Connect with us

Kerítésen innen

Balesetet szenvedett a Szeged- Hódmezővásárhely között közlekedő vasútvillamos

Megosztás

Autóval ütközött a vasútvillamos szombaton este Hódmezővásárhelyen. A baleset miatt jelentősen megnőtt a menetidő – közölte a Mávinform az MTI-vel. Közleményük szerint a Hódmezővásárhelyről Szegedre tartó vasútvillamossal Hódmezővásárhelyen, a Bajcsy-Zsilinszky utca-Kistópart utca kereszteződésében lévő körforgalomnál ütközött egy autó.

Megosztás

Autóval ütközött a vasútvillamos szombaton este Hódmezővásárhelyen. A baleset miatt jelentősen megnőtt a menetidő – közölte a Mávinform az MTI-vel. Közleményük szerint a Hódmezővásárhelyről Szegedre tartó vasútvillamossal Hódmezővásárhelyen, a Bajcsy-Zsilinszky utca-Kistópart utca kereszteződésében lévő körforgalomnál ütközött egy autó.

A balesetben senki sem sérült meg.

A rendőrségi helyszínelés idején átmenetileg szünetelt a közlekedés Hódmezővásárhely vasútállomás és a Kálvin János téri állomások között. Kora este újraindult a forgalom, de a nap folyamán 20-30 perccel hosszabb volt a menetidőre a vonalon.

A Mávinform felhívta a figyelmet arra, hogy a KRESZ szabályai szerint a vasútvillamosnak minden közlekedési járművel szemben elsőbbsége van. Elsőbbséget kell adni a körforgalomban haladó járművel is a körforgalmat keresztező vasútvillamos részére.

A vasútvillamosról

Lázár János hangsúlyozta, a 80 milliárd forintból megvalósult beruházás akkor lesz sikeres, ha versenyképes más közlekedési módokhoz képest, az utasok olcsóbban és gyorsabban juthatnak el az egyik városból a másikba.  A beüzemelés időszakában a vasútvillamos negyven perc alatt teszi meg a hódmezővásárhelyi Kossuth tér és a szegedi Széchenyi tér közötti utat. Január közepétől a menetidő három, négy perccel csökken, és a cél az, hogy március közepétől ne haladja meg a 35 percet.

Az utasok április 15-éig ingyen használhatják majd a szerelvényeket. Ezt követően a két város között a menetjegy 465 forintba kerül, a Hódmezővásárhelyen belüli utazásért pedig 250 forintot kell majd fizetni.

A szolgáltatást üzemeltető MÁV ajánlatot tett a szegedi önkormányzatnak egy, a két városban és a vasútvillamoson egyaránt használható összvonalas bérlet kialakítására, ennek ára havonta 15 és 20 ezer forint között alakulhat majd, egyúttal dolgoznak a MÁV és a Volán járatait egyaránt érintő tarifaközösség kialakításán is.

Kapcsolódó

vasútvillamos

Szerző

1 Comment

1 Comments

  1. Pingback: Botrány! Nem robog a Lázár-TramTrain, egy szerelvényt Budapesten próbálnak megreparálni - Városi Kurír

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük