Egyre nagyobb kihívást jelent a szervezet számára, hogy nincs átmenet a tél és a nyár között, ezáltal nem tud kellemes ritmusban átállni a meleg évszakra.  Drenovits Zsuzsanna egészségnevelő szerint a hőség nemcsak testi, de lelki tüneteket is előidézhet, a félelmek és szorongások könnyebben a felszínre kerülhetnek.
[mnky_ads id=”10551"]


Hőségben csökken az agy kapacitása

„Az agyunknak a napi feladatok elvégzéséhez rendelkezésére áll egy kínálat, ami főként oxigént, vizet és tápanyagot jelent. Csakhogy a hőségben kitágulnak az erek, a vérnyomás csökkenhet, és a kínálat csökken a kapacitáshoz képest. Az agy így nem kap annyi oxigént, mint amire szüksége lenne, és hiába próbálunk koncentrálni, nehezen megy, amíg a forróság tart”– fogalmazott a szakember.

[m[mnky_ads id=”10551"]p>

Mint mondta, az érzelmeink is reagálnak a nyári forróság által előidézett működési változásokra.

„Mivel oxigénhiányba kerül az agy, gyakrabban előjönnek a félelmek és a szorongások. Ilyenkor fontos, hogy tudjunk kontrollt tartani és kidolgozzunk magunknak egy technikát, hogy a rossz érzésekről eltereljük a figyelmünket”

[mnk[mnky_ads id=”4674"]y_[mnky_ads id=”4666"]p>A szakember arról is beszélt, hogy a külső és belső stresszfaktorok nyáron nagyon erős feszültséget okozhatnak, ami akár pánikrohamhoz is vezethet. Ehhez hozzájárul, hogy kevesebbet alszunk, hiszen hosszúak a nappalok és rövidek az éjszakák.

Az egészségnevelő azt javasolja, a lehető legtöbb mozgással, sportolással és beszélgetésekkel oldjuk a szorongást.


Végezetül a már szinte unalomig, de mégsem elégszer ismételt jó tanács:

A nyári hőség idején próbáljuk a programunkat úgy alakítani, hogy 11 és 16 óra között ne legyünk a napon, és sokkal több vizet fogyasszunk a megszokottnál.

[mnky_ad[mnky_ads id=”10553"]

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét