2013 óta próbálta kinyomozni az Átlátszó.hu, hogy mennyit költött az állami tulajdonú Erzsébet Utalványforgalmazó Zrt. az utalványok reklámozására, de a titkolt információt csak hosszas bíróságra mászkálás után, egy feljelentéssel is megfejelve sikerült nekik kiimádkozniuk.
Fény derült a titokra
Így most már nem titok:2010 eleje és 2016 vége között legalább nettó 6,2 milliárd forintot költött az állami tulajdonú cég az Erzsébet-utalvány reklámozására.
Évekre lebontva pedig így néztek ki a költések:
2011-ben 187,5 millió, 2012-ben 1,1 milliárd, 2013-ban 1,2 milliárd, 2014-ben 198,5 millió, 2015-ben 976 millió, 2016-ban pedig 2,5 milliárd forint.
Bözsi, te drága!
A szerződések alapján megnézték azt is, hogy mely médiákban mennyiért hirdették Bözsit. (Itt megjegyzik, hogy a kimutatás nem teljes, mert sok szerződéshez nem írtak árat, illetve csak havidíj szerepelt.) Íme a dobogósok:
ATV, 1,7 milliárd, ECHO TV, 1,3 milliárd, Magyar Idők, 995 millió forint.
Ha kíváncsi, mennyit zsebelt be mondjuk a Habony-média, akkor katt!
(Forrás: 24.hu)