Az Európai Unió a kohéziós alap forrásaiból 193 millió eurót (mintegy 61,5 milliárd forintot) biztosít a Székesfehérvár és Keszthely közötti, 123 kilométer hosszú balatoni vasútvonal újjáépítésére és korszerűsítésére – közölte az Európai Bizottság pénteken.
Az építkezés várhatóan 2019 áprilisában fejeződik be
Corina Cretu regionális politikáért felelős uniós biztos elmondta, a Budapesttől Keszthelyig tartó teljes vonalat két szakaszban korszerűsítik. A beruházás részeként 38 közúti és 124 gyalogos vasúti átjárót modernizálnak, emellett 13 új gyalogos vasúti átjárót alakítanak ki. Az építkezés várhatóan 2019 áprilisában fejeződik be.
Rövidebb lesz a menetidő
A beruházás a közlekedési infrastruktúra erősítése révén több ezer, a vonalat nap mint nap használó utas számára javítja majd a szolgáltatások minőségét. Mindez előnnyel jár a balatoni régió gazdasága és turizmusa számára, kézzelfoghatóan példázva, hogy a kohéziós politika miként tud javítani az emberek mindennapjain – fogalmazott a biztos.
A Budapesttől Keszthelyig tartó vasútfelújítás első szakasza, a Szántód-Kőröshegy – Balatonszentgyörgy közötti 53 kilométeres vonalrész már elkészült, június 14-én átadták a forgalomnak. Az újjáépítésnek köszönhetően az expresszvonatok menetideje Budapest és Keszthely között 10 perccel rövidült le.
Nahát! Ki hitte volna?!
A kivitelezést a Déli-part 2016 Konzorcium (R-Kord Építőipari Kft., V-Híd Zrt., Swietelsky Vasúttechnika Kft.) végzi.
(Forrás: MTI)
A szerk. megjegyzése: micsoda véletlen! A kivitelező konzorcium egyik tagja Orbán Viktor sokmilliádos barátja, Mészáros Lőrinc cége, az R-Kord Építőipari Kft!
-
További cikkek olvasása a szerzőtől, a nevére kattintva.
View all posts