az állampolgári passzívitás oka a félelem, de nem valami elvont, megfogalmazatlan rettegés, hanem egyszerűen attól tartanak, hogy ha felkelnek, ellopják alóluk a széket, mire újra leülnének.
Mikor lesz a közvagyonból magánvagyon?
Az érdekeltek szerint minél előbb, annál jobb, de a még mindig az ósdi jogrendszer normái alapján ítélkező bíróság időnként keresztbe tesz az unortodox gazdasági folyamatoknak. Íme, két kirívó példa. A bíróság nem átallotta megállapítani, hogy az MNB által alapítványaiba átpumpált százmilliárdok új gazdáiknál is megőrzik közpénz jellegüket, és hasonlóan ítélt a többnyire néhány kiválasztott labdarúgó egyesületnél landolt TAO támogatásról is. Ha nem is általános az ilyen bírói gyakorlat, az idézett egyedi ítéletek is komoly fejtörést okoznak a gazdaságpolitika irányítóinak. Mivel az illetékesek szűkre szabott munkaidejükben képtelenek voltak megbirkózni a feladattal, a fejlesztési miniszter pályázatot írt ki a Trócsányi, Trócsányi és még egy Trócsányi Ügyvédi Irodának a „mikor lesz a közvagyonból magánvagyon” kérdésnek az unortodox gazdaságtannal összhangban álló megválaszolására. Az Iroda a rövid határidőn belül két tanulmányt is benyújtott.
Közel és távol
Az egyikben jogértelmezési alapon oldották meg a problémát. Eszerint a közvagyon jelleg nem akadályozza meg a pénz magánvagyonkénti használatát, mindössze annyi a teendő, hogy a jelleg megszűnésééig meg kell őrizni a költéssel kapcsolatos bizonylatokat.
A másik pályamű távlati célokat vázolt fel, nevezetesen az elavult jogrendszert felváltó unortodox polgári jogi és eljárási szabályok kidolgozását. Az ebben szereplő állítólag valóban meglepő megoldásokat, 25 évre titkosították, azzal a szigorítással, hogy még az esetleges hatálybalépés után is titkosítva marad az anyag.
A pályáztató mindkét javaslatot tovább gondolásra alkalmasnak minősítette, ezért intézkedett az amúgy szerény pályázati díj (150 millió forint) megduplázásáról és kiutalásáról.
Szerző
Friss
- A miniszterelnöki Sancho Panza torkán megakadt a Sir Schiff András-kritika
- Szia, uram, balatoni ingatlan érdekel? – Kiárusít az agráregyetem
- Hogy mik vannak!? Donald! Téged megvezettek!
- Ha kedd, akkor az Erzsébet hídon tüntetnek Hadházyék – Élőben a Dunapartról….
- Orbán egy párhuzamos valóságból: az árak lementek, vettem négy nyulat…
- Aki Budapesten ma hazafelé veszi az irányt, ne megszokásból tegye! – Friss BKK-hírek, információk…
- Hiába beszél nekünk Nagy Márton? – Eljött az igazság pillanata a lakossági állampapírpiacon
- Szankciókkal fenyegeti a bírókat a kormány új törvénytervezete
- Az MVM nem küld több számlát – Mielőtt euforikus hangulatba jönne: a papíralapúakról van szó
- A református egyház nagy üzlete a kegyelmi botrány farvizén