A nagy múltú Magyar Nemzetnek a szerdai lesz az utolsó lapszáma, a rádiónál pedig kedden éjfélkor szüntetik be az adást. Felszámolják a Simicska Lajos tulajdonában lévő médiabirodalom két tagját, a Magyar Nemzetet és a Lánchíd Rádiót.
[mnky_ads id=”10553″]

Ez már az?

„A Lánchíd Rádió finanszírozási problémái miatt, a tulajdonosok döntése alapján 2018. április 11-től a társaság beszünteti médiaszolgáltatási tevékenységét, így 2018. április 10. éjfélkor elhallgat a rádió adása”

– írta április 10-én kedden közleményben a Lánchíd rádió.
[mnky_ads id=”10552″]

A két médium alkalmazottainak kedden délelőtt jelentették be a döntést. Simicska Lajos a G-nap néven ismertté vált 2015 februári napon fordult szembe nyilvánosan is Orbán Viktorral. Azóta a cégeiből, főként a Közgépből származó magánvagyonából tartotta fenn a kormányoldallal szemben a médiabirodalmát.

A 24.hu információja szerint a HírTv-t nem érinti a döntés, a televízió egy komolyabb karcsúsítással megússza a választások utáni racionalizálást.

Okok?

A Magyar Nemzet értékesített példányszáma a legutóbbi jelenleg elérhető adat, a 2017 negyedik negyedéves gyorsjelentés alapján 13.608 volt a Magyar Terjesztés-ellenőrzési Szövetség (MATESZ) adatai alapján.

A HírTV nézettségéről nem áll rendelkezésre hivatalos adat nyilvánosan, azt ugyanis a Nielsen Közönségmérés hiába méri, a médiavállalat pedig nem publikálja azokat. A Lánchíd Rádió hallgatótábora 65 ezres volt a TNS Hoffmann-Mediameter mérése alapján 2017 október és december között, a 15 éves és annál idősebbek körében.

Nagy gondban a Heti Válasz is

A Simicska sajtóbirodalmához tartozó Heti Válasz is nagy gondban van. Itt a szerkesztőség lehetőséget kap, hogy találjon magának új tulajdonost. Ha ez nem sikerül, akkor az a lap is megszűnik – írja a 444.

A Magyar Nemzet stábja még reménykedik egy új tulajdonosban

A 444 nem hivatalos információi szerint a Magyar Nemzet stábjában él a remény, hogy nincs még veszve minden. Vannak állítólag tárgyalások, hogy a lap, vagy online változata, az mno.hu, egy új tulajdonos kezébe kerüljön. A legtöbben Ungár Pétert, az LMP elnökségi tagját, új parlamenti képviselőt emlegetik, mint lehetséges új tulajdonost. Ungárnak már van sajtóérdekeltsége: társtulajdonos a kormányprogandaként működő és állami hirdetésekkel kitömött Figyelőben, aminek működésére állítása szerint semmilyen hatással sincs. Piaci pletykák valamilyen módon hozzá kötik az LMP-hez kötődő Reflektor online lapot, illetve vannak pletykák arról, hogy köze lehet azonnali.hu-hoz is.

A kampányban különösen sok, fideszes vezetők számára kínos ügyet mutattak be: itt jelent meg először a háziasított szarvasokra helikopterrel vadászó Semjén Zsolt ügy, és azok a papírok is, amelyekből kiderült, hogy Kósa Lajost 1300 milliárd forint kezelésével bízott meg egy csengeri nő, és 800 milliót még Kósa édesanyjának is el akartak utalni ők. Itt jelent meg egy nemzetközi pénzmosó bűnszervezet és a kormány kapcsolatát taglaló írás is. Sokan azt sejtették, hogy ezeket a cikkeket Simicska Lajos rendelte, vagy legalábbis ő küldi hozzá az információkat, és a történetek részei az Orbán Viktor elleni hadjáratának. A lap több munkatársa is azt mondta viszont a 444-nek, hogy ezeket a történetek komoly munkával ők ásták elő, és nem kaptak anyagokat Simicskától.

Az mno.hu oldalon kis késéssel csak a kiadó rövid közleménye jelent meg.

(Forrás: 24.hu, 444)

[mnky_ads id=”10553″]

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét