Connect with us

Kerítésen innen

Az Oktatási Hivatal (OH) grandiózus ötlete a srácoknak a 2 napos tavaszi szünetre

Megosztás

Volna pár javaslatunk, hogy ki és mit próbálgasson a tavaszi szünetben (pl. lehetne kísérletezni az Oktatási Hivatal munkatársainak vagy megbízottjainak normális, működő felületet fejlesztésével). A gyerekeket pedig az OH tán engedje pihenni! – véli a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete.

Megosztás

Volna pár javaslatunk, hogy ki és mit próbálgasson a tavaszi szünetben (pl. lehetne kísérletezni az Oktatási Hivatal munkatársainak vagy megbízottjainak normális, működő felületet fejlesztésével). A gyerekeket pedig az OH tán engedje pihenni! – véli a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete.

Az Oktatási Hivatal (OH) grandiózus ötlete….

A tavaszi szünet végén indulnak az iskolákban a kompetenciamérések – most először digitálisan. Már, ha sikerül a rendszerbe életet lehelni, eddig ugyanis minden tesztmérésen lehalt. Az Oktatási Hivatal komolyan nehezen nevezhető ajánlattal állt elő.

„A 2021/2022-es tanév valódi mérföldkő Magyarország pedagógiai mérési rendszerének történetében. Eddig az országos mérések a szövegértési képességet, a matematikai eszköztudást, valamint az idegen, illetve célnyelven nyújtott tanulói teljesítményt vizsgálták – és mindezt papíralapú mérőeszközökkel. A változás két szempontból is jelentős. Mostantól a rendszer kiegészül a természettudomány kompetenciaterülettel, és a méréseket a tanulóknak online felületen kell teljesíteniük”

idéztük az Oktatási Hivatal december végi közleményét április 6-án, amikor az első próbamérést tartották volna.

Azért csak „volna”, mert bár a tanárokat és gyerekeket berendelték a próbatesztre, a rendszer nem működött. Az Emmi aznap délután az iskolák vezetőinek küldött levélben „előre látható technikai nehézségekre” hivatkozik, és azt írja, a szükséges módosítások elvégzése után további próbaüzemek lesznek. A második próbatesztre egy nappal később került volna szó a nyolcadikosok körében. A rendszer megint nem működött.

Április 12-én újra beültek a diákok délután egykor (immár több, érintett évfolyamon), de a rendszer továbbra sem indult el a legtöbb helyen, azt írta ki az Oktatási Hivatal honlapján (nem futó) rendszer, és arra kérték a résztvevőket, 14.40-kor próbálkozzanak újra.

Úgy tudjuk, hogy ekkor már volt néhány iskola, ahol működött, és ahol rájöttek, hogy kisbetűvel kell beírni a gyerekek kódját. A legtöbb helyen kedden is meghiúsult a próbaüzem, volt, ahol nem tudták elkezdeni sem, volt, ahol arról panaszkodtak, hogy a lezárásnál fagyott le fél órára a program.

„Csak mellékesen ….több ezer feleslegesen berendelt, s a kompetenciamérésből végleg kiábrándult gyerek. Több száz pedagógus, aki nem fizetett, nem túlórában ellátott időben áll lúzerként a diákok előtt”

– írta egy felháborodott pedagógus nyilvános blogján.

Kedden dél körül az Oktatási Hivatal újra levelet írt az iskoláknak, amelyben előállt a „megoldással”:

„Tájékoztatjuk, hogy az április 14. és 19. közötti időszakban, azaz a tavaszi szünetben, a digitális országos mérésekben érintett 6., 8. és 10. évfolyamos tanulók számára a Hivatal biztosítja a mérőszoftverrel való ismerkedés lehetőségét.”

Minden nap, reggel hat és este hat között elérhető lesz a rendszer a fenti időszakban, a tanulók otthonról bejelentkezve kitölthetnek egy gyakorlótesztet, amely során a mérőszoftver működésével tudnak ismerkedni.

A PDSZ is javasolt…

„Volna pár javaslatunk, hogy ki és mit próbálgasson a tavaszi szünetben (pl. lehetne kísérletezni az OH munkatársainak vagy megbízottjainak normális, működő felületet fejlesztésével). A gyerekeket pedig az OH tán engedje pihenni!”

Jocó bácsi szerint….

„Az Oktatási Hivatal küldött ma egy levelet az iskoláknak, hogy a tavaszi szünetben a diákoknak lehetőségük lesz gyakorolni az új típusú kompetenciamérésre, és megismerkedni a felülettel. A tavaszi szünetben. A diákoknak. Teszik mindezt azután, hogy mindegyik próba során, ami az elmúlt időszakban, iskolaidőben volt, a rendszer összeomlott és nem működött.

Szóval van egy új rendszer, ami nem működik, és a felelős nem elnézést kér, hanem feladatot ad a gyerekeknek, tavaszi szünetre.

Feladatot. A gyerekeknek. Tavaszi szünetre. Az Oktatási Hivatal.

Én tanárként sosem adok házi feladatot, mert vallom, hogy a szünet a gyerekeknek szünet. A pihenésé, a szórakozásé, a feltöltődésé.

Úgy látszik, az Oktatási Hivatal ezt nem így gondolja. Hisz feladatot ad a gyerekekneka szünetre. Nem térek napirendre efelett. De tényleg. Szerintem ez nonszensz. És nagyon bízom benne, hogy egyetlen szülő, tanár sem fogja ezt kérni a gyerekektől, senki sem fog a szünetben olyan feladatot végezni, amit iskolai időben is lehetett volna… A szünet az szünet. Mindenkinek.”

A hozzászólásokból….

„Bocs minden érintettől de lesz@rom a kompetencia mérést és nem engedem a gyerekemnek hogy erre stresszeljen. Pont elég volt a felvételi cirkuszra való felkészülés. Jó tanuló és szorgalmas , pont annyi tudásról fog nyilatkozni amennyi abban a pillanatban birtokában van , egy ceruza vonásra nem fogom kényszeríteni emiatt az értelmetlen sz#rság miatt”

„Majd ha az OH dolgozói fejenként öt ügyiratot hazavisznek és melóznak a szabadságuk alatt, akkor én is cseszegetem a gyereket.”

„Ezek a felmérések totál feleslegesek. A gyermekek további fejlődésére, előremenetelére semmi kihatással nincs. Arra jó, hogy elrejtsük mögé, hogy igazából az oktatásban semmi előrelépés nem történt. Számomra olyan, mintegy totálkárra tört autón fék hatást mérni… Ehhez nagyon értünk, más területeken is. Sajnálom a mai ifjúságot, főleg a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeket. Ehhez a feladathoz nincs felnőve a jelenlegi oktatási rendszer,pedig rengeteg pozitív minta áll rendelkezésünkre. Minden más fontosabb. De az elit gyermekeivel nem találkozol az állami iskolákban, mi ez ha nem kontraszelekció, hogy egy tanár barátomat idézzem.”

„Mi tele vagyunk házi feladattal! Úgymond gyakoroljanak az évvégi vizsgára! 4. osztály!! Szerintem ez a pár nap nekik is a pihenesről kellene, hogy szóljon!!”

„Ha jól számoltam, két (2) nap a tavaszi szünet! Nem hiszem, hogy ezt a rengeteg időt pont a kompetenciamérésre gyakorolva kellene eltölteniük a gyerekeknek! Döbbenetes ez a cinizmus! ”

„Ki van zárva, hogy megírjam a nyolcadikosaimnak. Készülünk papíros feladatlapokkal, mert azt lehetett. Meg fogják oldani, ahogy tudják. Én meg tudom, hogy ügyesek, okosak, ettől függetlenül.”

„Én mondtam az érintett gyereknek, hogy eszébe se jusson ezzel foglalkozni (nálunk egyébként a suliban ez szóba sem került, csak a hírekben olvastuk). Hétköznapokon reggel 7kor indul otthonról, és ha semmi délutáni elfoglaltsága nincs (általában van), akkor 4kor ér haza. A szünet az szünet ”

„Vicc!Mindkèt gyerkőcöm èrintett!Ès igen,köszönjük szèpen a szünetet csak is pihenèssel ès kirándulàssal fogjuk tölteni!A mi csalàdi időnket nem engedem,hogy beosszàk!Mèg vèletlenül sem!Napi 6-7 óràt töltenek el az iskolàban!Elèg!Mèg sok is!”

Konok Péter olvasata…..

„Az Oktatási Hivatal azt javasolja, hogy a gyerekek a tavaszi szünetben a kompetenciatesztet gyakorolgassák. Közben a tanárok elmehetnének egy kicsit pihenni Malibura abból a pénzből, amit az Állami Számvevőszék szerint összespóroltak.

Aztán a szünet után az überkompetens tesztgyerekek és a herezacskószintre kisimult karrierpedagógusok együtt játszhatják el a „Közoktatás” című vásári komédia újabb felvonását.”

Kapcsolódó

Az Oktatási Hivatal (OH) grandiózus ötlete a srácoknak a 2 napos tavaszi szünetre

Szerző

Click to comment

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük