Connect with us

Kerítésen innen

Politikusok egymás közt 2025 Magyarországán: ‘annyira ócska válasz lett ez, hogy az még Önhöz is méltatlan – pedig ez a léc eleve nincs túl magasan’

Politikusok egymás közt 2025 Magyarországán: 'annyira ócska válasz lett ez, hogy az még Önhöz is méltatlan - pedig ez a léc eleve nincs túl magasan'
Megosztás

A címben a „politikusi mocsok-mondás” versenyszám egy aránylag disztingvált példája szerepel, amit Vitézy Dávid intézett Lázár Jánoshoz, aki, ha burkoltan is, de előbbi nemi identitását vette célba. Történt mindez azért, mert nem egyezett a véleményük. Szép és főleg építő jellegű -minimum- egy év elé nézünk mi, mindannyian és persze a srácaink, akiknek a lelki fejlődése éppen kormányilag kiemelten védve van….


Az úgy kezdődött… mint az oviban…

Vitézy Dávid, aki jelenleg a Fővárosi Közgyűlés várospolitikusa -ugyan nem Fidesz-színben, hiába lépett vissza az utolsó pillanatban Szentkirályi Alexandra, nem sikerült többséget szereznie a választáson- megjegyezte közösségi oldalán, hogy

„fekete nap volt a hétfő a magyar közlekedéspolitikában is: Lázár János vasúti vonalbezárásokat és jelentős járatritkítást előrevetítő, és a szakszervezetek sztrájkjogait gyakorlatilag megszüntető törvénymódosítását is elfogadta a parlamenti kétharmad.”

Aki esetleg lemaradt volna róla

Elfogadták a kormány által csak „közlekedési alkotmánynak” hívott törvénymódosítást. Újdonság, hogy a törvény tartalmazza a különböző településtípusok esetében nyújtandó szolgáltatások mennyiségi és minőségi jellemzőit. Lépcsőzetesen – települési, járás- és megyeszékhelyi szinten, illetve a főváros és vonzáskörzete tekintetében – határozza meg, hogy hol milyen közlekedési alapellátást kell biztosítani. Az alapellátás keretében biztosítani kell:

  • adott település és a járásközpont közötti közvetlen eljutási lehetőséget naponta legalább 3 alkalommal;
  • a járásközpont és a vármegyeszékhelye közötti közvetlen eljutási lehetőséget naponta legalább 2 alkalommal;
  • a szomszédos vármegyeszékhelyek közötti közvetlen eljutási lehetőséget naponta legalább 2 alkalommal;
  • a főváros és a vármegyeszékhelyek közötti közvetlen eljutási lehetőséget naponta legalább 2 alkalommal.

A törvény arról is rendelkezik, hogy egy adott vonalon

„egyféle, az azonosítható utazási igények leghatékonyabb kiszolgálását célzó közlekedési mód” finanszírozását biztosítja az állam.

Vonat és busz tehát ugyanazon a vonalon csak nagyon indokolt esetben közlekedhet majd. Ezzel gyakorlatilag a kormány be is betonozza azt a 2023. júliusi döntést, amellyel 10 vasúti mellékvonal bezárásáról és azok buszjáratokkal történő helyettesítéséről döntött a MÁV. A fővárosi és a megyei jogú városok 20 kilométeres távolságon vagy 30 percen belüli agglomerációi viszont mentességet kaptak a szabályozás ezen része alól. A törvény ugyanis kimondja, hogy nem szűnhet meg olyan vonat és busz közötti párhuzamosság, ha emiatt 50 százalékkal megnőne a menetidő.

<<< Olvassa cikkeinket a Facebookon és a Google hírei között is! >>>

Lázár Jánoson volt a sor…

Az építési és közlekedési miniszter mostanság „nagyot megy” nyakra-főre utcafórumokat tart, kedden Sarkadon beszélt arról, hogy minél jobb Ukrajnának, annál rosszabb a magyaroknak. Lázár Jánost megkérdezte a Magyar Narancs riporte, hogy mit szól ahhoz, hogy Vitézy egy általa benyújtott törvénymódosítást így értékelt:

„Lázár János vasúti vonalbezárásokat és jelentős járatritkítást előrevetítő, és a szakszervezetek sztrájkjogait gyakorlatilag megszüntető törvénymódosítását is elfogadta a parlamenti kétharmad ma.”

Lázár reakciója:

„Ez marhaság, nem igaz. Vitézy úrnak az a baja, hogy nem lesz Pride, ettől olyan ideges, és emiatt veszített vonalat.”

Amikor visszakérdeztek, hogy ez buzizás volt-e, Lázár nemmel válaszolt.

Vitézy viszontválasza

„Miniszter úr, annyira ócska válasz lett ez, hogy az még Önhöz is méltatlan – pedig ez a léc eleve nincs túl magasan. Lenne azért itt néhány fontosabb ügy is:

  1. Mikor válaszol a 60 napja Önnek küldött hivatalos levélre Rákosrendező kapcsán? Meddig szabotálja felelős miniszterként, hivatali kötelességeit súlyosan megszegve Rákosrendező kapcsán az együttműködést a Fővárossal?
  2. Tegye világossá, vállalja-e azokat a közlekedési beruházásokat Budapest felé, amit szerződésben az arabok felé vállalt?
  3. Ha már Maxi-Dubaj: mikor ad számot arról, hogy az arab befektetők Divatcsarnokban történt ingatlanbérlése révén az épület korábbi tulajdonosaként mennyivel gazdagodott személyesen? Drágábban tudta továbbadni az ingatlant ezt követően? Nem tartja összeférhetetlennek a történteket?
  4. Az Ön indítványára hétfőn elfogadott törvény újabb vasútvonal-bezárásokat és járatritkításokat irányoz elő. Mely vidéki vasútvonalak bezárását tervezi, és hol szeretné “megszüntetni a párhuzamosságokat”? Mely relációkban tervezi napi 2-re csökkenteni a járatok számát a törvényben foglalt új szolgáltatási előírások szerint?
  5. Mikor hajlandó végre újraindítani az Ön által leállított fontos budapesti és agglomerációs beruházásokat, például a HÉV-ek felújítását és járműcseréjét, a P+R-ek építését, a lajomizsei vagy a veresegyházi elővárosi vonalak fejlesztését, a Budai Fonódó hosszabbítását, a Szegedi úti felüljáró építését, a Népliget vasútállomás építését?
  6. Most, amikor az elveszett uniós pénzekért való felelősség a kormány fő témája lett, vállalja-e a felelősséget, hogy Magyarország azért bukott el már elnyert uniós forrásokat, mert három éve számos beruházást (pl. CEF forrásból elnyert forrásokat a Nyugati pályaudvar fejlesztésére) Ön személyesen leállított, és a pénzt inkább visszaküldte Brüsszelbe? Erre Hódmezővásárhelyen milyen szót használnak, ez nem “hazaárulás”?

Ön ennek az országnak az építési és közlekedési minisztere – értem, hogy egyszerűbb a Prideról beszélni, mint a lerobbanó vonatokról. De nem akar esetleg azzal foglalkozni, ami a munkája, a színvonaltalan személyeskedés, padokról üvöltözés, folyamatos politikai bolhacirkusz és ócska látványpékség helyett?”

Szerző