Botrány! Nem robog a Lázár-TramTrain, egy szerelvényt Budapesten próbálnak megreparálni
Megosztás
Azt már korábban tapasztaltuk, hogy a több, mint 70 milliárd forintba került Hódmezővásárhelyt és Szegedet összekötő vasútvillamos üzembe helyezését sürgető Lázár János csak diadaljeneltéseket posztol. A fideszes honatya arról már elfelejtkezett szólni milyen problémák vannak, a népies nevén öszvérnek hívott TramTrainnel.
Azt már korábban tapasztaltuk, hogy a több, mint 70 milliárd forintba került Hódmezővásárhelyt és Szegedet összekötő vasútvillamos üzembe helyezését sürgető Lázár János csak diadaljeneltéseket posztol. A fideszes honatya arról már elfelejtkezett szólni milyen problémák vannak, a népies nevén öszvérnek hívott TramTrainnel.
Odalép a VEKE
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) nem szokottt kesztyűs kézzel bánni az ellenzéki vezetésű önkormányzatok rosszul megtervezett közösségi közlekedési projektjeivel sem, a VEKE ugyanígy nem volt elnéző a TramTrain-projekttel sem.
Az egyesület keddi posztjában megírta, hogy rendkívül elmérgesedett a viszony a tram-train miatt a gyártó Stadler és a vevő MÁV-Start, illetve a kormányzat között.
A helyzetet nagyjából úgy lehet összefoglalni, hogy a politika belenyúlt az engedélyeztetési folyamatba, hogy a választásokra megsürgesse az átadást, de a valóság meg a fizika beköszönt és igen súlyos presztízsveszteséget kell most már miatta elkönyvelni, ezt pedig a politika ki máson, a gyártón akarja leverni. Pedig eddig ez a gyártó és a kormányzat kifejezetten harmonikus viszonyban volt egymással.
Vagy a pályával van gond, vagy a járművel
A próbafutások során kiderült, hogy a jármű nagy sebességnél jelentősen kígyózik a pályán, ezért a hatóság 80 km/h-ban korlátozta a sebességét. Így viszont a 100 km/h-ra tervezett menetrend alapból nem volt tartható.
„Vagy a pályával van gond, vagy a járművön alkalmazott kerékprofillal, ennek kiderítéséhez a javaslat az volt, hogy egy járművön esztergálják át a kerekeket másik profilra, és teszteljék azzal. Ha ez a változtatás megoldja a problémát, akkor hurrá, ha nem, akkor nem a kerékprofil a probléma (vagy nem az egyedül).”
A gyártó javaslatot tett a kerékprofil megváltoztatására, egy Angliában használatos másik profilt ajánlva
A Stadler a BKV Baross kocsiszínben található padló alatti kerékesztergáját ítélte olyannak, amely ezt a munkát el tudja végezni, oda a jármű saját kerekein el is tud jutni.Igen ám, de ehhez ki kellene venni egy járművet hosszú távra az utasforgalomból. Hadra fogható jármű, az viszont nincs elég… tehát a MÁV nem adott erre engedélyt, miközben a politika követelte, hogy legyen kint minél több jármű utasforgalomban és azt is, hogy a gyártó oldja meg a problémát…
„Hónapok óta ment a csikicsuki, az egymásra való mutogatás, amely már-már fenyegetőzésekbe is átcsapott, mire végre sikerült az egyik járművet kivenni a forgalomból és elküldeni Budapestre.”
Ha elkészül az esztergálás, az Egyes Vasvilla visszamehet szolgálati helyére és kipróbálhatják végre, a kerékprofil volt a probléma, vagy sem.
A történet itt tart most, de még koránt sincs vége. Ráadásul Lázár János, mint valami Mikulás április 15-ig ingyenes utazást ígért a TramTrain-en helyieknek. Az országgyűlési képviselő ezt az ígéretét tudja tartani, a menetidőt már kevésbé…
Dr.Surányi Jenő
2022.02.09 07:13 at 07:13
Ennyi baj egyszerre pancseréknél, ferde szájjal!
Pingback: Zazie a metrón helyett Jani a vasútvillamoson – Még mindig ingyenes a TramTrain! - Városi Kurír