Minden év júniusa kritikus helyzet gyereknek, szülőnek egyaránt. Ilyenkor nem csak a várva várt vakáció köszönt be, megelőzi a bizonyítvány-para. A felnőttek hajlamosak elfelejteni, hogy őket miként érintette ez az időszak és valamiféle megfelelési kényszer hatására kivetkőznek magukból. Pedig ezen a helyzeten csak közösen tudnak átlendülni. Ne a szomszédnak, inkább saját gyereküknek akarjanak megfelelni!

[mnky_ads id=”10551″]

Ön tökéletes?

A szülők identitásának gyakran része a gyerek iskolai eredménye, így a saját szülői teljesítményüket nem tudják elfogadni amiatt, hogy a gyerekük nem kitűnő, vagy éppen bukdácsol: nem érzik, hogy ettől még lehetnek gondoskodó anyák és apák. Ez a hozzáállás minden családtagra negatívan hat. A gyereknek teher, hogy nemcsak önmagáért kell tanulnia, hanem a szüleiért is. A generációkon át öröklődő elvárások szorongást és lámpalázat okozhatnak, ezek pedig ellene dolgoznak a jó teljesítménynek: a nagy tét elveszi a tanulás örömét –  meséli Reményiné Csekeő Borbála pszichológus, a Kék Vonal szakmai vezetője.

[mnky_ads id=”10552″]

Iskola: teljesítő- és megszégyenítő hely

Tavaly naponta átlagosan négyszer csörgött a telefon a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítványnál valamilyen iskolai probléma miatt.

„A több mint ezerötszáz hívás nagyjából kétharmada az osztálytársakkal és tanárokkal kapcsolatos gondokról szólt, a többi viszont a tanulásról: arról, hogy a jegyeim alapján mire vagyok jó, és hogy merre tovább. A két problémakör össze is függ: gyakori félelem és sajnos tapasztalat is, hogy az osztályzatok határozzák meg a diákok megítélését. A tanulási kudarcok nemcsak a rossz jegyekről szólnak, hanem arról is, hogy ezek mit jelentenek a családi és iskolai közösségben. Különösen a kisebbekre jellemző, hogy a teljesítményt a szeretteik miatt tartják fontosnak, azt nézik, hogy ők mit fognak hozzá szólni. Egy középiskolást már jó esetben inkább a kompetenciák megszerzése motiválja, és a továbbtanulás zálogaként gondol a jegyekre, ugyanakkor a pályaválasztás kérdéseit is átmossa, hogy mit várnak tőle: nem biztos, hogy ugyanoda teszi a mércét, mint a külvilág” – mondta el Borbála az nlcafe.hu-nak.

Veréssel a jobb jegyért?

Sajnos 2018 Magyarországán sem ritka, hogy a szülő úgy érzi, a verés a megfelelő eszköz arra, hogy “észhez térítse” gyermekét. Ez a legrosszabb, amit tehet. Lehet a könyökön jön ki, de a folyamatos, félelem nélküli beszélgetések megoldanak minden problémát. A bizalom nem pofonra megy! Sőt!

Életmentő lehet, ha egy bántalmazott gyerek elmondja a tanárának, hogy ilyen jegyekkel nem mehet haza.

A megoldás nem az, hogy négyest kap az egyes dolgozatra. De ha felmerül a bántalmazás gyanúja, a pedagógusnak kötelessége jelentést tenni a családsegítő szolgálatnál. Fontos, hogy a gyereket ne engedjék haza oda, ahová nem mer menni.

A Kék vonal elérhetőségei: 116 – 111, 116 – 000

(forrás: nlcafe.hu)

[mnky_ads id=”10553″]

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét