Kerítésen innen
Nem bíznak a hírekben a magyarok, a közmédiában még kevésbé

Az Oxfordi Egyetem médiatudományi intézete a médiafogyasztási szokásokat és a közösségi média hatásait térképezte fel. A Magyarországra vonatkozó következtetéseket egy 2005 válaszadóval rendelkező online kérdőíves kutatásra alapozzák.

A kormánypárti sajtónak hisznek a legkevésbé
A kutatás szerint a 37 országból itthon az egyik legalacsonyabb a hírek iránti bizalom, csupán 29 százalék bízik a hírekben.
Ehhez képest 52 százalék mondta azt, hogy megbízik abban a hírforrásban, amelyet ő maga személyesen használ. A kutatók szerint ez a magyar médiaviszonyok erőteljes polarizáltságára utal.
A legalacsonyabb megbízhatósági indexszel a kormánypárti médiumok (a közmédia, TV, Origo) rendelkeznek, ezek megbízhatóságát még fogyasztóik is alacsonyabbra értékelték, mint a független médiumokét.
Legjobban az internetes hírforrásokban bíznak
A kutatás szerint az internet jelenti a magyarok leggyakoribb hírforrását (87%). A legnépszerűbb hírforrás kétségtelenül az RTL Klub. Óriásit zuhant a közmédia egyes csatornája. A tavalyi 35 százalékról 23-ra csökkent azon válaszadók aránya, akik legalább heti egyszer odakapcsoltak.
Az online hírforrások között az Index vezet (40% olvassa legalább egyszer egy héten), második helyen az Origo (38%), harmadik helyen pedig a 24.hu áll (34%).
Itthon a válaszadók nyolc százaléka fizet a hírekért, ezzel a ranglétra vége felé, a 37-ből a 30-dik helyen vagyunk.
Az emberek többsége nem tudja, hogy a legtöbb online hírforrás veszteséges
Elterjedőben van az adományokból finanszírozott ingyenes hírszolgáltatás modellje is, amelyre a Mérce is épül. A modell leginkább Spanyolországban és az Egyesült Királyságban gyökerezett meg, de még mindenhol gyerekcipőben jár: a megkérdezettek 1-2 százaléka támogat így valamilyen médiumot.
A kutatás azt is feltárta, hogy az adományozási és előfizetési hajlandóság összefüggésben van azzal, mennyire ismerik a felhasználók a sajtó előtt álló kihívásokat. Márpedig a 37 országból származó válaszadók 68 százaléka nem tudja, hogy a sajtónak bármilyen problémája lenne, vagy azt feltételezi, hogy a kiadók rendes profitot termelnek. Holott a valóság az, hogy a legtöbb online hírforrás veszteséges.
(Forrás: muosz.hu)
Szerző
Friss
- Deák Dániel Megafon-srác ‘Tisza-bennfentes’ minőségében leleplezte Ordas Eszter lódítását – Dániel, tényleg ezért taníttattunk?
- Lázár János bilije – ‘Mi nem a bérünkért dolgozunk, hanem annak ellenére’
- Ha Revolut-ügyfél, akkor már tudja, de ha nem: azonnali hatállyal beszüntették kriptoszolgáltatását Magyarországon
- Kérésed asztrológusunknak parancs: friss, ropogós és itt olvasható a hétvégi horoszkóp
- Csillagjegyek és a hűség sorrendbe szedve
- Van arca hozzá: Áder János volt köztársasági elnök Kék bolygó alapítványa, mint pénz-szivattyú?
- Lázár újrázott: a Turul a mondavilágból eredően a magyar kultúra része, ezért marad – Na és a vonat-mizéria, az is marad?
- Magyar Péter vizes posztja Orbán Viktor mai rádiós észosztása után – A legaszályosabb évek 1900-tól napjainkig
- Ez már a médiahatóságnak is megfeküdte a gyomrát: a kormány túltolta a Voks 2025 „érzékenyítést”
- Orbán-betyár örök szerelmei: Nemzeti Sport, Akasztói Csárda, céges partedli és belül 100 fok, ja és a Piroska és a farkasos népi játék