Connect with us

Kerítésen innen

Újabb „Magyarország jól teljesít”-adat: Romániában 200 ezret, nálunk 30-60 ezret szándékszunk a hetekig tartó „Fekete pénteken” költeni

Megosztás

Magában az is nevetséges, hogy az Amerikából induló „Black Friday” -fekete péntek-, az évente egy napra, a hálaadás utáni péntekre korlátozott, viszont akkor tetemes engedményt ígérő nap „kerítésen belül” rendre hetekig tart mérsékelt árengedménnyel. Az kevésbé mosolyfakasztó, hogy egy felmérés szerint hazánkban a harmadát-hatodát szándékozunk elkölteni, ami messze nem az ár-érték arány tiszteletét, mindinkább a mélységes pénzszűkét jelenti.

Már látom a száradó tintát a "jövő héttől nem kötelező a mérnöki kamarai tagság" című Kocsis-Semjén törvényjavaslaton
Megosztás

Magában az is nevetséges, hogy az Amerikából induló „Black Friday” -fekete péntek-, az évente egy napra, a hálaadás utáni péntekre korlátozott, viszont akkor tetemes engedményt ígérő nap „kerítésen belül” rendre hetekig tart mérsékelt, olykor egy számjegyű árengedménnyel. Az kevésbé mosolyfakasztó, hogy egy felmérés szerint hazánkban a harmadát-hatodát szándékozunk elkölteni, ami messze nem az ár-érték arány tiszteletét, inkább a mélységes pénzszűkét jelenti.

Trendváltozás

Egy friss felmérés alapján előző évhez képest nőtt azoknak a száma, akik vásárolni szeretnének a Black Fridayen.

Idén bruttó 30 ezer és 60 ezer forint közötti összeget tervez elkölteni a Black Fridayen a válaszadók legnagyobb hányada (25,3 százalék), míg 24 százalékuk jelölte meg a 15 ezer és 30 ezer forint közötti értékhatárt. Összességében a válaszadók csaknem fele (49,3 százalék) 15 ezer és 60 ezer forint közötti költést tervez, míg 60 ezer és 100 ezer forint közötti összegért 17 százalékuk vásárolni a fekete pénteken.

Nyerésben az online vásárlás

Idén is egyértelmű az online kiskereskedelem fölénye a fekete pénteki akciókban: a válaszadók 83,4 százaléka a fekete pénteki vásárlást elsősorban online áruházban tervezi elvégezni, 55 százalékuk pedig a hagyományos, offline boltokban gondolkodik a fekete péntekkel kapcsolatban.

Romániában….

A Romániában élő vásárlók idén több mint 200 ezer forintnak megfelelő összeget szánnak arra, hogy kihasználják a fekete péntek címén futó akciókat, amire valóban nem egy napjuk, hanem több hetük lesz.

A válaszadók egyharmadának egy új televízióra fáj a foga, 22,6 százalékuk okostelefont, 22,4 százalékuk ruhaneműt, 20,7 százalékuk hűtőszekrényt vásárolna akciós áron. A felmérés szerint az emberek több pénzt szánnak vásárlásra, mint a korábbi években, átlagosan 2500 lejt (205 ezer forint). Az infláció éves értéke immár közel 16 százalék, ha tehát az eladások értéke valóban 5 százalék körüli mértékben nő, akkor az azt jelentené, hogy az emberek kevesebb terméket vásároltak, mint 2021-ben.

Forrás

Szerző