Connect with us

Kerítésen innen

Olyan mintha direkt a kevésbé „talpraesett” fogyasztók átverésére utaznának – írta egy hozzászóló az MVM-sztori kapcsán. Szerinted?

Ön érti? Mentességet kér a magyar kormány arra, amiről már tudható, hogy nincs ilyen
Megosztás

Se szeri, se száma azoknak a bejelentéseknek amik az MVM által kiküldött számlák körüli anomáliákat ismertetik. Az alábbiakban a közösségi oldalon keringő bejegyzésben -névvel- hívta fel a figyelmet az állami vállalttal folytatott brusztjára egy fogyasztó.  Tanulságul előre csak annyit: ne menjen rá senki idegileg a csilliós számla láttán….

Ne feledje ,-ha már az MVM megteszi-  Ön a „kedves ügyfél”!

Elmesélem mi történt velünk, mélységesen felháborító a dolog. Van egy lakásunk, amit akkor használunk, amikor hazajövünk Németországból látogatóba. Nagyjából 4 hét/év. Gondoltuk kiadjuk albérletbe, hiszen a második babánkkal vagyok varandós, így mostanában nem fogunk haza látogatni.

Bementem az MVM fiókba, lediktáltam a villanyóra állást, és kértem rá egy végelszámolást.

Minden gördülékenyen ment, kedves, segítőkész volt az ügyintéző. Pár nappal később megkaptam az elszámolást, 7 hónapra 165.000 Ft-ról. Sejtettem, hogy valami hiba történt. Hívtam az MVM-et telefonon, kérdeztem mi az oka annak, hogy ilyen hatalmas összeg kerület megállapításra.

A telefonos ügyintéző hölgy szerint semmi hiba nem történt, jó az összeg, fizessem ki.

Mikor felhívtam a figyelmét rá, hogy egy szinte lakatlan lakásról beszélünk, ahol semmi fogyasztásunk nincs, akkor azt mondta

biztos egy ezer éves szar hűtőm van, ami viszi az áramot.

Természetesen nem hagytam annyiba,

előkerestem az előző villanyóra állásokat, ahol szépen látszik hogy az elmúlt 3 évben 300 és 500 kw között fogyasztottunk.

Nagy nehezen sikerült kiokoskodni, hogy a villanyóra állást (3590 kw) fogyasztásként könyvelték el.

Senkinek nem tűnt fel, hogy a januári leolvasáskor 3290 kw-on állt az órám és nem reális ez az összeg amit kiszámláztak. Felhívtam az MVM-et még egyszer, elmondtam nekik hol a hiba, mondták, hogy

„Hát igen, látják ők is, hogy ez nagy összeg, viszont nem volt egyértelmű a számukra, hogy a lediktált villanyóra állás az a fogyasztás, vagy a tényleges óra állás.”

Nem is értem. Legyetek óvatosak, nálam kirívó volt a különbség az eddigi befizetett számláim és a végelszámolás közt, de lehet valakinél nem lesz ennyire egyértelmű.

Ha nem vagyok erőszakos és talpraesett és hallgatok az első ügyintézőre, akkor kifizetem ezt a hatalmas összeget.”

A hozzászólásokból….

„Mvm mesélni tudnék… De kit érdekelne. Vállalkozói nagy fogyasztó két azonos havi fogyasztási és az ár majdnem 3x több egyik havi a másikhoz képest. Emlékszem amikor kezdődött ez az „elfelejtett”meg ügyintéző által sem meg nem magyarázható kiszámlázások. 2022 december 22. 3x több villanyszámla . Valahogy nem jött meg a karácsony hangulat utána. Köszönöm Mvm. Csak bp 2022-2023 év végéig ez miatt 45 étterem és pékség zárt be… Akik meg maradtak ott a vevő ne csodálkozzék hogy 1000 ft a kenyér Köszönjük Vitya”

„Ezt évek óta szisztematikusan csinálja az MVM. Azoknak a pénzére jàtszanak akik nem gondolkodnak ilyenkor hanem automatikusan befizetik… sajnos ez nem egyedi eset hanem bevett gyakorlat a részükről.”

„Ez úgy ahogy van ferdìtés….amikor te diktálsz….senki nem kérdezi hogy mennyi a fogyasztásod….csak az óraállást”

„Mindig az aktuális óraállást diktálja be az embert, sosem a fogyasztást. Csak kamuznak. Vajon hány olyan ember van, aki automatikusan befizet, vajon mennyit nyernek így a gyanútlanokon?”

„Sajnos tapasztalat, hogy a legtöbb mvm ügyfélszolgálaton azt sem tudják mit csinálnak. Bár van jó tapasztalatom is a Budapest, XIV. Pillangó parkban lévő irodával kapcsolatosan. Ott még soha nem csalódtam.”

„Villanyszámlán a rendszerhasználati díj magasabb, mint a fogyasztásom. Teljes lehúzás az egész.” „Nekünk is jött egy 45ezres csekk de hogy miből kalkuláltak nekünk ilyen általány díjat amikor 3 éve napelem rendszerünk van éves szaldóval.. Nem is értjük Az ügyintéző csapnivaló volt fingja nem volt semmiről…Csak azt hajtogatta, hogy sajnos ezt ki kell fizetni! Hát miért kéne? Végül nagy nehezen törölték a számlát…”

„Nalunk “csak “47 ezerrel szamoltak tobbet..2-3 telefon utan lattak mi a baj.. es kozel 2 honap utan torlodott a szamla a rendszerbol..”

„Én mint az energiaszektorban 17 éve ügyfélszolgálaton dolgozó: A fogyasztók 90 %-a nem egyértelműen fogalmaz! Ha te egy MÉRŐÁLLÁST adtál meg, tehát ezt írtad: „a jelenlegi mérőállás…”, akkor azt nem vehették fogyasztásnak. De ha nem volt egyértelmű a megfogalmazás, te pedig Németországban voltál, akkor egyeztetés miatt nem értek el, kénytelenek voltak elkészíteni a hibás számlát. A sztori alapján nem feltétlenül a szolgáltató a hibás!!! Magas számla oka lehet: hibás készülék, hibás vezetékelés, meghibásodott mérő, esetleges illegális rácsatlakozás! Vagy rosszul megadott mérőállás. Másrészt: az mvm most állította át az eonos ügyfelek számlázását, ott lesznek még finomságok, mert pl nekem az első 5 hónap kifizetett fogyasztása nincs hozzászámolva a legutóbbi, szolgáltató által leolvasott mérőálláshoz.”

Kapcsolódó

Szerző