Connect with us

Gyorshír

Nincs jobb egy halott sztárnál

Megosztás

Ha halott sztár lennék az sem biztos, hogy utólag feldobna, ha énekesként halálom után több lemezem jelenne meg, mint életemben valaha.

Ahol még a halál is haláli
3 of 5
Use your ← → (arrow) keys to browse
Megosztás

Elvis a koporsóban

Elvis

A rajongók szerint Elvis él,és ez csak egy viaszbáb

Amikor ugyanis az akkor már igen elhízott Elvis meghalt, a National Enquier című újság emberei mindenkinek a kezébe nyomtak egy kamerát, aki bejáratos volt Gracelandbe, a sztár temetésére, csakhogy fotót készítsen nekik a halott Elvisről. Egy vagyonért, naná. Nos, Elvis egyik fiatal, a jelek szerint jó üzleti érzékkel megáldott, érzékeny unokahúga el is készítette a hőn áhított képet – gondolom, két zokogás között – halott, felravatalozott nagybácsijáról. Szegény lánykát ezek után a családja kitagadta, ráadásul a lap ki sem fizette neki a beígért 100 ezer dollárt.

Talán egyéb költségeik miatt,

hiszen fizettek még az Elvist kórházba szállító mentősöknek és az özvegynek is, bár neki szintén csak egy részét adták az ugyancsak 100 ezer dollárnak, mert más újságokban és tévékben is nyilatkozgatott. Sőt, még a boncolási jegyzőkönyv is utat talált valahogy az újsághoz.

Az Enquier azon számát, amelyben a halott Elvis virított a címlapon, 6,6 millió, vagyis egy millióval magasabb példányszámban adták el, mint amennyi a lap addigi nyomott példánya volt. S az újság ezzel a fotóval megalapította a Hírességek – szarkofágban című rovatot.

Amikor Elvis meghalt, egy komolyabb lap, a People magazin

eleinte azt hangoztatta, hogy ők címlapra sosem fognak halott sztárt rakni. Ám a konkurensek szenzációs sikerei változtatásra bírták őket: Elvis halálának egy éves évfordulóján Elvis volt a People címlapján, s az olvasók lázasan vásárolták. Mikor John Lennont meggyilkolták, a People már rögtön címlapra rakta. Rekordot döntöttek az eladással. S megszületett egy új szlogen: „Nincs jobb egy halott sztárnál.”

A listát folytatva, még olyan halott hírességek következnek, mint például John Lennon, Albert Einstein, Andy Warhol, Ray Charles, Marilyn Monroe, Johnny Cash, Tupac Shakur, J.R.R. Tolkien, George Harrison és Bob Marley.

A halottakból profitálás lehetősége tehát a reklámipart sem hagyta hidegen:

először 1991-ben mutatták be a Coca Cola diétás kóla kampányát, amelyben olyan halott sztárokat vonultattak föl, mint Louis Armstrong, vagy Humphrey Bogart. A reklám hatalmas siker lett, s hamarosan követte a folytatás.

Szerző

3 of 5
Use your ← → (arrow) keys to browse

Click to comment

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük